امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماهواره به مثابه یک مبلغ خوب!

#1
Heart 
وقتي امام (ره) جواز استفاده از برنامه خبري راديو و تلويزيون شاه به عنوان نوكر امپرياليسم را نمي‌دهند چطور آقاي بجنوردي شاگرد عزيز آن بزرگوار اجازه استفاده از برنامه‌هاي خبري كانال‌هاي ماهواره‌اي امپرياليسم خبري را صادر مي‌فرمايند؟
ماهواره به مثابه یک مبلغ خوب!
گروه سیاسی جهان نیوز - محمدكاظم انبارلويي: آيت‌الله سيدمحمد موسوي بجنوردي يك فقيه درد آشناست. او در حوزه‌هاي علميه و محافل دانشگاهي فردي شناخته شده است. اخوي ايشان سيدكاظم بجنوردي از مبارزان شناخته شده قبل از انقلاب است كه ۱۴ سال در زندان‌هاي رژيم شاه طعم تلخ شكنجه و ناملايمات را چشيده است. سيدكاظم قبل از انقلاب محكوم به اعدام شد اما به دليل مخالفت‌ مراجع نجف و قم، رژيم شاه عقب‌نشيني كرد و اعدام او به حبس ابد تقليل يافت.

براي من آيت‌الله سيدمحمد موسوي بجنوردي يك روحاني بزرگ و يك فقيه دوست داشتني است، چرا كه او ۱۴ سال در درس امام (ره) زانو زده و علم آموخته و من هميشه به او به ديده احترام نگريسته و مي‌نگرم.

اما اين علاقه‌مندي باعث نمي‌شود نقدي را كه به اين
يادم مي‌آيد آن روزها كه مجلس قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره را تصويب مي‌كرد، يك استفتاء از همه مراجع وقت حوزه علميه قم به عمل آمد. همگي حكم به حرمت استفاده از تجهيزات ماهواره دادند.چطور مي‌شود وقتي همه فقها روي اين امر توافق دارند و قانون هم در اين كشور امام زمان (عج) اين حرمت را امضا كرده، آقاي بجنوردي به عنوان يك روحاني بزرگوار و فقيه، حكم به حليت و جواز مي‌دهد؟
بزرگوار دارم آن هم از روي شفقت، دريغ نمايم.

اخيرا ايشان در گفتگويي، از ماهواره به عنوان يك مبلغ خوب ياد كرده و عدم مخالفت خود را با اين پديده صريحا اعلام نموده‌اند.

به اين دو سئوال و جواب ايشان دقت كنيد؛

*مايل هستيد كه ماهواره آزاد شود؟
به عقيده من، ماهواره مي‌تواند مبلغ خوبي باشد. در ذهنمان نرود كه فيلم‌هاي بدي در آن نمايش مي‌دهند كه اگر اين طور باشد همين سي‌دي‌هايي كه در بازار هست نيز نياز آناني كه متقاضي هستند را برآورده مي‌كند. خوبي ماهواره اين است كه حضور در دنيا داريد. وقتي ۱۰، ۱۲ كانال اخبار دنيا را گوش مي‌كنيد معنايش حضور در دنياست. وقتتان را نيز زياد نمي‌گيرد، وقتي بدانيد كدام كانال چه ساعتي اخبار دارد، يك تا دو ساعت بيشتر وقت شما را نمي‌گيرد در حالي كه در دنيا حضور پيدا مي‌كنيد يعني وضعيت در دنيا، جهان اسلام را كاملا مي‌دانيد كه اوضاع چگونه است. اين خود باعث مي‌شود كه در دنيا حضور داشته باشيم و عملكردمان و انديشه‌مان تاثيرگذار است. لذا من با ماهواره مخالف نيستم.

* شما ماهواره نگاه مي‌كنيد؟
من اخبار را نگاه مي‌كنم. زماني كه بيكار هستم، بيكاري‌ام را با پيگيري اخبار پر مي‌كنم.(۱)

آيت‌الله بجنوردي يك فقيه است نه يك سياستمدار. اين پاسخ را مردم به عنوان يك فقيه ارزيابي مي‌كنند. چه دليل علمي، منطقي، اصولي‌ و فقهي بر اين نظر، مترتب است؟

اين روزها سالگرد رحلت يادگار امام است.

خدا رحمت كند مرحوم حاج سيداحمد آقا خميني (ره) فرزند بزرگوار بنيانگذار جمهوري اسلامي را. اين خاطره را به مناسبت‌هاي مختلف از او بسيار شنيده‌ايم كه مي‌فرمود: “امام نه تنها موسيقي بلكه برنامه‌هاي خبري راديو- تلويزيون را در زمان حكومت شاه حرام مي‌دانستند و مي‌فرمودند؛ اگر اين موسيقي كه از صدا و سيماي جمهوري اسلامي پخش مي‌شود از راديو- تلويزيون آل‌سعود پخش شود آن را حرام مي‌دانم.” (۲)

و نيز مي‌فرمود: “مهم اين است (اين موسيقي) كي، كجا و با چه هدفي پخش مي‌شود.” (۳)

مباني و مبادي اين نظر بر اهل بصيرت و نيز اهل فتوا و تفقه پوشيده نيست. مردم عادي هم آن را خوب مي‌فهمند.

وقتي امام (ره) جواز استفاده از برنامه خبري راديو و تلويزيون شاه به عنوان نوكر امپرياليسم را نمي‌دهند چطور آقاي بجنوردي شاگرد عزيز آن بزرگوار اجازه استفاده از برنامه‌هاي خبري كانال‌هاي ماهواره‌اي امپرياليسم خبري را صادر مي‌فرمايند؟

اكنون بيش از ۴۰۰ كانال ماهواره‌اي در آسمان ايران قابل دريافت است. بسياري از اين كانال‌ها فيلم‌هاي مستهجن
اكنون بيش از ۴۰۰ كانال ماهواره‌اي در آسمان ايران قابل دريافت است. بسياري از اين كانال‌ها فيلم‌هاي مستهجن و پورنو پخش مي‌كنند. برخي از آنها فقط اختصاص به موسيقي و رقص دارند. شماري از آنها فيلم‌هاي سينمايي غيراخلاقي پخش مي‌كنند. اگر ايشان صيانت نفس دارند و اينها را نگاه نمي‌كنند چطور تضمين مي‌دهند فرزندان و نوه‌هاي ايشان آنها را نگاه نكنند؟
و پورنو پخش مي‌كنند. برخي از آنها فقط اختصاص به موسيقي و رقص دارند. شماري از آنها فيلم‌هاي سينمايي غيراخلاقي پخش مي‌كنند. اگر ايشان صيانت نفس دارند و اينها را نگاه نمي‌كنند چطور تضمين مي‌دهند فرزندان و نوه‌هاي ايشان آنها را نگاه نكنند؟

يادم مي‌آيد آن روزها كه مجلس قانون ممنوعيت استفاده از تجهيزات ماهواره را تصويب مي‌كرد، يك استفتاء از همه مراجع وقت حوزه علميه قم به عمل آمد. همگي حكم به حرمت استفاده از تجهيزات ماهواره دادند.

چطور مي‌شود وقتي همه فقها روي اين امر توافق دارند و قانون هم در اين كشور امام زمان (عج) اين حرمت را امضا كرده، آقاي بجنوردي به عنوان يك روحاني بزرگوار و فقيه، حكم به حليت و جواز مي‌دهد؟

آقاي بجنوردي اندر خوبي ماهواره‌ مي‌گويند؛ وقتي ۱۰، ۱۲ كانال اخبار دنيا را گوش مي‌كنيد و اين معنايش حضور در دنياست!

همچنين آيت‌الله موسوي بجنوردي در همين مصاحبه مي‌فرمايند ۵۰ سال است صبح‌ها توفيق قرائت زيارت عاشورا را دارد، حتي يك روز هم ترك نشده است حتي صد لعن و صد سلام آن را در حال قدم زدن تا طلوع آفتاب دارم.

آيا اين حضور در دنيا اين قدر اهميت دارد كه چشم و گوش خودمان را بدهيم به دست اتاق فرمان شبكه‌هاي خبري يزيدهاي زمان كه ايشان هر صبح ۱۰۰ بار آنها را لعن مي‌كنند؟ مگر ما خودمان حكومت تشكيل نداده‌ايم؟ مگر خودمان راديو و تلويزيون نداريم؟ مگر ده‌ها كانال خبري نظام، هر دقيقه مردم را در جريان مهم‌ترين تحولات جهان و ايران قرار نمي‌دهند؟ مگر حضرت آيت‌الله از مقاصد شوم “طراحي پيام شيطان “ در اتاق جنگ نرم دشمن با خبر نيستند كه اين طور سخاوتمندانه توصيه مي‌فرمايند مردم بي‌سلاح و بي‌دفاع در روز ۲ساعت وقت بگذارند براي گوش كردن به اخبار كانال‌هاي ماهواره‌اي؟

اولا همه مردم كه مثل ايشان زبان خارجي نمي‌دانند. ثانيا اگر بدانند از كجا مقاصد شوم آنها رادر سوزنباني خبر كشف كنند؟ ثالثا تنها كانال‌هاي خبري قابل استفاده، كانال‌هاي فارسي زبان است كه از لندن، پاريس، بن و واشنگتن هدايت مي‌شوند. وقتي امام به عنوان يك فقيه اجازه نمي‌دادند مردم پاي راديو و تلويزيون زمان شاه حتي برنامه خبري آن بنشينند، ايشان چگونه جواز ديدن و شنيدن اخبار كانال‌هايي را صادر مي‌كنند كه ۳۵ سال است طراحان آن خون اين ملت بي‌گناه را به زمين مي‌ريزند و هر روز نوعي جديد از تهديد و تحريم
اگر دشمن قرآن سر نيزه كرد، مردم كجا وقت كنند فريادهاي دردآلود علي زمان را گوش كنند كه فريب معاويه زمان را نخورند. اينكه حضرت‌عالي در فتنه ۸۸ توفيق نيافتيد پا به پاي مردم و رهبري به مقابله با جنگ نرم دشمن برويد آيا دليلش همين ۲ ساعت وقت گذاشتن پاي كانال‌هاي خبري ماهواره نيست؟
را به رخ ملت مي‌كشند؟

برادر شما ۱۴ سال به زندان رفت و خود شما سال‌ها با نهضت امام (ره) همراهي كرديد كه يك نظام الهي مستقر شود، تا دستگاه‌هاي خبري خود را داشته باشد مردم از آن تغذيه فكري و خبري كنند و به جنگ امپرياليسم خبري برود.

اين نكته فوق‌العاده مهم است. چرا كه اگر جنگ جملي بر پا شود مردم بايد به رسانه علي زمان گوش كنند تا از فريب رسانه اصحاب جمل در امان باشند.

اگر قرار باشد مردم بنا به جواز شما ۲ ساعت پاي كانال‌هاي خبري ماهواره بنشينند. چند ساعت بايد پاي كانال‌هاي خبري جمهوري اسلامي بنشينند تا دروغ‌هاي آنها را كشف كنند؟

اگر دشمن قرآن سر نيزه كرد، مردم كجا وقت كنند فريادهاي دردآلود علي زمان را گوش كنند كه فريب معاويه زمان را نخورند. اينكه حضرت‌عالي در فتنه ۸۸ توفيق نيافتيد پا به پاي مردم و رهبري به مقابله با جنگ نرم دشمن برويد آيا دليلش همين ۲ ساعت وقت گذاشتن پاي كانال‌هاي خبري ماهواره نيست؟

آن هنگام كه منافقين در روز عاشوراي ۸۸ شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه سر دادند شما آن را از كدام كانال خبري ماهواره دريافت كرديد و واكنش شما چه بود؟

اجازه دهيد ديگر جلوتر از اين نروم!

البته من به روزنامه آرمان تبريك مي‌گويم كه در نبرد نرم عليه ملت مظلوم ايران به فاصله يك هفته از دو فقيه دو فتوا عليه ملت و انقلاب در پيچ و خم دو مصاحبه دريافت كرد؛ يكي فرمان شورش و نافرماني مدني (۴) يكي هم جواز استفاده از ماهواره، آن هم كانال‌هاي خبري (بخوانيد امپرياليسم خبري). كاري كه راديو بي بي سي و راديو آمريكا هم نمي‌تواند بكند!!

ديشب كه اين مصاحبه را مي‌خواندم به مظلوميت ملت و مظلوميت امام و رهبري و مظلوميت انقلاب گريستم و از پيچيدگي جنگ نرم حيرت كردم.
ماهواره به مثابه یک مبلغ خوب! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart ۱۰ ویژگی شگفت‌انگیز جدیدترین ماهواره‌بر ایران
Heart رتش آمریکا: تکنولوژی به کار رفته در ماهواره «نور» مایه نگرانی است
  اعلام جزئیاتی درباره کار نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین
Music با طرح کمیسیون اروپا یوتیوب باید به آهنگسازها مبلغ بیشتری پرداخت کند
  خرید سیم کارت الناز شاکردوست به مبلغ 240 میلیون تومان
  تبلیغ تولیدات داخل در شبکه‌های ماهواره
  سردار نقدی در باره جمع آوری ماهواره چه گفته بود؟
  مبلغ سعودی که ساخت آدم برفی را حرام اعلام کرد
  تصاویر ماهواره‌ای جهان+تصاویر
  فروش ماشین سرقتی به مبلغ 350 هزار تومان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان