امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 راه ساده برای تبدیل جهان به مکانی بهتر

#1
..

10 راه ساده برای تبدیل جهان به مکانی بهتر
                                            .بخش مهمی از رشد و انگیزه ما بعنوان انسان، شرکت ما در خوب بهتر، یعنی چیزی والاتر از خودمان است. بااینکه "تبدیل دنیا به مکانی بهتر" همیشه رهبران جنبشهای اجتماعی، محققان سفیدپوشی که داروها یا منابع انرژی جدید اختراع میکنند یا نوابغی که در فکر تئوریهایی برای توضیح جهان هستند را به یادمان میآورد، اما اعمالی سادهتر و کوچکتر هم وجود دارد که میتواند به بهبود زندگی انسانهای اطرافمان کمک کند. این رفتاری ساده، حس انسانیت را در ما تقویت می نماید و برای لحظهای هم که شده مشکلاتمان را سبکتر کرده و چیزی به ما میبخشد که لبخند روی لبانمان میآورد. و این چیز کمی نیست.

در زیر به 10 رفتار اشاره میکنیم که همه آنها نیکخواهی و خیرخواهی را در اجتماعمان گسترده کرده و حس هوشیاری و آگاهی ما نسبت به همنوعانمان را افزایش می دهد.



سخاوتمندانه انعام بدهید. اگر در توانتان است انعامهای 25%، 50% یا حتی 100% بدهید (این مورد برای کشورهایی صدق میکند که نرخ انعام در آنها 15% است). به استثنای شرایطی که سرویسدهی واقعاً افتضاح بوده باشد، سعی کنید تا حد ممکن انعام بیشتری بدهید زیرا این به گیرنده نشان میدهد که قدردان زخمت او هستید.

کسی را تحسین کنید. مثلاً بگویید که چقدر کاری که انجام میدهند، مدل موهایشان، صدای آواز خواندنشان یا هر چیزی دیگر را دوست دارید. صادق باشید. البته نباید انتظار داشته باشید که او نیز در جواب همین کار را بکند.

با یک نفر راحت باشید. اجازه بدهید یک نفر از احساساتتان درمورد چیزی که در فکرتان است باخبر شود. ما معمولاً همه چیز را در دلمان نگه میداریم؛ اینکه اجازه دهید کسی وارد منطقه امنتان شود راهی عالی برای نشان دادن اعتماد و قدردانی است. البته باید خودتان قضاوت کنید که حرف زدن درمورد چه چیزی مناسب است—نباید کاری کنید که دیگران را وارد مشکلاتتان کنید، با اینکار دنیا اصلاً به مکانی بهتر تبدیل نخواهد شد.

یکی از کتابهایی که خواندهاید را به یک نفر هدیه کنید. تبدیل کردن کتابی که قبلاً خواندهاید و از آن لذت بردهاید به یک هدیه، خیلی بیشتر از ابراز محبت است. این راهی برای نشان دادن این است که 1)شما به آن فرد فکر میکنید، 2) شما او را درک میکنید، 3)و میخواهید چیزی را با او سهیم شوید. همه چیز به همان لحظه هدیه دادن ختم نمیشود. میتوانید بعد از اینکه او کتاب را خواند، با هم درمورد آن و واکنشهایتان حرف بزنید. البته نباید این هدیه را به کسانی که میدانید میانهای با کتاب خواندن ندارند بدهید چون میتوانید او را در الزامی قرار دهید که برایش سخت باشد.

برای کسی چیزی درست کنید. کمی شیرینی درست کنید یا یک نقاشی بکشید و آن را بی هیچ دلیلی به کسی هدیه دهید. این کار نیز مثل هدیه دادن کتاب به فرد مقابل نشان میدهد که به فکر او بودهاید و دوست داشتهاید کاری برای او انجام دهید. بدون توقع هدیه بدهید—چه هدیه شما را پاسخ بدهند یا نه، چه دوستش داشته باشند یا نه، چه برخورد خوبی با شما داشته باشند چه نداشته باشند، اینها هیچ ارتباطی با هدیه دادن شما ندارد.

یک نامه، ایمیل یا پیامک بفرستید: برای کسی که چند وقتی است با او حرف نزدهاید ایمیل بزنید یا به کسی که هر روز میبینید، یک پیامک بزنید تا توجهتان را به او نشان دهید. ممکن است پاسخ دهند، ممکن هم هست که ندهند. مهم این است که بفهمند شما به آنها توجه دارید.

کارمندی را جلوی مدیرش تحسین کنید: اینکه از کسی بهخاطر خدماتی که به شما ارائه کرده است، تعریف کنید یک چیز است و اینکه با مدیر او تماس بگیرید و از کار عالی آن کارمند تمجید کنید چیز دیگری است. اگر در آن زمان وقت ندارید، شماره تلفن یا ایمیل مدیر را بگیرید تا بعداً با او در این رابطه صحبت کنید.

انجام کاری را به کسی یاد بدهید: با نشان دادن طریقه انجام کاری به کسی، مهارتها و استعدادهایتان را با دیگران تقسیم کنید. با این روش همه آدمها میتوانند در پیشرفت جهان سهم داشته باشند. در برخورد با آن فرد صبر داشته و به او نهایت احترام را بگذارید.

بگذارید دیگران بدرخشند: با اجازه دادن به دیگران برای غلبه در یک سخنرانی، تسلیم شدن در برابر استدلالات و توصیه گرفتن از او، بگذارید استعدادهای یک نفر بدرخشد. مخصوصاً اگر از شما کوچکتر و پایینتر باشند، اینکه فرصت بدهید تواناییهای خود را نشان دهند، مشخص میکند که به آنها اعتماد دارید و تحسینشان میکنید و اجازه میدهید توجهی که شایستگیاش را دارند به دست آورند.

موجب ارتباط دیگران شوید: دو نفر از دوستان یا همکارانتان را که فکر میکنید به درد هم میخورند به هم معرفی کنید. بااینکار به آنها نشان میدهید که برایشان ارزش قائلید و شراکتی ایجاد میکنید که نتیجه بسیار بهتری برای خودتان دارد.



هر کاری که به دیگران نشان دهد به آنها توجه دارید، میتواند دنیا را یا حداقل گوشهای از آن را به جایی دلپذیرتر تبدیل کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش قانون جذب به روش ساده..♡
  راهکارهایی برای آنکه دیگر زود باور و ساده لوح نباشید!
  × چهره ای خندان و بشاش با این کارهای ساده ×
  چطور تکنیک‌های یادگیری منحصر به فردم رو بهتر کنم؟
Heart ۱۰ راهکار ساده برای فراموش کردن کسی که عاشقش بودیم
Thumbs Up تبدیل کردن زمان های مرده به تایم های زنده !
Smile دوران عقد را به دورانی خاطره انگیز تبدیل کنید
Lightbulb راهی برای بهتر شدن اوضاع مالی
Lightbulb ازدواج سنتی یا مدرن کدام بهتر است؟
  ۱۲ حقیقت ساده ای که حتی افراد باهوش هم به راحتی فراموش می کنند بیشتر بخوانید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان