امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صف آرایی جدید نفتی ایران-روسیه در عراق

#1
Heart 
همزمان با وقت کشی گازپروم روسیه در توسعه میدان مشترک نفتی آذر و شتاب در توسعه این میدان در خاک عراق، ایران با افزایش تعداد دکل‌های حفاری، ۶ ماه از برنامه حفاری این میدان مشترک نفتی با عراق جلو افتاد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پس از اخراج شرکت‌های گازپروم و لوک اویل روسیه از طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر توسط شرکت ملی نفت ایران، تعداد دکل‌های حفاری ایران برای پیشی گرفتن از عراق در توسعه این میدان مرزی افزایش یافت.

در حال حاضر توسعه میدان نفتی بدری که مشترک با میدان نفتی آذر در ایران است، با مشارکت ۴ شرکت گازپروم روسیه، کوگاز کره جنوبی، پتروناس مالزی و تی.پی.ای.او ترکیه مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد و پیش بینی می شود تولید نفت تا اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی از این میدان مشترک در خاک عراق آغاز شود.

با این وجود همزمان با شتاب کنسرسیوم خارجی شاغل در توسعه این میدان نفتی عراق با سرگروهی روسها، ایران هم تعداد دکل های حفاری در این میدان مشترک نفتی را افزایش داده است.

در شرایط فعلی پس از وقت کشی گازپروم روسیه در توسعه این میدان مشترک در خاک ایران، هم اکنون غول گازی روسها توسعه این میدان مشترک نفتی در خاک عراق را مطابق با برنامه زمان بندی و بدون تاخیر جلو می‌برد.

در این بین حميد ابراهيميان مدير پروژه حفاري پروژه آذر در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت حفاری توسعه میدان مشترک نفتی آذر، گفت: پنجمن دستگاه دکل حفاری میدان آذر توسط گلوبال پتروتك کیش در این میدان مشترک نفتی با عراق مستقر شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون تعداد کل دکل‌های حفاری مستقر در میدان نفتی آذر به ۵ دستگاه افزایش یافته است، تصریح کرد: دکل جدید مستقر شده در این میدان نفت مرزی یکی از پیشرفته ترین دکل‌های حفاری موجود در ايران و منطقه بوده كه از توان ۲۰۰۰ اسب بخار، قدرت حفاري تا عمق ۲۰ هزارفوتی در عمق زمین برخوردار است.

وی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی حفاری چاه های میدان نفتی آذر حدود ۶ ماه از برنامه زمان بندی جلوتر است، اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می‌شود تا ۶۰ روز آینده یک دستگاه دکل جدید حفاری دیگر توسط گلوبال پتروتك کیش در این میدان مشترک نفتی با عراق مستقر شود.

به گزارش مهر، مطابق با برنامه زمان‌بندی و طرح توسعه تدوین شده در شرکت ملی نفت ایران تولید زودهنگام نفت از میدان آذر به میزان ۳۰ هزار بشكه در روز و توليد نهايي نفت به میزان ۶۵ هزار بشكه نفت به ترتيب ۳۶ و ۵۵ ماه باید عملیاتی شود.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت، تولید زودهنگام از این میدان مشترک تا دی ماه سال ٩٣ آغاز خواهد شد و این پروژه قرار است تا مرداد ماه سال ۱۳۹۵ به بهره برداری نهایی برسد.

در طرح توسعه میدان مشترک بدری عراق، شرکت گازپروم روسیه ۴۰ درصد، کوگاز ۳۰ درصد، پتروناس مالزی ۲۰ درصد و تی.پی.ای.او ترکیه ۱۰ درصد از سهام پروژه توسعه این میدان نفتی را در اختیار دارند.

این کنسرسیوم به ازای تولید هر بشکه نفت خام از میدان بدره، پنج دلار و ۵۰ سنت پاداش دریافت می کند و هدف تولید خود را برای برداشت از این میدان ۱۷۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است.

میدان نفتی مشترک آذر دربلوک نفتی اناران در استان ایلام و درمرز ایران و عراق قرار گرفته که حجم نفت خام قابل استحصال این میدان مشترک با بدرای عراق حدود ۴۰۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

پیش بینی می شود با توسعه کامل و بهره برداری نهایی از این میدان روزانه ۵۰ تا ۶۵ هزار بشکه نفت خام سبک با درجه "ای پی آی" ۳۲ در مدت ۲۵ سال استحصال شود.
صف آرایی جدید نفتی ایران-روسیه در عراق 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  'چهار کشته' در اعتراض‌های کردستان عراق؛ معترضان ساختمان‌های احزاب را آتش زدند
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان