امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روسیه از ایران میوه وارد می‌کند

#1
Heart 
نخست‌وزیر روسیه با اعلام ممنوعیت واردات مواد غذایی از کشورهای اتحادیه اروپایی و جایگزینی کشورهای آمریکای لاتین و ایران، گفت: روسیه گیلاس، آلبالو، زردآلو و هلو را از ازبکستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه و ایران وارد خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، راشا‌تودی نوشت: روسیه در پاسخ به تحریم های اخیر اتحادیه اروپا، آمریکا و برخی کشورهای دیگر، ممنوعیت واردات مواد غذایی این کشورها را به بازار داخلی خود اعلام کرد. روسیه با توسعه همکاری خود با کشورهای دیگر به دنبال جایگزین کردن تأمین کنندگان مواد غذایی مورد نیاز خود است.

دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه،در جلسه ای با حضور مسئولین وزارت کشاورزی این کشور، دستور ممنوعیت واردات هرگونه مواد غذایی از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ را صادر کرد.

وی در این جلسه گفت: این تحریم به مدت یکسال وضع شده است، مگر اینکه کشورهای تحت تاثیر از این موضوع روابط سازنده ای را در جهت همکاری از خود نشان دهند.

نخست وزیر روسیه در بخشی از این جلسه گفت: روسیه مدت طولانی است که به تحریم های وضع شده علیه این کشور پاسخی نداده است. تا این لحظه امیدوار بودیم که همتایان اروپایی ما این موضوع را دریابند که روش تحریم بن بست می انجامد و سودی برای آنها نخواهد داشت، اما متاسفانه متوجه نشدند و ما حالا مجبور به پاسخ هستیم.

مدودوف در ادامه افزود: دیروز رییس جمهور روسیه برای تضمین امنیت ملی کشور دستوری اجرایی را امضا کرد تا برخی اقدامات اقتصادی مشخص، صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روسیه واردات تمامی مواد غذایی از کشور های تحریم کننده را ممنوع کرده است، گفت: روسیه به طور کامل واردات گوشت قرمز، ماهی، طیور، میوه، سبزیجات، شیر، پنیر و کلیه محصولات لبنی را از کشور های مذکور ممنوع کرد. البته با توجه به این موضوع که توزیع کنندگان این محصولات از این کشور ها هستند، این تصمیم دشواری است. این ممنوعیت در واردات غذای کودک تاثیری نخواهد داشت.

رئیس جمهور سابق روسیه افزود: تحریم ها از ابتدای امروز شروع شده و تا پایان ۱۲ ماه آینده ادامه خواهد داشت. اما اگر شرکای ما روابط سازنده را در همکاری ها از خود نشان دهند، ما نیز تمایل داریم برای ضرب الاجلی مشخص برای پایان این اقدامات مشخص کنیم.

دیمیتری مدودف گفت: وزرای صنعت و بازرگانی و کشاورزی موظف هستند که بطور روزانه قیمت های محصولات در بازار ها را مورد پایش قرار داده و به دولت گزارش کنند. وزارت کشاورزی، توسعه اقتصادی، صنعت و فدرال ضد انحصاری باید ارتباط خود را با نمایندگان زنجیره خرده فروشی و تولید کنندگان تقویت کنند و طی جلساتی راههای جبران افت مقدار محصولات ذکر شده را بررسی نمایند.

نخست وزیر روسیه در ادامه افزود: طی سفر های متعددی که به سراسر کشور داشتیم، مرتب این شکایت را از کشاورزان و تولید کنندگان شنیدیم که فروشگاهها و زنجیره خرده فروشی در روسیه اجازه فروش مواد غذایی روسی را نمی دهند. مطمئناً قطع واردات مواد غذایی می تواند درب های فروشگاه هایمان را به روی محصولات غذایی داخلی باز کند و برای این هدف باید کشاورزان بیشتر از گذشته به کار بپردازند."

وی با اشاره به اینکه دکترین امنیت غذایی چهار سال قبل به تایید رئیس جمهور این کشور رسیده، گفت: افزایش تولید محصولات غذایی، به شکل موثری مورد توجه قرار گرفته است؛ برای مثال حجم تولید غلات، شکر، روغن گیاهی، و سیب زمینی در حال حاضر از حد آستانه ای که در این دکترین هدفگذاری شده بود، فراتر رفته است.

مدودوف در مورد نقاط ضعف تولیدات گفت: بطور مشخص در بخش هایی دچار عقب افتادگی هستیم مانند تولید انواع گوشت و شیر که در حال حاضر ما باید شکافی را که میان ما و کشاورزان بوجود آمده است پر کنیم. البته ذکر این نکته ضروری است که هنوز شرکای تجاری ما با ما همکاری می کنند.

در ادامه این جلسه خبرنگاران از فیودروف، وزیر کشاورزی روسیه، سوالاتی پیرامون برنامه کوتاه مدت این کشور برای تأمین نیازهای غذایی داخلی و همچنین کشورهای جایگزین مد نظر برای همکاری در این زمینه، مطرح کردند.

وزیر کشاورزی روسیه در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: در حال حاضر جایگزین‌هایی برای تامین این محصولات انتخاب شده‌اند، احتمالا ما گوشت و محصولات دامی را که در گذشته از اتحادیه اروپا وارد می کردیم، از کشور‌های آمریکای لاتین تهیه کنیم مانند برزیل، اروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین و بلاروس. شیر و لبنیات، کره و پنیر نیز از نیوزیلند و کشور‌های آمریکای لاتین و سبزیجات از کشور‌های ترکیه آرژانتین، شیلی، چین، ازبکستان، آذربایجان. گلابی و سیب از صربستان، آرژانتین، شیلی و چین و گیلاس و آلبالو، زرد آلو و هلو هم از ازبکستان ، آذربایجان، تاجیکستان، رژیم اشغالگر قدس، ترکیه و ایران و مرکبات هم از مراکش، مصر، ترکیه، و آفریقای جنوبی تهیه خواهد شد.

وزیر کشاورزی روسیه در ادامه افزود: سهم مواد غذایی روسیه که از کشور های تحریم کننده تأمین می شد، بزودی کاهش می یابد. در حال حاضر کل نیاز مصرفی گوشت قرمز روسیه ۲.۳۴۵ میلیون تن درسال است، که اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا نزدیک به ۵۹ هزار تن از آنرا تامین می کنند. روسیه بیشتر از برزیل و دیگر کشورها گوشت قرمز خود را وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه روسیه بیشتر گوشت قرمز خود را از کشور برزیل وارد می کند، گفت: ۴۵۰ هزار تن از ۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تن گوشت خوک مصرفی روسیه نیز وارداتی است. در مورد طیور نیز از ۴.۲۸ میلیون تن گوشت مصرفی، تنها ۳۳۸ هزار تن وارداتی است. نیاز مصرفی گوشت ماهی ۳.۴۴ میلیون تن است که ۴۵۷ هزار تن آن به روسیه صادر می شود. روسیه ۱.۸ میلیون تن ماهی و مشتقات آن را صادر می کند، و ۷۰۰ هزار تن نیز واردات دارد.

این مقام مسئول در روسیه گفت: این به این معنی است که ما می توانیم مشکلات را به سرعت بر طرف کنیم طوری که حتی مصرف کنندگان این تفاوت را حس نکنند.

وی افزود: تحریم کنندگان تنها ۴۵۹ هزار تن از ۳۶ میلیون تن نیاز محصولات لبنی، ۹۰۰ هزار تن از ۱۶ میلیون تن سبزیجات را تامین می کنند. ۱.۶ میلیون تن از ۱۱ میلیون تن میوه و خشکبار نیز از کشور های ذکر شده وارد روسیه می شود. در همین مورد اتحادیه مرغداران نیز اعلام کرده اند که آمادگی تامین بازار روسیه را دارند.

وزیر کشاورزی روسیه در مورد وضعیت تولید و صادرات غلات، گفت: ما قادر خواهیم بود که در سال زراعی جاری ۲۵ میلیون تن صادرات غله داشته باشیم. این در حالی است که طبق تخمین های انجام شده تولید امسال غله روسیه حدود ۱۰۰ میلیون تن است.

وی افزود: در بین واردات روسیه ماهی قزل آلا حجم زیادی را به خود اختصاص داده است. ما تقریبا ۲ میلیون تن از منابع زیستی دریایی خود را صادر می کنیم که شامل ماهی قزل آلا و خاویار است. واردات این محصول نیز۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن است. شبکه های توزیعی در حال فعالیت هستند که محصولات دریایی خود را از نروژ تهیه می کنند، ما آماده ایم که برای تامین نیاز ماهی بازار داخلی روسیه آنها را به رسمیت بشناسیم.
روسیه از ایران میوه وارد می‌کند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart اسپوتنیک روسیه: بایدن می‌تواند در ۶ ایالت کلیدی ترامپ را شکست دهد
  سیاه پوش شدن روسیه با بارش برف سیاه
  آمار جهانی شیوع کرونا / روسیه در رتبه دوم بیشترین مبتلایان جهان
  تمایل به مبادله نفت با ونزوئلا/ وارد فاز مهار بیماری شده‌ایم
  مخالفت روسیه با تحریم‌های اقتصادی درشرایط کرونا !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان