امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تهران اسیر در چنگال زمین خواران

#1
Heart 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران تغییرات گسترده کاربری اراضی کشاورزی را یکی از معضلات استان برشمرد و گفت: این مسئله همانند سرطانی مهلک اراضی کشاورزی استان را می بلعد و هم اکنون سالانه بالغ بر دو هزار پرونده تخلف در استان ثبت می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید محمد موسوی عصر روز گذشته در همایش اقتصادی و فرصتهای سرمایه گذاری شهریار که در بخش دوم با محوریت کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: تامین امنیت غذایی کشور نه تنها عاملی برای استقلال اقتصادی است بلکه استقلال ملی نیز در گرو این مهم قرار دارد و کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین ارکان استقلال ملی محسوب می شود.

این مسئول عنوان کرد: امروز تمرکز دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر روی امنیت غذایی است و به منظور مقابله با این توطئه ها، راهبردهای متعددی مبتنی بر اصول اقتصاد مقاومتی تعریف و تبیین شده است.

وی افزود: توسعه پایدار بخش کشاورزی بر چند پایه اساسی استوار است که بحث منابع آبی به عنوان مهترین آنها مطرح شده و نحوه تامین، تخصیص و توزیع آن باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

چالش جدی استان تهران در تامین آب بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان تهران تصریح کرد: هرگونه توسعه فعالیتهای تولیدی و توانمندسازی کشاورزان بدون توجه اصولی به پایداری بهره برداری صحیح از آب، ما را به مقصود نخواهد رساند.

موسوی با ارائه آماری از کاهش ۵۰ درصدی سهمیه آب بخش کشاورزی از سال ۱۳۴۰ تاکنون متذکر شد: کاهش نزولات آسمانی، افزایش دما، افت سفره های زیرزمینی (یک الی دو متر در سال) و ارجحیت تامین آب شرب در کنار کاهش حق آبه کشاورزی نشان می دهد که در این بخش با چالشی جدی مواجه هستیم.

۱۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تهران بلاکشت مانده است

این مسئول ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری در استان تهران خواهیم داشت که اگر ظرفیتهای سرمایه گذاری دولتی و خصوصی برای احداث و تکمیل تصفیه خانه ها متمرکز شود، بخش اعظمی از حق آبه های از دست رفته احیا خواهد شد که در این راستا طرح مشترکی با مسئولان آبفا تهیه شده و بزودی در شورای عالی آب ارائه می شود.

وی بیان کرد: به دلیل کمبود آب بیش از ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بلاکشت مانده و رها شده که به منظور احیای این عرصه و ارتقای بهره وری آب در مزارع طرح هایی در نظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۳۵ هکتار از اراضی استان تهران با سیستم های نوین آبیاری می شود گفت: در این راستا با حمایتهای استانداری و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد ۱۰ هزار هکتار دیگر از مجموع ۲۱۱ هزار هکتار اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود.

فعالیت ۵۰ درصد گلخانه های کشور در استان تهران

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: برای ارتقای بهره وری آب در حوزه کشاورزی راهی جز تبدیل سیستمهای کشت باز به بسته و گلخانه ای نداریم زیرا در این سیستم علاوه بر بهره وری دو تا سه برابری آب، میزان تولیدات نیز تا ۲۰ برابر افزایش می یابد.

این مسئول با اشاره به وجود ۵۰ درصد گلخانه های کشور در استان تهران عنوان کرد: این پتانسیل عظیم در کنار بازار مصرف ۲۰ درصدی کشور در تهران، ظرفیتی بالقوه است که فرصتهای گسترده ای برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی فراهم می کند.

۱۴۰۰ حکم قضایی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی طی سالجاری اجرا شد

وی تغییرات گسترده کاربری اراضی کشاورزی را یکی از معضلات استان تهران برشمرد و گفت: این مساله همانند سرطانی مهلک اراضی کشاورزی استان را می بلعد و امروز سالانه بالغ بر دو هزار پرونده تخلف در استان ثبت می شود.

موسوی ادامه داد: طی یکسال گذشته نیز هزار و ۴۰۰ حکم در پرونده های قضایی اجرا شد که در نتیجه آن بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از تغییر کاربری و تخریب نجات یافت.
تهران اسیر در چنگال زمین خواران 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  صدای ارتعاش اتمسفر زمین چگونه است؟
  فضاپیمایی که قرار است ساکنان زمین را میلیاردر کند
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران
Heart وقتی فیلم انفجار «فیلادلیفا» با شرق تهران جابجا می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان