امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دفاع میرزاده از فرجی‌دانا

#1
Heart 
رئیس دانشگاه آزاد در خصوص استیضاح وزیر علوم با اشاره به اینکه یک سال زمان کافی برای ارزیابی عملکرد یک وزیر نیست گفت: مجلس به وزیر علوم فرصت بیشتری دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد دانشگاه رسانه برای اهالی رسانه، گفت: دانشگاه آزاد در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و فنی و مهندسی فعال است. در تحصیلات تکمیلی در حوزه خبر نیز در واحد علوم تحقیقات مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری را داریم، اما احساس کردیم که کسانی که علاقمند به ادامه تحصیل در این حوزه هستند از ظرفیت بیشتری برخوردارند و بنابراین به فکر تأسیس دانشکده خبر در این دانشگاه افتادیم که برنامه‌ریزی آن انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دانشکده واحد جداگانه‌ای خواهد داشت، گفت: دانشکده خبر در این دانشگاه تأسیس می‌شود و نحوه پذیرش و چارچوب مقررات آن طبق مقررات دانشگاه خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر علوم صدمه‌ای به آموزش عالی کشور وارد خواهد کرد؟ گفت: استیضاح حق مجلس شورای اسلامی است، اما باعث تعجب است که هنوز یک سال از فعالیت آن نگذشته، می‌خواهند وزیر علوم را استیضاح کنند.

میرزاده ادامه داد: یک سال برای ارزیابی عملکرد یک وزیر کافی نیست. فرجی‌دانا در برنامه‌هایش تاکنون موفق عمل کرده و تعامل خوبی میان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی خصوصا دانشگاه آزاد به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: ما در دانشگاه آزاد توانسته‌ایم با همگامی با وزارت علوم مشکلات مزمن و لاینحل این دانشگاه را حل کنیم و نگاه آقای فرجی‌دانا دولتی نیست بلکه ملی است.

رئیس دانشگاه آزاد یادآور شد: با اطلاعی که از مدیران وزارت علوم دارم معتقدم نباید دانشگاه‌ها را از چنین مدیریت توانایی محدود کنیم و امیدوارم مجلس به وزیر فرصت بیشتری دهد تا اینکه وی برنامه‌هایش را به خوبی اجرا کند.

میرزاده در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد، گفت: من این خبر را در رسانه‌ها می‌خوانم، چون تحقیق و تفحص مربوط به دوران قبل از ریاست من است و من از آن اطلاعی ندارم که در چه مرحله‌ای است. فقط در یکی از جلسات کمیسیون آموزش شرکت کردم و سوالاتی شد که جواب دادم. خبر ندارم اکنون چه اتفاقی رخ داده و لابی هم نکردم که در رسانه‌ها منتشر بشود و یا نشود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص طولانی بودن پروسه ارائه پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل نبودن استاد راهنما در برخی از مقاطع این دانشگاه گفت: زمانی که وارد دانشگاه آزاد شدم ۱۳۰ هزار دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکترا وجود داشت که استاد راهنما نداشتند و این یکی از چالش‌های ما در بدو ورود به دانشگاه آزاد بود. خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد خصوصا در طرح تجمیع واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه مادر بسیاری از مشکلات حل شد.

رئیس دانشگاه آزاد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کمتر از شش ماه دیگر هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: با استخدام ۵۰۰۰ نفر عضو هیئت علمی در طرح تجمیع واحد علوم و تحقیقات؛ مشکل دانشجویان تحصیلات تکمیلی حل خواهد شد. در حال حاضر برخی از پرونده‌های جذب اعضای هیئت علمی تشکیل شده و در مرحله مصاحبه قرار دارد.

میرزاده درباره افزایش وام دانشجویی در دانشگاه آزاد، افزود:‌ اکنون مقدار وام دانشگاه آزاد مبلغ کمی است و به خاطر آنکه گردش پولی بسیار زیادی در سیستم بانکی از سوی دانشگاه آزاد انجام می‌شود در حال مذاکرات با بانک‌ها هستیم تا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ازدواج دانشجویی، وام ازدواج دانشجویی را افزایش دهند.

وی در خصوص افزایش وام ازدواج دانشجویی، گفت: در حال حاضر مبلغ این وام یک و نیم میلیون تومان است، اما درباره مبلغ جدید هنوزبا بانک‌ها به توافق نرسیده‌ایم و امیدواریم ۱۰ میلیون تومان وام بدهیم اما تعداد دانشجویان زیاد است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه افزایش میانگین ۱۵ درصد شهریه دانشگاه آزاد برای ترم‌ گذشته نیز در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: هر ترمی براساس مصوبه هیئت امناء شهریه آن مشخص می‌شود، افزایش شهریه از سال تحصیلی ۹۳-۹۴ اعمال خواهد شد و اگر تخلفی در این مسئله صورت گرفته هزینه اضافی بازگردانده خواهد شد و با متخلفین برخورد می‌شود.
دفاع میرزاده از فرجی‌دانا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فریضه دفاع امت اسلامی از فلسطین با فریاد یکپارچه در روز قدس
  وزیر دفاع: 4دیپلمات ایرانی در زندان‌های اسرائیل زنده هستند
  ضرب و شتم پیرمرد تا سرحد مرگ بخاطر دفاع از دختر بی‌گناه+تصاویر
  قتل یک پسر 8 ساله بخاطر دفاع از ناموسش! +تصاویر
  فرار به جلوی داعش برای دفاع از الرقه
  تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ منتظر نهایی شدن قرارداد تجاری است
  فرجي دانا كجاست؟
  اعدام وزیر دفاع کره شمالی به دلیل چُرت زدن+عکس!!
  دفاع صریح جنتی از آزادی رسانه ها
  دفاع قاطعانه یک پزشک از مهران مدیری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان