امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تهدید مخالفان سوری به ترک مذاکرات

#1
Heart 
در حالی که هیات‌های اعزامی دولت و مخالفان سوریه امروز (سه شنبه) دیدار رو در رویی را با حضور اخضرالابراهیمی در ژنو برگزار می‌کنند، مخالفان تهدید کردند که در صورت عدم دستیابی به نتیجه‌ای مشخص درباره حل سیاسی بحران سوریه، مذاکرات را ترک می‌کنند.
به گزارش جهان، شبکه خبر به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز خبر داد، هیات اعزامی ائتلاف مخالفان سوریه به ژنو اعلام کرد که امروز دیداری رو در رو با هیات دولت سوریه برگزار خواهند کرد. این دیدار با حضور اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه برگزار می‌شود.

در همین حال منابع آگاه در ژنو اعلام کردند که الابراهیمی یادداشتی را به هیات‌های دولت و مخالفان سوریه ارائه کرده که در آن ضمن ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دور دوم مذاکرات صلح، تاکید شده که دور اول مذاکرات تاکیدی بود بر اینکه ژنو۲ بر اصول توافقنامه ژنو یک و با هدف پایان دادن به بحران سوریه و برقراری مجدد صلح در این کشور، مبتنی می‌باشد.

از سوی دیگر لوی صافی، سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه در میان جمعی از خبرنگاران گفت: اگر در دور دوم مذاکرات که از روز دوشنبه آغاز شده به موفقیتی برای حل سیاسی بحران سوریه دست نیابد، دوره‌های بعد مذاکرات ژنو را تحریم می کنیم. وی افزود: در صورت شکست در دور دوم مذاکرات، دور بعدی در کار نخواهد بود و به عقیده من اندیشیدن به دور سوم وقت تلف کردن است.

از سوی دیگر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که دیداری سه جانبه با حضور نمایندگان روسیه، آمریکا و اخضرالابراهیمی روز جمعه ۱۴ فوریه در حاشیه مذاکرات ژنو ۲ برگزار خواهد شد.

بنا به گفته بوگدانف در این دیدار گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن، همتای آمریکایی وی به عنوان نمایندگان کشور‌هایشان حضور خواهند داشت.

بوگدانف همچنین تاکید کرد که احتمال دارد نمایندگان روسیه آمریکا و سازمان ملل نشستی مشترک را با دو طرف درگیر سوری یا نشست‌هایی را به طور جداگانه با دولت و مخالفان سوریه برگزار کند.

هنوز جزئیات دقیق دیدار روز جمعه نمایندگان آمریکا سازمان ملل و روسیه مشخص نیست.

دور دوم مذاکرات ژنو ۲ از روز دوشنبه میان طرفین درگیر سوری آغاز شد. در این مذاکرات دمشق بر مساله مبارزه با تروریسم به عنوان اولویت اصلی تاکید دارد و مخالفان بر انتقال قدرت و تشکیل دولت انتقالی پافشاری می‌کنند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور سوریه با اشاره به اقدام کشورهای اروپایی در آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده برای تأمین هزینه امحای تسلیحات شیمیایی سوریه آن را اقدامی مزورانه توصیف کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه النشره خبر داد، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه با اشاره به آزادسازی دارایی‌های سوریه در کشورهای اروپایی برای تأمین هزینه نابودسازی سلاح شیمیایی بیان کرد: این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است.

این منبع اعلام کرد: این اقدام نشانه سیاست دروغ و نفاق برخی کشورهای صاحب‌نفوذ در اتحادیه اروپاست
تهدید مخالفان سوری به ترک مذاکرات 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information احمدی نژاد و باز هم تهدید هایش!
Heart اردوگاه الهول از تمام سوری‌ها تخلیه می‌شود
  سازمان ملل: بیماری روانی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند
  تهدید آمریکا علیه کشورهایی که درصدد ازسرگیری روابط با سوریه هستند
Heart گردان ارامنه سوری با حمایت فرانسه تشکیل شد
  عکس معنادار سایت رهبر انقلاب بعد از تهدید ترامپ برای شلیک به شناورهای ایرانی
  چهارشنبه سوری مهناز افشار و دخترش در خارج
Information ستاره پرسپولیس تهدید به جدایی کرد !
  آغاز چراغ خاموش مذاکرات قطر
  «محسن چاوشی» تهدید به مرگ شد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان