امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سناتورآمریکایی:داعش وآمریکادریک جبهه‌اند

#1
Heart 
سناتور دموکرات امریکا: یکی از دلایل اینکه نیروهای دانش تا این حد قوی شده‌اند و جسارت پیداکرده‌اند این است که ما به متحدان آن‌ها کمک‌های تسلیحاتی می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، کارشناسان غربی در روزهای گذشته اذعان کرده‌اند یکی از اصلی‌ترین دلایل قوت گرفتن داعش در عراق، این است که امریکا در سال‌های گذشته به‌طور منظم و متمادی به این گروه در سوریه کمک مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی کرده است. ران پال سناتور دموکرات در کنگره امریکا گفته است: «یکی از دلایل اینکه نیروهای دانش تا این حد قوی شده‌اند و جسارت پیداکرده‌اند این است که ما به متحدان آن‌ها کمک‌های تسلیحاتی می‌کنیم. ما در سوریه به نیروهای داعش کمک کردیم. آنجا مکان امنی برای آن‌ها است چون ما شورشیان را مسلح می‌کنیم تا با بشار اسد بجنگند. بنابراین من فکر می‌کنم دخالت ما در سوریه در تحولات کنونی عراق تأثیر داشته است».

پال درباره منشأ کار تروریست‌ها داعش تأکید کرده است: «مأمن آن‌ها در سوریه است. اگر ما با ارائه کمک‌های تسلیحاتی به متحدان آن‌ها برای آن‌ها در سوریه پناهگاهی درست نمی‌کردیم آن‌ها الآن تا این حد در عراق قوی نمی‌شدند. این شرایط برای این به وجود آمده که ما شورشیان سوریه را مسلح کردیم و همراه با القاعده و داعش جنگیدیم. اکنون داعش در دو کشور فعال است. ما در جنگ سوریه با داعش در یک جبهه هستیم و تناقض در اینجاست که آن‌هایی که می‌خواهند شورشیان داعش در عراق را متوقف کنند متحدان داعش در سوریه هستند. در مورد لیبی هم همین کار را کردیم. ما برای اینکه از شر قذافی خلاص شویم به لیبی رفتیم و اکنون آنجا به سرزمینی برای جهادیان تبدیل‌شده است. اگر می‌خواهیم از شر بشار اسد هم خلاص شویم سوریه هم به سرزمینی برای جهادیان تبدیل خواهد شد. این‌ها به این دلیل است که ما بیش‌ازاندازه دخالت می‌کنیم».

درواقع پال به حقیقتی اشاره می‌کند که تاکنون عموماً از چشم مردم در امریکا و بسیاری جاهای دیگر پنهان نگه‌داشته شده است. این حقیقت چند بعد اساسی دارد:

۱- نخستین حقیقت این است که کمک‌های نظامی، مالی و تسلیحاتی امریکا به تروریست‌ها در سوریه در ۳ سال گذشته مستقیماً در اختیار تکفیری‌ها قرارگرفته است.

۲- حقیقت دوم این است که حجم این کمک‌ها چنان وسیع بوده است که اکنون یک شبکه کامل جهادی در سوریه وجود دارد که هر وقت اراده کرد می‌تواند به هر نقطه منطقه لشکرکشی کند.

۳- حقیقت سوم این است که امریکا درباره منطقه دچار یک تناقض راهبردی است. امریکا نمی‌تواند در عراق با داعش بجنگد و در سوریه از آن حمایت کند. درواقع همین حقیقت است که به ما می‌گوید رفتار ضد داعشی امریکا در سوریه را هم چندان نباید جدی گرفت و درستی این استدلال را که امریکا خود درصدد تقویت جهادی گری در منطقه است نیز نشان می‌دهد.

۴- حقیقت چهارم این است که وضع امروز منطقه مستقیماً محصول مداخلات امریکاست. پال دراین‌باره می‌گوید: «ما همچنان به شورشیان در سوریه کمک‌های تسلیحاتی می‌کنیم و آنجا سرزمین آن‌ها شده است. من فکر می‌کنم نباید در جنگ داخلی سوریه و یا عراق مداخله کنیم. مسئله این است که نوری مالکی متحد محسوب نمی‌شود. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند با کنار گذاشتن مالکی در این شرایط ثبات ایجاد کنند اما با این کار یک خلأ قدرت دیگری خواهیم داشت و دیگرکسی برای اداره کشور نیست. پیش‌بینی من این است که مالکی و شیعیان در مقابل شورشیان می‌ایستند و نیروهای داعش نمی‌توانند بغداد را بگیرند».

نتیجه این است که مسئله را در واشینگتن باید حل کرد نه در بغداد یا حتی در ریاض.
سناتورآمریکایی:داعش وآمریکادریک جبهه‌اند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست
  ×××داعش ۵۰ عراقی را زنده سوزاند+عکس×××
Heart داعش چه زیرشاخه‌هایی دارد؟
Heart لوموند از نفوذ ۳۰۰۰ عضو داعش از سوریه به شمال شرق عراق خبر داد
Heart پناهگاه مهم داعش و شبکه حقانی در کابل منهدم شد
  مقابله حشد شعبی با تحرکات داعش در جنوب موصل
  داعش تعطیلات دیوید کامرون را به هم ریخت!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان