امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گیاه درمانی

#1
گیاه درمانی 1

گیاه درمانی و پزشکی سنتی دو مقوله متفاوت هستند، که گاهی با هم خلط شده و موجب ناداوری می‌گردند. علی‌رغم گیاه‌درمانی، در طب سنتی از سه منشاء دارویی (گیاهی، حیوانی و معدنی) استفاده می‌شود و فارغ از مواد موثره و آلکالوئیدها، تشخیص و تعیین مزاج بیمار و گیاه پایه درمان بود و اسهال و تعدیل اخلاط اساس این طب بشمار می‌رود.

گیاه درمانی استفاده از گیاهان دارویی برای درمان می‌باشد. گیاه درمانی نیز بر رویکرد درمانی طبیعت‌گرا مبتنی است. طبق این رویکرد گیاهان که منبع ارزشمند انواع مواد و ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند، برای اعاده صحت، بعنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کشورهای مختلف انواع سبک ها و مکاتب گیاه درمانی وجود دارد. دانشمند ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا نویسنده کتاب قانون که یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان طب سنتی در جهان می‌باشد در رشد و توسعه این روش درمانی نقش بسیار زیادی ایفا نموده است.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینات پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آنها، جهت رفع علایم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته، و در جهت رفع آنها می‌کوشد. از نظر این روش درمانی، ماده موثره گیاهان اعم از: آلکالوئیدها و ... می‌توانند با رفع علائم بیماری، باعث برگشت صحت و سلامت به فرد بیمار شوند. در حقیقت گیاه درمانی نوعی دارو درمانی است که در آن بجای استفاده از داروهای سنتتیک شیمیایی از داروهایی با منشاء گیاهی استفاده می شود. مزاج شناسی و بحث از غلبه اخلاط در این روش جایگاهی ندارد. دیدگاه این روش نیز همچون طب جدید، دیدگاه اجزاءنگری است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنی هایی در خصوص گیاه بامبو
  تبدیل داروهای تزریقی شیمی درمانی به خوراکی
  درباره گیاه اكالیپتوس چه می دانید؟
  بابونه، داروخانه ای در یک گیاه
  بکارگیری ابرگرافن در ابزار شیمی‌درمانی
  روش درمانی با گدازه‌های آتش فشانی + عکس
  روش درمانی با گدازه‌های آتش فشانی + عکس
  "رژیم درمانی" برای این کودکان ممنوع
  دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا
  اگر دیابت دارید از این گیاه غافل نشوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان