امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سرما و خشکی دست ها

#1
سرما و خشکی دست ها
با شروع زمستان و فصل سرما ؛ خشکی ، پوسته پوسته شدن و التهاب دست ها از زيبايی آنها می کاهد ، ضمن اين که در اين فصل ناخن ها ديرتر از فصل گرما رشد کرده و شکننده تر می شوند. البته با پرداختن به نکات زير می توان از خشکی پوست دست جلوگيری کرد و زيبايی آن را حفظ نمود. توجه داشته باشيد ، شستن زياد دست ، باعث خشکی بيشتر آن می شود . سعی کنيد دست های خود را کمتر بشوييد و اگر مجبور شديد ، فقط کف دست را بشوييد . چرا که پوست روی دست حساس تر است .
سعی کنيد برای خشک کردن دست ، از حوله های نخی استفاده کنيد . البته خشک کردن دست فقط در حدی باشد که آب آن گرفته شود و مقداری رطوبت روی آن باقی بماند . در ضمن از شستن دست با آب داغ پرهيز کنيد . کرم های مرطوب کننده نيز تاثير خوبی بر پوست دارند . هنگام شست و شوی ظرف ها حتماً از دستکش استفاده نماييد . همچنين هنگام انجام کاری که با گرد و خاک زياد همراه است ، استفاده از دستکش های نخی لازم است ، زيرا گرد و خاک يکی از عوامل خشکی پوست محسوب می شود . در روزهای سرد نيز ، هنگام خروج از منزل از دستکش پشمی استفاده نماييد ، چون سرما نيز يکی ديگر از عوامل خشکی پوست دست به شمار می آيد .

برای نرمی پوست دست چه بايد کرد؟
يکی ديگر از مخلوط هايی که پوست دست ها را نرم و لطيف می سازد ، مخلوط گليسرين ، آب گوجه فرنگی تازه و کمی نمک است. روش ديگر قرار دادن دست ، در آرد جو است . به اين ترتيب که دست را در يک کاسه محتوی آرد جو قرار داده ، به آرامی ماساژ دهيد. سپس با آب سرد بشوييد و کرم بماليد . بعد از چند دقيقه دوباره روی دست ها کرم بماليد . اين کار سلول های مرده پوست که ايجاد خشکی کرده اند، را از بين می برد. 3/1 فنجان گليسيرين ، 3/1 فنجان روغن زيتون ، يک قاشق سوپ خوری آبليمو ويک قاشق سوپ خوری روغن بادام را با يکديگر مخلوط کرده ، در شيشه ای در بسته نگهداری کنيد و هرشب با پنبه به پوست دست خود بماليد. قابل ذکر است که اين محلول را نمی توان مدت زيادی نگهداری کرد. اگر روی دست های شما قرمز ، خشک و ملتهب و ترک خورده است ، کمی گليسيرين و به اندازه 3/1گليسيرين ، آب ليمو را در شيشه ای ريخته ، تکان دهيد و 2 يا 3 با در روز و شب با پنبه روی دست بماليد . پس از مدت کوتاهی از نرمی و لطافت دست های خود حيرت زده خواهيد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  پوست خشک ویتامین برای پوست : ۸ مکمل و ویتامین که برای درمان خشکی پوست توصیه می
  خشکی دهان
  امسال چند بار سرما می خورید؟
  خوراکی ضد خشکی و بیماری های عفونی خانم ها
  سرما باعث سکته قلبی می شود
  باد کولر ماشین باعث خشکی شدید چشم می شود! مواظب باشید
  حفظ کردن بدن در فصل سرما با این روشها
Question ارتباط میگرن با خشکی چشم
Lightbulb چه عواملی موجب خشکی چشم می شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان