امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آزادسازی قیمت‌ها که وزیر نمی‌خواهد!

#1
Heart 
وزیر راه و شهرسازی فقط به نفی و تخطئه طرح‌های دولت قبلی می‌پردازد و در عین حال به آزادسازی قیمت‌ها می‌اندیشد.
آزادسازی قیمت‌ها که وزیر نمی‌خواهد!
به گزارش جهان، شبکه خبر دانشجو در این باره نوشت: عباس آخوندی اعتقادی به هیچ یک از طرح‌های دولت قبلی شامل مسکن مهر، مسکن ویژه، کنترل بازار، ورود دولت به بخش مسکن و... ندارد و این بسیار قابل تأمل است. وی در بیشتر مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای خود از واژه اعتقاد استفاده کرده و گفته است که به این طرح‌ها اعتقاد ندارم. به عنوان نمونه درباره مسکن مهر می‌گوید، اعتقادی به ادامه مسکن مهر و مسکن ویژه تهران ندارم و تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، همان واحدهای در حال ساخت است که تکمیل و واگذار کنیم. او در این گزارش می‌افزاید: توقف ثبت‌نام مسکن مهر مهمترین مسئله و اقدام آخوندی در صد روز اول وزارت وی بوده است. طرحی که به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کمک شایانی کرده بود و آرزوی بسیاری را که حتی خواب خانه‌دار شدن را نیز نمی‌دیدند جامه عمل پوشاند اگرچه با ایراداتی نیز روبرو بوده است.

تورم‌زا بودن مسکن مهر و عامل تورم کنونی مهمترین دلایل آخوندی برای توقف مسکن مهر بوده است. وی در این باره می‌گوید «باید با مردم گفت‌وگو کنیم و از آنها بپرسیم که تورم زیاد را می‌خواهید یا مسکن مهر را! ایشان اینگونه القا کرده که تمامی تورم کنونی حاصل از اجرای مسکن مهر بوده است این در حالی است که در جای دیگر وزیری دیگر هدفمندی یارانه‌ها را عامل اصلی تورم می‌داند و وزیری دیگر نیز تحریم‌ها را از عوامل تورم و رکود فعلی می‌داند.

وزیر راه و شهرسازی در موضوع خانه‌دار شدن مردم آخوندی معتقد است که نقش بانک‌ها باید در این میان افزایش یابد. وی می‌گوید در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد قیمت واحد مسکونی توسط بانک‌ها تأمین می‌شود که باید تا ۷۰ درصد افزایش یابد اما نه توسط منابع بانک مرکزی بلکه توسط منابع بانک‌ها که آنهم از سپرده‌های مردمی تشکیل شده است.

شبکه خبر دانشجو در ادامه این گزارش خاطرنشان می‌کند: در طرحی که به گفته مشاوران و شخص وزیر قرار است جایگزین مسکن مهر شود تنها سالانه یکصد هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود در حالی که نیاز کشور دو میلیون واحد در سال است. این طرح که از سوی اعضای وزارتخانه مسکن اجتماعی نامیده شده است واحدهایی ۴۰ تا ۶۰ متری را عرضه می‌کند از نظر وزیر و مشاوران وی باقی نیاز مسکن باید از طریق سپرده‌های مردمی و بانک‌ها تأمین شود و نیازی به دخالت دولت ندارد.

در بخش‌های دیگر زیر مجموعه این وزارتخانه آخوندی عملکرد در خور توجهی نداشته است. در بخش حمل و نقل نیز آزادسازی نرخ‌های جابجایی مسافر اصلی‌ترین مقوله مورد توجه وزیر راه بوده است. او از همان ابتدا یکی از برنامه‌های کاری خود را توسعه رقابت و آزادسازی با برنامه بازار حمل و نقل عنوان کرده بود. شاید بتوان گفت اصلی‌ترین پروژه‌ای که فعلاً وزیر راه و شهرسازی بر آن تمرکز و حتی اصرار دارد آزادسازی نرخ‌ها در انواع مدل‌های حمل و نقل بار و مسافر بخصوص با اولویت زمانی بخش حمل و نقل هوایی است.
آزادسازی قیمت‌ها که وزیر نمی‌خواهد! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
Heart نخست‌وزیر بلغارستان به دلیل ماسک نزدن جریمه شد
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان