امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بروز سرطان با این سبک غذای رایج

#1
بروز سرطان با این سبک غذای رایج 1


اخیرا مصرف غذاهای دودی به‌ویژه گوشت، سوسیس، کالباس و ماهی در جوامع مختلف و به‌ویژه کشورمان ایران رواج یافته است برای پی‌بردن به مضرات غذاهای دودی و به‌خصوص ماهی دودی، گوشت دودی و فراورده‌های آن و دلایل سرطان‌زا بودن آنها با ما همراه باشید

یک فوق‌تخصص گوارش ضمن تاکید بر لزوم اصلاح الگوی غذایی در عموم جامعه گفت: رژیم غذایی سالم در تامین و حفظ سلامتی دستگاه گوارش به ویژه مری و معده حرف اول را می‌زند.
دکتر قباد آبانگاه، با بیان اینکه سرطان کولون، معده و مری شایع‌ترین نوع بیماری‌های گوارشی در ایلام است، ادامه داد: دلایل متعددی برای ابتلا به این نوع سرطان‌ها وجود دارد، اما برجسته‌ترین و شایع‌ترین علت در سرطان معده و مری، مصرف تنباکو و همچنین مصرف مواد غذایی حاوی نیترات یا همان غذاهای دودی است.
وی افزود: متاسفانه مصرف این نوع کباب در استان ایلام در حال فزونی است و بر خلاف برخی مناطق ایلام از حالت تفننی خارج شده و به مصرفی مداوم با حجم بالا تبدیل شده است. این مواد و ترکیبات نیترات موجب بروز سرطان می‌شوند.

وی نسبت به مصرف چای داغ هشدار داد و آن را از عوامل آغاز یا پیشرفت پروسه سرطان‌ دستگاه‌ گوارش فوقانی خواند، گفت: الگوهای ناسالم تغذیه‌ای، تغییر در سیستم گوارش را سبب شده و بدن را به سمت سرطان مری پیش می‌برند. البته اختلال در حرکت مری نیز باقی ماندن غذا در مری را موجب می‌شود و به این ترتیب ماندگاری غذا در این محیط موجب شکل‌گیری ترکیبات سرطانی می‌شود.

آبانگاه تنها راه کنترل سرطان مری را اصلاح و رعایت بهداشت ذکر کرد و گفت: در سلامتی معده و مری، رژیم غذایی سالم حرف اول را می‌زند. میوه و سبزیجات به دلیل برخورداری از آنتی‌اکسیدان زیاد، مانع رشد تومور می‌شوند. اما رشد تومور با مصرف غذاهای دودی فزونی گرفته و سرطان معده را تشدید می‌کند.

آبانگاه بهترین حالت درمان در سرطان معده را انجام عمل جراحی در صورت تشخیص زودهنگام ذکر کرد و گفت: متاسفانه بیماران از انجام آندوسکوپی و رادیوگرافی به عنوان تنها راه تشخیص سرطان معده سرباز می‌زنند و بر دارو درمانی اصرار دارند. این نشان دهنده‌ عدم وجود ارتباط فرهنگی صحیح است به طوری که گاهی بیمار حتی به مراحل بیماری بی‌توجهی می‌کند. این درحالیست که باید با بروز کوچک‌ترین علامت مانند تغییر وضعیت مزاجی، بی‌اشتهایی، تهوع، دفع زیاد و کاهش وزن برای تشخیص درست و به موقع به پزشک متخصص مراجعه شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  اگر اشتباها غذای کپک زده بخوریم چی میشه ؟
  خال هایی که نشانه ی سرطان دارند !
  10 سوپر غذای ضد گرسنگی و اشتها
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  غذای مناسب هر مزاج در فصل بهار
  عادات رایج امروزی که ناخن ها رو خراب می کنه
  مضررات خوردن کپک و ضررهای خوردن قسمت سالم غذای کپک زده
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  سرطان لب: علائم، راه های پیشگیری و روش های درمان آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان