امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رم برای حضور ایران در ژنو۲تلاش می‌کند

#1
Heart 
وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: معتقدیم تمام کشورهای حاضر در منطقه برای حل بحران سوریه باید حضور داشته باشند و تلاش می کنیم خواسته خود را در این باره برای حضور ایران در ژنو ۲ محقق کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا که به تهران سفر کرده است، در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه به شما قول داده بودم که پاسخ سفرتان به رم را خواهم داد، گفت: زمان ملاقات رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ایتالیا به دو وزیر امور خارجه مسئولیت داده شد تا در جهت گسترش روابط تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از سفر خود به همراه هیات بزرگ ارباب رسانه به ایران خوشحال است، ضمن لبخند بیان کرد: خوشحالم که بسیاری از همکاران رسانه ای شما خانم ها هستند که نشان از حرفه‌ای‌گری دارد و امیدوارم همکاری ما تاثیرات مثبت بر روابط داشته باشد.

بونینو با بیان اینکه این هفته، هفته ایتالیا در ایران است، گفت: بعد از من طی روزهای آینده وزیر فرهنگ ایتالیا و رئیس کمیسیون سیاست خارجه سنای ایتالیا و نمایندگان صنعت ایتالیا به ایران سفر می کنند.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به دیدار مشترک با محمدجواد ظریف خاطر نشان کرد: در این نشست از سوی دولت ایتالیا برای همکاری دوجانبه در همه حوزه ها از جمله پرونده هسته ای و روند موفقیت آمیز آن ابراز امیدواری کردیم البته راه طولانی است باید خویشتنداری صورت گیرد و لازم است گفتمان را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: ایران باید نقش اساسی در راستای جستجوی راه حل بحران های منطقه ای ایفا کند، هفته گذشته نیز در بروکسل به این موضوع تاکید داشتم و معتقدم ایران باید در بحران سوریه نقش اساسی داشته باشد و در راستای جستجوی راه حل اساسی بحران سوریه ایفای نقش کند.

بونینو با اشاره به گفتگوها درباره موضوعات منطقه به یادداشت تفاهم ایران و ایتالیا در خصوص افغانستان در ۱۶ سپتامبر اشاره کرد و گفت: توافق کردیم که آن یادداشت به اجرا برسد و برنامه ریزی در مورد منطقه هرات داشته باشیم.

بونینو گفت: آقای ظریف آمادگی دارد موضوعات ناظر حقوق بشر را بدون پیش داوری مورد بررسی قرار دهد و ما به صورت دو جانبه مسائل را بررسی کرده ایم. در مورد موضوعات زنان با خانم ملاوردی گفتگوی سازنده داشتیم و در گفتگو با خانم ابتکار موضوعات اجرایی را مورد بررسی قرار دادیم و قرار است در نمایشگاه ماه فوریه در ایران شرکت های ایتالیایی با همکاران خود در ایران مشارکت سازنده داشته باشند.

وی گفت: مسائل را نباید محدود و دوجانبه کنیم، باید همه مسائل را لحاظ و گفتگوها را توسعه بخشیم. تقویت حضور دانشجویان ایرانی را افزایش خواهیم داد؛ چراکه اکنون دو هزار و ۶۰۰ دانشجوی ایرانی در ایتالیا مشغول به تحصیلند و علاقه مندی این حضور را افزایش دهیم، تلاش می کنیم همکاری با ایران را از نقطه نظر بین المللی افزایش دهیم و همکاری های فرهنگی را نیز تقویت کنیم، در راستای تقویت همکاری در تقویت راه آهن و هوانوردی نیز گفتگو کردیم و به زودی یک هیات از بانک مرکزی ایران به ایتالیا سفر می کنند.

بونینو در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که وی در گفتگو با یک روزنامه اعلام کرده بعد از توافق ایران و ۱+۵ در ژنو یک مسابقه در بین کشورها برای حضور در ایران شکل گرفته که هر کدام روابط بهتری با ایران داشته باشند و آیا حضور وی در همین راستا است، گفت: باعث خوشبختی است که از این مسابقه برنده خارج شود، اگر کار بهتری شکل بگیرد تعداد مسابقه دهندگان بیشتر خواهد بود، رقابت وجود دارد و ایتالیا نیز مقام خوبی را دارد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور ایران در اجلاس ژنو ۲ و اینکه نظر ایتالیا درباره حضور ایران چیست؟، گفت: چند روز پیش در این باره که چه کشورهایی در اجلاس ژنو ۲ حضور داشته باشند تصمیم گرفته شد ما قائل به این هستیم که تمام کشورهای حاضر در منطقه برای فائق آمدن بر درام سوریه باید در صحنه حضور داشته باشند و تلاش می کنیم این موضع خود برای حضور ایران در اجلاس ژنو ۲ به نتیجه برسانیم.

بونینو در پاسخ به سوال دیگری دربااره دورنمای روابط ایران و اتحادیه اروپا گفت: باب مذاکرات در رابطه با پرونده هسته ای ایران باز شده است، امیدواریم شاهد گشایش در روابط با اتحادیه اروپا باشیم و اینکه روابط ایران با این اتحادیه همچون دیگر کشورها باشد و بر موانع فائق بیاییم کاری که یکی از تکالیف ما است البته پروسه سختی است و نیاز به توجه و اعصاب قوی دارد.
رم برای حضور ایران در ژنو۲تلاش می‌کند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Heart بایدن: حاضر به حضور در دور دوم مناظره انتخاباتی با رییس جمهور هستم
Heart «صباح الاحمد»، از 40 سال حضور در وزارت خارجه کویت تا میانجیگری در منطقه
  نحوه حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی اعلام شده است!
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
  ایران و ایرانی از تلاش برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد
Heart تلاش برای تحویل زودتر از موعد خودروهای ایران خودرو
  حضور همه کارمندان در محیط کار از ۱۰ خرداد
  دستورالعمل جدید آمریکا برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران !
  ترامپ چه برنامه ای برای ایران دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان