امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمریکا و دروغی به نام مبارزه همه‌جانبه با داعش/ وقتی داعش "خوب" و "بد" می‌شود!

#1
Heart 
آخرین اظهارات اوباما اما نشان می‌دهد که این استراتژی این کشور در استفاده ابزاری از داعش تغییری نکرده است. باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا وجود برنامه‌ای برای حمله هوایی به داعش در سوریه را رد کرده است.
آمریکا و دروغی به نام مبارزه همه‌جانبه با داعش/ وقتی داعش "خوب" و "بد" می‌شود!
گروه بین الملل جهان نیوز: طی چند هفته اخیر، مقامات آمریکایی مرتبا از مبارزه با گروه داعش سخن گفته اند. در همین رابطه جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در مقاله ای که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، نوشت: «ایجاد پیمانی یکپارچه و گسترده به رهبری ایالات متحده با همکاری دیگر کشورها ممکن است.»

وی تاکید کرده است که به زودی به همراه چاک هیگل بعد از نشست پیمان آتلانتیک شمالی راهی خاورمیانه خواهند شد تا حمایت بیشتری را از کشورهایی که به طور مستقیم مورد تهدید دولت اسلامی هستند، به عمل آورند. وی گفته است: "ما اجازه نمی‌دهیم سرطان دولت اسلامی به کشورهای دیگر گسترش یاید و دنیا در آخر باید با این وبا درگیر شود و در نهایت آن را از بین ببرد."

چندی قبل نیز اوباما با موافقت حملات هوایی به گروه داعش، اعزام تعدادی از کارشناسان نظامی به عراق و تقویت نظامی دولت اقلیم کردستان عملا وارد عرصه جنگ -ولو نه چندان گسترده- با جریان تکفیری داعش شده بود.

البته این حملات و اقدامات کم دامنه در حالی صورت گرفته که خطر داعش به تایید سازمان سیا به آمریکا نیز رسیده است. کارشناسان حوزه بین‌الملل بر این عقیده‌اند که به خطر افتادن موقعیت دولت بارزانی در کردستان به عنوان متحد امریکا در عراق نیز از دیگر عواملی بود که آمریکایی‌ها را مجبور به دخالت نظامی در عراق کرد.

در این میان یک ارزیابی راهبردی امنیتی نیز مقامات آمریکایی را مجبور به واکنش علیه داعش کرده است؛ این ارزیابی بر این پایه استوار بود که داعش در صورت پایه‌ریزی یک دولت منسجم در سرزمین‌های مورد اشغال در عراق به مراتب خطرناک‌تر از گذشته برای منافع آمریکایی‌ها خواهد شد. این ارزیابی معتقد است که تشکیل دولت منسجم در عراق و سوریه زمینه‌های گسترده‌ای برای صدور تروریست به آمریکا و غرب برای داعش فراهم خواهد کرد.

احساس این خطر به‌قدری جامعه سیاسی آمریکا را تحت تاثیر قرار داد که شخصیت‌های متعدد سیاسی در این کشور از اوباما درخواست کرده‌اند تا هرچه سریعتر از گزینه نظامی به صورت گسترده‌تر برای مقابله با داعش استفاده کند.

این در حالی‌ست که مسئله کم دامنه بودن مبارزه آمریکا با داعش صرفا از گزینه "درخواست از اوباما" نیز گذر کرده و تبدیل به یک انتقاد گسترده علیه دولت و رییس‌جمهور آمریکا شده که وی در مواجه با داعش تعلل‌های بی‌موردی از خود بروز می‌دهد.

در این میان سوال اساسی پیش می‌آید که آمریکا در مقابله با جریان داعش در منطقه به چه میزان جدی خواهد بود؟ به تعبییر دقیق‌تر در حالی‌که طی سال‌های اخیر استفاده ابزاری از جریان داعش و تقویت هدفمند آن در سوریه بخشی از استراتژی امنیتی و سیاسی آمریکا بوده، این کشور تا چه میزان بر علیه داعش اقدام خواهد کرد؟ آیا عزم جدی در جامعه سیاسی و اطلاعاتی آمریکا برای نابودی کامل داعش در منطقه را دارد؟ چرا داعش در سوریه ، گروهی پیکارجو برای آزادی نام می‌گیرد و در عراق گروهکی تروریستی؟

آخرین اظهارات اوباما اما نشان می‌دهد که این استراتژی این کشور در استفاده ابزاری از داعش تغییری نکرده است. باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا وجود برنامه‌ای برای حمله هوایی به داعش در سوریه را رد کرده است.

در همین حال جان ایرنست، سخنگوی کاخ سفید نیز در این‌باره گفت: «بعضی‌ها از رئیس جمهور می خواهند که دستور به حمله نظامی در سوریه دهد اما رئیس جمهور چنین تصمیمی نمی گیرد و به هیچ‌وجه کاری در سوریه انجام نخواهد داد. اگر هم بخواهد تصمیم به این کار بگیرد زمانی خواهد بود که این تصمیم به دقت مورد بررسی قرار گرفته باشد.»

به نظر می رسد تئوریسن های امینتی و نظامی آمریکایی درصدد هستند تا با بازگرداندن داعش به سوریه پروژه مبارزه همه جانبه با اسد و محور مقاومت را تقویت کنند. به زبان دیگر داعش در دیدگاه آمریکایی ها به و قسمت خوب و بد تقسیم شده است که در سوریه مفید و در عراق غیرمفید است!

در همین حال بسیاری از تحلیل‌گران در غرب نیز مطرح کرده‌اند که تنها راه نابودی کامل داعش استفاده از گزینه نظامی علاوه بر عراق در سوریه می باشد. این تفکر به دودستگی مختصری در میان تاثیرگذاران غربی نیز انجامیده است. چنانچه حتی رئیس ستاد ارتش مشترک امریکا نیز داعش را تهدیدی دانسته که باید به سرعت فکری برای آن کرد، بدون اینکه به این مساله توجه داشت که بخشی از آن در سوریه -و بر ضد بشار اسد- فعالیت می‌کند.

به نظر می‌رسد اوباما فعلا با مخالفت با مبارزه همه جانبه با داعش "به ویژه در سوریه" نگران نابودی کامل این جریان ساخته و پرداخته سرویس های اطلاعتی غربی همچون سیا، موساد و M.I.۶ می‌باشد و ضمن آنکه اصل استراتژی استفاده ابزاری آمریکا از گروه های شبیه داعش نیز چنین مسئله ای را نمی پذیرد.

داعش در صورت نابودی در سوریه موجبات تقویت بشار اسد را فراهم می کند، به همین دلیل اوباما تصمیم سختی را در پیش روی خواهد داشت، روزهای آینده نشان خواهد داد که دولت آمریکا نسبت به تغییر نگاه راهبردی‌اش به داعش عزم واقعی خواهد داشت یا نه.
آمریکا و دروغی به نام مبارزه همه‌جانبه با داعش/ وقتی داعش "خوب" و "بد" می‌شود! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان