امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتقاد تقوی از حاشیه سازی دولت

#1
Heart 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نباید افکار جامعه را به مسائل غیر مهم متمرکز کرد، گفت: نرفتن زنان به ورزشگاه مسئله امروز کشور نیست بلکه باید به اشتغال و معیشت مردم پرداخت و مشکلات جامعه را حل کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت الاسلام و‌المسلمین سیدرضا تقوی شامگاه یکشنبه در شورای زکات استان همدان با اشاره به اینکه در مسیر خدمت نباید به مسائل حاشیه‌ای پرداخت، اظهار کرد: وظیفه حاکمیت پیاده کردن احکام الهی است که راه بهشت نیز از آن می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام الهی مردم را به سوی بهشت سوق خواهد داد، افزود: با اجرای احکام الهی بستر رفتن به بهشت در جامعه فراهم می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه نباید افکار جامعه را به مسائلی که مهم نیست متمرکز کرد، گفت: رفتن و یا نرفتن زنان به ورزشگاه برای دیدن ورزش، مسئله امروز کشور نیست بلکه باید به حل مشکلات اشتغال و معیشت مردم پرداخت و مشکلات اساسی جامعه را حل کرد.

وی سپس درباره فریضه زکات یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مصرف زکات است و مجریان و ناظران نیز باید همین دغدغه را داشته باشند.

تقوی با بیان اینکه امکان نظارت از پایتخت بر تمام مناطق کشور وجود ندارد، ادامه داد: مسئولان شورای زکات در استان‌ها باید نظارت کامل خود بر مسئله زکات را به طور جدی اعمال کنند تا از اهداف خود منحرف نشود.

وی با اشاره به اینکه مصرف زکات بسیار مهم است، تأکید کرد: اگر زکات به مصرف واقعی خود نرسد، آن زکات ادا نشده و باید دقت وافری در این مسئله انجام شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه مردم مؤمن به اعتبار روحانیون و کمیته امداد امام خمینی(ره) زکات خود را پرداخت می‌کنند، گفت: قانون زکات در مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای زکات برای سیاست‌گذاری‌های لازم تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری بهترین نهاد برای توزیع زکات را کمیته امداد امام خمینی (ره) تشخیص داد، تصریح کرد: به دلیل گستره کشوری، نیروهای مؤمن و انقلابی و آشنایی با نیازهای کشور، کمیته امداد بهترین گزینه برای توزیع زکات در کشور شناخته شد.

تقوی با بیان اینکه امر زکات دارای بعدهای مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، افزود: بعد اقتصادی زکات رسیدن آن به دست فقرا و بعد اجتماعی آن حرکت در راه خداست.

وی در تشریح بعد فرهنگی زکات گفت: زکات می‌تواند برای مهربان‌ کردن دل‌ها با یکدیگر و انس دل‌ها با اسلام هزینه شود و بعد فرهنگی خود را به منصه ظهور بگذارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بعد سیاسی زکات را اجازه دادن اسلام برای آزاد کردن بندگان از محل زکات دانست.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۲۸۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد، تصریح کرد: اگر تلاش بیشتری برای جمع‌آوری زکات صورت گیرد مقادیر بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

تقوی با اشاره به اینکه زکات باید به صورت یک گفتمان مطرح شود، یادآور شد: باید اهمیت زکات به طور مداوم بیان و یک جریان‌سازی صورت گیرد و از تمام فرصت‌ها در این راه استفاده شود.

وی زکات را یک امر ولایی دانست و خاطرنشان کرد: با یک امر ولایی باید به صورت صحیح برخورد کرد و برای مصرف آن کلاه شرعی نباید ساخت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نباید زکات را با معادلی که دولت به عنوان یک عنصر تشویقی ایجاد کرده، گره زد، گفت: دولت معادل زکات را به عنوان تشویق در یک منطقه پرداخت می‌کند اما اگر دولت تشویقی نداد، نباید زکات قطع شود.

وی با اشاره به اینکه دولت از امکاناتی که برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته برای تشویق استفاده کند، یادآور شد: در برخی از مناطق مردم مبلغی را به عنوان زکات جمع می‌کنند و پس از اخذ معادل از دولت، آورده خود را پس می‌گیرند که مشکل شرعی دارد.

تقوی با تأکید بر اینکه نباید حوزه زکات را آلوده کرد، گفت: در ماه مبارک رمضان در مساجد مسائل مربوط به زکات توسط روحانیون مطرح و موشکافی شود.

وی با بیان اینکه سهم فقرا را از محل زکات باید در نظر گرفت، تصریح کرد: برای مصرف زکات ابتدا سهم فقرا در نظر گرفته شود و سپس از مابقی آن می‌توان در امور عمرانی استفاده کرد.
انتقاد تقوی از حاشیه سازی دولت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Big Grin حاشیه های لباس خنده دار یک دزد ! + تصاویر
Heart پارلمان انقلابی و حاشیه‌هایش؛ از بذرپاش و تاج‌گردون تا دناپلاس و واکسن آنفلوآنزا
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
Heart درخواست برای تحقیق و شفاف‌سازی درباره سفر رئیس موساد به عین الاسد
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
Heart انتقاد ترکیه از موضع "متناقض" فرانسه در لیبی
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان