امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هزینه‌های رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه

#1
Heart 
اگرچه این نبرد جزو خونین ترین حملات صهیونیست ها به یک منطقه محاصره شده و کوچک، یعنی غزه، محسوب می گردید اما برای اولین بار نیروهای صهیونیستی احساس ترس و شکست را به صورت جدی تجربه کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه که از ششم جولای آغاز شده، نبردی است میان این رژیم و نیروهای جهادی نوار غزه به رهبری حماس که فلسطینیان آن را عملیات بنیان مرصوص و اسرائیلی‌ها عملیات صخره سخت نامیده‌اند. این نبرد چندمین درگیری نظامی صهیونیست ها با فلسطینیان در نوار غزه است. در این عملیات نیروی هوایی رژیم اسرائیل نوار غزه را هدف حمله‌های خود قرار داده و فلسطینیان و گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، مناطق تحت کنترل صهیونیست ها را موشک ‌باران می‌کنند.

آن چه که در این میان مطرح گشته این مسئله است که بر خلاف انتظارات و پیش بینی ها رژیم صهیونیستی متضمن خسارات و هزینه های سنگینی شده و یکی از علت آتش بس های چند ساعته و حتی سه روزه این مسائل بوده است. هر چند که نیروهای اطلاعاتی و نظامی صهیونیست به شدت اخبار را سانسور می کنند و خود را پیروز میدان نشان می دهند، اما واقعیت چیز دیگری است و می توان گفت صهیونیست ها تاکنون متحمل چنین هزینه ها و شکست هایی از جانب فلسطینیان نشده اند. از این رو قصد داریم در این مجال به شکل اجمالی به ارائه گزارشی از این هزینه ها و خسارات بپردازیم:

۱- خسارت به اقتصاد صهیونیست ها

هزینه کلی جنگ بر اساس اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تا روز یکم اگوست ( دهم مرداد) سه میلیارد دلار برآورد گردید. رادیو رژیم صهیونیستی افزود برآوردهای صورت گرفته از زیان های جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی نشان می دهد که حمله نظامی ارتش صهیونیستی به غزه تاکنون ۸۷۵ میلیون شکل معادل ۲۵۰ میلیون دلار به اقتصاد اسرائیل زیان وارد کرده است. بخش زیادی از این زیان ها به مناطق صنعتی اسرائیل واقع در مرکز و جنوب فلسطین اشغالی وارد شده است، زیرا این مناطق از ابتدای جنگ در تیررس حملات موشکی جنبش های مقاومت فلسطین در غزه بوده اند.

بر این اساس گفته شده است که بخش فناوری اطلاعات، ‌صنایع فلزی و صنایع غذایی صهیونیست ها بیشترین خسارت ها را متحمل شده اند. این درحالیست که زیان های وارده به دیگر بخش های صنعتی اسرائیل مثل صنایع نظامی به سبب نظارت های شدید نظامی بر این بخش ، ‌هنوز مشخص نشده است . به گفته سران صهیونیستی حدود ۵۰۰ میلیون دلار به بخش گردشگری اسرائیل که یکی از منابع اصلی در آمد آن هاست خسارت وارد گردیده است.

۲- هزینه و خسارت وارد شده به گنبد آهنین

از سال ۲۰۱۳ تا کنون که رژیم اسرائیل وارد فاز اجرایی نمودن سامانه دفاع ضد موشک "گنبد آهنین" شده است، تبلیغات بسیاری بر روی غیر قابل نفوذ بودن آن داشت. به طوری که آن را کار آمد ترین پوشش ضد موشک در جهان نامید. اما بعد از دور جدید درگیری در غزه و هدف قرار گرفتن نقاط مختلف پایتخت این رژیم جعلی، شکست پذیر بودن این سامانه پرهزینه حداقل در میدان جنگ با یک گروه کوچک مقاومت، همچون حماس تایید شد. پیرو آغاز جنگ، یک میلیون از ساکنان صهیونیستی مناطق نزدیک به غزه محل زندگی خود را ترک نموده و کارخانه های این مناطق از تولید باز ایستاده اند که این امر نشان دهنده بی اعتمادی به این سیستم است.

گزارش های منتشر شده از منابع اسرائیلی نشان می دهد که هر فروند موشک مقاومت فلسطین ۸۰ هزار دلار به این رژیم خسارت وارد کرده است. از طرفی هزینه هر یک از این سامانه‌های دفاع موشکی به حدود ۵۰ میلیون دلار آمریکایی می‌رسد و هزینه هر موشکی که برای رهگیری موشک‌های مقاومت شلیک می‌شود، بین ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار آمریکایی است. گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که تا کنون حدود ۲۲۰۰ موشک به اهداف اسرائیلی شلیک کرده که از این تعداد سامانه گنبد آهنین تنها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد را ساقط کرده است. لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی خواستار دریافت کمک ۲۲۵ میلیون دلاری از واشنگتن برای تأمین قطعات مورد نیاز برای سامانه‌های گنبد آهنین شده است. بر این اساس سناتورهای آمریکایی صهیونی بسته ۳۵۱ میلیون دلاری برای تامین مالی این سامانه رهگیر را طی سال بودجه ای ۲۰۱۵ که از یکم اکتبر آغاز می شود، تصویب کردند.

۳- تعداد کشته شدگان اسرائیلی

آمارها در خصوص کشته شدگان رژیم صهیونیستی ضد و نقیض است، اما مسئله ای که در این میان جلوه می نماید این است که حتی بر اساس اخبار منابع غربی و اسرائیلی صدها تن از صهیونیست ها کشته شده اند و این مسئله برای رژیمی که در قبال کشته شدن مبهم و نامشخص سه نوجوان خود جنگی عظیم را به راه می اندازد یک شکست محسوب می گردد.

علاوه بر این به گزارش الشرق الاوسط آمار غیر منتظره ای از نشست کابینه امنیتی اسرائیل فاش شده است که می گوید تا کنون ۴۹۷ سرباز و ۱۱۳ افسر این رژیم کشته، ۸۹۷ سرباز و ۳۶۲ افسر نیز زخمی شده اند. شایان ذکر است که ۳۱۱ سرباز برای فرار از جنگ به خودشان شلیک و ۱۶۶ سرباز خودکشی کرده اند.

تا پیش از این بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز که هر روز مسائل جنگ را بررسی می نماید، تعداد کشته ها را ۶۶ تن اعلام نموده بود. از طرفی طی بیانیه ای که توسط گردان های عزالدین قسام ارائه گردید تا کنون ۹۱ افسر و سرباز اسرائیلی به شکل مستقیم توسط نیروهای حماس کشته شده اند. همین امر و ادامه عملیات نظامی باعث شده که بی بی سی گزارش دهد ۸۶ هزار تن از افراد ذخیره ارتش اسرائیل به خدمت احضار شدند. این آمارها در حالی ارائه می گردد که ارتش اسرائیل به شکل رسمی تنها کشته شدن ۴۳ نظامی و سه غیر نظامی را تایید کرده است.

۴- هزینه های جانبی

جدا از مسائل نظامی و اقتصادی، رژیم صهیونیستی متحمل خسارت غیرمادی زیادی نیز هم شده است. برای اولین بار مردم ساکن در سرزمین های اشغالی طی جنگ با مقاومت به خیابان ها آمده و شعارهای ضد جنگ سر دادند. همین مسئله باعث کاهش اعتماد سیاسی در جامعه صهیونیستی شده است. اسیر شدن یک سرباز اسرائیلی نیز حین جنگ که برای اولین بار رخ داد، صدمات روحی و هزینه های نظامی را برای نظامیان اسرائیل دوچندان می کند.

از مجموع مطالب گفته شده به این نتیجه می رسیم که اگرچه این نبرد جزو خونین ترین حملات صهیونیست ها به یک منطقه محاصره شده و کوچک، یعنی غزه، محسوب می گردید اما برای اولین بار نیروهای صهیونیستی احساس ترس و شکست را به صورت جدی تجربه کردند. برخی گزارش ها نشان می دهد که سربازان اسرائیلی برای فرار از جبهه جنگ و مواجهه نشدن با نیروهای مقاومت اقدام به خودزنی و زخمی نمودن خود می کنند. حتی گزارش شده برخی از سربازان اسرائیل از ترس جان خود از ورود به نوار غزه ممانعت کرده و از دستور فرماندهان خود سرپیچی می کنند. برخی از تحلیلگران منطقه ای معتقدند که صهیونیست ها در جنگ اخیر به صورت کلی ۱۲ میلیارد شکل (معادل ۲میلیارد و نهصد میلیون دلار) خسارت متحمل شده است. وقتی این هزینه ها و خسارت های مادی و غیرمادی را در کنار اصابت موشک های مقاومت به قلب شهرهای اسرائیل بگذاریم متوجه تعجیل حامیان صهیونیسم برای برقراری آتش بس خواهیم شد.
هزینه‌های رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart مخالفت وزیر خارجه رژیم صهیونستی با طرح نتانیاهو برای الحاق دره اردن
Heart دادگاه صهیونیستی یک اسیر فلسطینی را به ۴ بار حبس ابد محکوم کرد
  هزینه‌های بیمارستانی؛ در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها
Heart رونمایی رژیم صهیونیستی از اولین پهپاد جاسوسی سه بعدی جهان
  حملات سایبری گسترده به تأسیسات زیربنایی رژیم صهیونیستی با عبارت «شمارش معکوس برای محو
  بازتاب سخنرانی روز قدس امام خامنه‌ای در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی
  تلاش فرانسه برای پاسخ قاطع اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی در پرونده الحاق
Heart درخواست فریدمن از رژیم صهیونیستی برای تسریع در اجرای پرونده الحاق کرانه باختری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان