امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آزمون بزرگ مجلس و دکتر لاریجانی

#1
Heart 
امروز انقلاب اسلامی پس از سربلندی ملت در فتنه ۸۸ بر فراز قله شرافت و تاثیرگذاری قرار دارد. رای دادن نمایندگان مجلس به وزیری که بوی فتنه و فتنه گری بدهد به معنای تسلسسل قهقرایی به گذشته است! پای حق الناس در میان است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، متن یادداشت صالح اسکندری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با عنوان «آزمون بزرگ مجلس و دکتر علی لاریجانی» ، به شرح ذیل است:

۱- کلمه فتنه از ماده فتن به معنای گداختن طلا برای کاستن ناخالصی ها و رگه های زاید مستفاد شده است. با در نظر گرفتن همین اصل، فتنه در قبال بشر و جوامع انسانی به معنای آزمایش و امتحان به کار می رود که سره از ناسره و پاکی را از پلشتی می ستاند. سربلندی در فتنه و امتحان الهی عیار یک شخص و یا ملت را بالا می برد و شکست در این سنت جاودان الهی آغاز خذلان و خسران است.
معمر بن خلاد از ابو الحسن (علیه السلام)نقل می کند که آن حضرت فرمودند: ...همچنانکه طلا گداخته و آزموده می شود ،مردم هم آزموده می شوند و هم چنانکه طلا ناب می شود مردم نیز ناب می شوند.(اصول کافی ج۲،ص۱۹۴)

مردم ایران در سه دهه گذشته در بوته آزمایش ها، امتحان ها و فتنه های سختی قرار گرفته اند که هر کدام از آنها به تنهایی می توانست یک ملت و تفکرش را برای همیشه از صحنه تاریخ حذف کند. اما مردم ایران در هر کوره ای که گداخته شدند ناب تر از گذشته و درخشان تر از قبل شدند. فتنه ها در ۳۴ سال گذشته عیار ملت ایران را روز به روز بالا برده تا جایی که امروز ایران اسلامی و تفکر مترقی انقلاب اسلامی بر فراز قله های اقتدار،شرافت و تاثیرگذاری در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی قرار دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال پیش به خوبی این واقعیت و سنت الهی را در دیدار اخیر خود با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی تشریح کردند و از آن به عنوان یک دستور العمل یاد نمودند. "وقتى امتحانِ خوب بدهید، خدا شما را بالا میبرد. امروز خط اسلام، خط ایمان باللَّه، خط انقلاب در کشور و در میان ملت، خیلى قوى‌تر، پررنگ‌تر و بالاتر است از آنچه که قبل از این فتنه]فتنه ۸۸[ بود. چرا؟ چون مردم، خوب امتحان دادند. این، نمره‌ى الهى است. این شد براى ما دستورالعمل... امروز ملت ایران در سیاستهاى داخلىِ خودش مقتدر است؛ در سیاست خارجىِ خودش مقتدر است؛ در تأثیرگذارى بر روى منطقه مقتدر است؛ در تأثیرگذارى بر روى مسائل مهم جهانى هم مقتدر است..."

۲- امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور محترم در معرض یک آزمون و امتحان بزرگ قرار دارد. این امتحان از پیچیدگی های خاصی برخوردار است که به مراتب آن را سخت تر از آزمون ملت در سال ۸۸ کرده است. اگر چه گرد و غبار فتنه خوابیده است و کسانی که در دامن زدن به آتش حوادث سال ۱۳۸۸ دست داشته اند مشخص شده اند اما این عده هنوز اکراه دارند که لباسهای خود را از این گرد و غبار بتکانند و جالب اینجاست که برخی از این افراد در لیست وزرای پیشنهادی حضور دارند. از سویی نمایندگان می دانند که مسئولیت اجرایی دولت بسیار سنگین است و بدون حمایت مجموعه نظام انجام این رسالت خطیر غیر ممکن است. دولت در وسط میدان است و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد و راز حمایت های بی دریغ رهبران جمهوری اسلامی از دولت ها همین وظایف و مسئولیت های خطیر بوده و هست. دولت بدون حمایت و دلگرمی مجلس و سایر ارکان نظام قادر به حل مشکلات فرارو نیست. از طرف دیگر مجلس وظایف مشخصی دارد و نمی تواند نسبت به چینش کابینه دولت و افرادی که قرار است در راس مسئولیت های کلیدی مملکت قرار بگیرند، حساس نباشد. ملاحظات خیرخواهانه مجلس برای پالایش کابینه امری بدیهی و ضروری است اما آیا این ملاحظات می تواند مصلحت همراهی با دولت را به حاشیه براند و منجر به رقابت و حتی لجاجت بین دولت و مجلس گردد.

یکی دیگر از پیچیدگی های این آزمون بزرگ جناح بندی های سیاسی بین مجلس و دولت است. مجلس اصولگرا در سال دوم فعالیت خود مواجه با دولتی با شعار اعتدال شده است که اگر بخواهد با وزرای پیشنهادی مخالفت بکند متهم به افراط و تفریط می شود؛ حتی اگر نیتی کاملا مشفقانه و حکیمانه داشته باشد. شوربختانه برخی نمایندگان ابن الوقت نیز با فضاسازی واقعیت ها را در منظر سایر نمایندگان چه در مقام موافقت و چه مخالفت وارونه جلوه می دهند. قضاوت های آشکار و پنهان افکار عمومی درباره رفتار نمایندگان که نگران آرای خود در حوزه های انتخابیه هستند بر پیچیدگی این آزمون افزوده است. بگدریم از اینکه وعده و وعیدها و لابی چند هزار نفری طی چند روز گذشته دل چه تعداد نماینده را سست کرده است و...

اما باید هشدار دهیم که امروز نمایندگان مجلس نهم در معرض یک آزمون سرنوشت ساز هستند که در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت می شود و مردودی در آن مساوی با خسران دنیوی و اخروی است. امروز انقلاب اسلامی پس از سربلندی ملت در فتنه ۸۸ بر فراز قله شرافت و تاثیرگذاری قرار دارد و عیار ملت بالا رفته است. وزیری که در طراز دهه چهارم انقلاب باشد نمی تواند بوی فتنه و فتنه گری بدهد. رای دادن نمایندگان مجلس به این تعداد انگشت شمار از وزرا یعنی یک تسلسل قهقرایی به گذشته! آیا دانش آموزی که امروز سر کلاس پنجم نشسته است و در تمام آزمونها موفق بوده است را می توان به کلاس دوم برگرداند. اینجا پای حق الناس در میان است. مقام معظم رهبری آرای ملت را حق الناس عنوان فرمودند که باید از آن پاسداری شود. روز انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان مامور صیانت از این حق الناس بود امروز مجلس شورای اسلامی باید پاسداری امین برای حق الناس باشد. ذخارف دنیا، وعده و وعیدها، همرنگ جماعت شدن، خود را به فراموشی زدن و غفلت از واقعیاتی که در سال ۸۸ کشور را تا سر حد بحران سیاسی و اجتماعی سوق داد، نمی تواند در این دنیا و آن دنیا پاسخ مناسبی برای حقوق پایمال شده ملت باشد.

۳- ریاست محترم مجلس جناب دکتر لاریجانی در چند روز گذشته با تدبیر و از سر سماح مطلوب به خوبی جلسات مجلس شورای اسلامی را اداره کرده است و بسترهای طرح نقطه نظرات مخالف و موافق کابینه پیشنهادی را در یک فضای دیالوگ منطقی به وجود آورده است. علی رغم برخی اتهامات ناروا به دکتر لاریجانی وی یکی از افرادی بوده است که مواضع روشنی در قبال فتنه گران داشته است. نیم نگاهی به تصریحات وی بعد از حادثه عاشورای ۸۸ به خوبی مرزبندی ریاست مجلس با فتنه گران و عمق تنفر وی از کسانی که به ساحت مقدس و دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جسارت کردند را نشان می دهد. وی بعد از این حادثه تلخ و تکان دهنده خطاب به فتنه گران گفت:"حادثه روز عاشورا یکباره بخش اعظم هویت این جریان را علنی کرد. بعید است کسی درد توهین سهمگین اعمال سبک و ضد دینی ظهر عاشورای این عده را با همه وجود درک نکرده باشد. چرا ظهر عاشورا که همه به احترام سیدالشهدا(ع) و در سوگ او در عمق وجود خود عزادار هستند شما به آرمان یک ملت توهین کردید؟ شما توجه دارید به چه مقامی بی‌احترامی کردید؟ به ولی خدا به واسطه فیض‌الهی. مگر این امری است که بتوان به راحتی از آن گذشت.

امروز همه ما در مقابل ساحت مقدس امام حسین(ع) خجل و شرمنده‌ایم، عذر خواهیم از محضر ولی‌الله الاعظم امام زمان(عج) که عصر عاشورا چنین حوادث بی‌سابقه‌ای در کشور اهل بیت رخ داد. با اقدامی که روز عاشورا انجام دادید عملا جنگ با خدا و ولی خدا را آغاز کردید. جدای از عقوبت اخروی این جا موضعی است که به هیچ وجه از آن نمی‌گذریم، شما نسبت به ولایت فقیه که میراث فکری امام(ره) و ثمره خون صدها هزار شهید است توهین نمودید و با سخافت درشت گویی کردید و به تخریب امکانات دولت و مردم پرداختید حال به خوبی عیان کردید که مساله انتخابات بهانه بود و خوب است این را هم بدانید که ما در راه امام حسین(ع) و صیانت از معارف عاشورا و حفظ حرمت اهل بیت(ع) و دفاع از ولایت فقیه، تا پای جان ایستاده‌ایم و با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد...

ما حساب جریان‌های سیاسی داخل انقلاب، نظیر جریان‌های موسوم به چپ در نظام را از چنین افراد ضد انقلاب جدا می‌دانیم؛ چه آنان عموما حسن سابقه در دیانت و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان‌های امام(ره) داشته‌اند. اما انتظار هم داریم برخی از آقایان که در حوادث انتخابات اعتراضاتی داشته‌اند به هوش بیایند، و با این همه اماره و بینه، مسیر خود را به طور روشن از این جریان زشت کار، جدا کنند.نه این که مجددا بیانیه صادر و در آن فضا را غبار آلوده‌تر کنند. سخنان مفتضح مسوولان انگلیس، آمریکا و اسرائیل در حوادث ضد دینی عاشورا، آن‌قدر عیان و چندش‌آور است که جایگاه این حرکت را در تخریب ارزش‌های دینی و انقلابی کاملا روشن می‌کند."

با این مواضع روشن آیا امروز رواست به شخصی که معتقد است فتنه گران جنگ با خدا و ولی خدا را آغاز کرده اند این اتهام زده شود که به خاطر سهمی اندک در کابینه حاضر است اجازه بدهد که فتنه گران مجددا در راس مسئولیت های حساس کشور حضور پیدا کنند. حاشا و کلا! پنج شنبه بهترین فرصت برای پاسخگویی دکتر لاریجانی به اتهامات یک جریان سیاسی خاص در چند سال گدشته است که وی را متهم به سکوت در فتنه ۸۸ می کنند.

لاریجانی می تواند محور انسجام میان فراکسیون های مختلف مجلس برای پالایش کابینه از کسانی باشد که بوی فتنه می دهند و اگر رای اعتماد بگیرند معاونینی برمی گزینند که مطمئنا سیئات بیشتری در جریان فتنه دارند. یک نطق کوتاه از رئیس مجلس درباره خطر حضور کسانی که موضع خود را با فتنه مشخص نمی کنند ضمن نمایاندن صداقت و بصیرت وی به همه اتهامات بی پایه و اساس یک جریان سیاسی خاص پایان می دهد و مهمتر اینکه باقیات الصالحاتی با برکت است که مانع ایجاد یک روند قهقرایی و مخاطره انگیز برای کشور و مردم می گردد.
آزمون بزرگ مجلس و دکتر لاریجانی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دکتر پوتین را جواب کرد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟
Heart ۱۳ گاف بزرگ جغرافیایی دونالد ترامپ / هند و چین مرز مشترک ندارند!
  مرکز نوآوری دیجیتال در ۳ صنعت بزرگ کشور راه‌اندازی می‌شود 
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره مجلس
  تاجرنیا: مجلس جدید شرایط ارتباط با دنیای بیرون را فراهم کند
  همه کاندیداهای نایب رییسی مجلس یازدهم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان