امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سرویس‌دهی مرکل به صهیونیست‌ها

#1
Heart 
سفر امروز "آنگلا مرکل" به سرزمین‌های اشغالی با هدف امضای توافقی است که به موجب آن، آلمان متعهد شده خدمات دیپلماتیک مهمی را به رژیم صهیونیستی ارائه کند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به همراه کابینه‌اش امروز دوشنبه ۲۴ فوریه ۲۰۱۴ (۵ اسفند) عازم سرزمین‌های اشغالی شده و با مقامات صهیونیستی دیدار و گفتگو خواهند کرد. هدف از این سفر، عقد توافقنامه‌ای است که به موجب آن، از این پس آلمان، در کشورهایی که رژیم صهیونیستی فاقد نمایندگی دیپلماتیک در آن‌هاست، خدمات سیاسی و کنسولی ارائه کند. در این گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران با نگاهی به پیشینه روابط برلین- تل‌آویو، پشت‌پرده این سرویس‌دهی آلمان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


"یاکوف هندلشمن" سفیر اسرائیل در آلمان، این عمل را حاوی پیامی خاص از طرف آلمان به اسرائیل دانست و بر اهمیت روابط دوجانبه تأکید کرد.

اخباری که از روابط آلمان و اسرائیل در ماه‌های اخیر منتشر شده، نشان می‌دهد که برلین نیز همانند واشنگتن، در تلاش است تا به نوعی "کج دار و مریز" با سیاست خارجی رژیم صهیونیستی رفتار کند.

*** پیشینه مناسبات برلین- تل‌آویو: باج‌دهی در ازای پایگاه منطقه‌ای

به طور کلی دولت‌هایی که پس ازجنگ جهانی دوم در آلمان بر سر کار آمده‌اند، همواره سعی در حمایت از صهیونیست‌ها و جلب نظر آنها داشته‌اند. آلمان، به‌ویژه طی ده سال گذشته به‌دلیل اتخاذ سیاست‌های حمایتی از اسرائیلی‌های مهاجر اروپای‌شرقی، به یکی از مقاصد مهم مهاجرت آنان تبدیل شده است.

جمعیت کنونى یهودیان در آلمان بالغ بر صدهزار نفر مى‌باشد که از این نظر کشور آلمان رتبه سوم را در میان کشورهاى اروپایى داراست. افزایش جمعیت یهودیان آلمان از یک نظر مطلوب نظر محافل صهیونیستی است، زیرا هر چه این جامعه بزرگ‌تر باشد، قدرت آن به‌عنوان یک گروه فشار براى پیشبرد مقاصد صهیونیستى در قلب اروپا بیشتر خواهد بود.

یکى از ابزارهایى که در اختیار "شورای مرکزى یهودیان آلمان" (Zentralrat Juden in Deutschland) قرار دارد مقررى سالیانه‌اى است که از سوى دولت آلمان به این شورا پرداخت می‌شود (این مبلغ بالغ بر ۳ میلیون دلار است) و این شورا آن را در بین اعضاء توزیع می‌نماید. گویی غرامت آلمان به صهیونیست‌ها به بهانه کشتار یهودیان توسط هیتلر، تمامی ندارد.

حدود ۳۰ موزه در آلمان وجود دارد که به‌طور کامل یا جزئى به تاریخ صهیونیست‌ها و حواشی واقعه جعلی هولوکاست در خلال جنگ جهانی دوم اختصاص دارند.

آلمان به عنوان عضوی مهم در اتحادیه اروپا تاکنون در عرصه درگیری‌های خاورمیانه مانند بحران سوریه، از هیچ تلاشی برای نزدیک کردن این رژیم به خود فروگذار نکرده و مناسبات طرفین نیز نشان می‌دهد همیشه رابطه خوبی میان این دو برقرار بوده است. "گوئيدو وستروله" وزير خارجه سابق آلمان در کنگره جهاني يهوديان در سال ۲۰۱۳، با دفاع از اقدامات رژيم صهيونيستي گفت:

اسرائيل کاملاً حق دارد تا از خود در برابر دشمناني که احاطه‌اش کرده‌اند، دفاع کند!

آلمان، به طور مداوم حمایت‌های سیاسی و اقتصادی‌اش را شامل حال رژیم اشغالگر قدس کرده، از تکنولوژی‌های نظامی و پیشرفته خود به این رژیم بذل و بخشش می‌کند و به تازگی هم که این سرویس فوق‌العاده (اعطای خدمات دیپلماتیک به اسرائیلی‌های در جهان) را متقبل شده است. با این وجود،‌ مشکلاتی نیز میان این دو وجود دارد.

*** موضوعاتی که آلمان و اسرائیل در آن زاویه دارند:

به طور کلی رژیم صهیونیستی از تمام کشورهای اتحادیه اروپا توقع دارد که از سیاست‌های جنگ‌طلبانه این رژیم در منطقه دفاع کنند. هر چند عملکرد اروپاییان، تا حد زیادی به بهانه تأمین امنیت اسرائیل، باب میل سران تلاویو بوده و هست اما بر اساس جدیدترین مقاله منتشر شده در مجله "اشپیگل" اسرائیل، انتظارات خود از آلمان را به حدی بالابرده که باز هم تبلیغ می‌کند توسط آلمانی‌ها رها شده است!

• شهرک‌سازی‌های اسرائیل

"آنگلا مرکل"، سیاست شهرک‌سازی اسرائیل را مهم‌ترین مانع نتیجه‌گیری از مذاکرات صلح می‌داند و تا جایی که توانسته، مخالفت‌های خود را نسبت به آن اعلام داشته است؛ مثلاً بانک مرکزی آلمان نام بانک اسرائیلی "هبوعلیم" را به خاطر حمایتش از شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی، در فهرست سیاه خود قرار داد.

یک مسئول بلندپایه اسرائیلی این اقدام بانک مرکزی ‌آلمان را با توجه به تاثیرات آن بر اقتصاد رژیم صهیونیستی را بسیار خطرناک خواند.

"فرانک والتر اشتاین‌مایر" وزیر امور خارجه آلمان در سفر ماه گذشته خود به خاورمیانه ابراز داشت که تأسیس واحدهای یهودی‌نشین در بیت‌المقدس، فعالیت‌های صلح را به خطر می‌اندازد.

از دید آلمان‌ها، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی، مخل آسایش منطقه و سنگ بزرگی در راه مذاکرات صلح با فلسطینیان به شمار می‌رود. لذا هیچگاه به طور "رسمی" از این اقدام دفاع نکرده‌اند.

• مسئله هسته‌ای ایران

علاوه بر مسئله شهرک‌سازی‌ها، که اختلاف‌نظر دیرینه‌ای میان آلمان و اسرائیل محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد با روی کار آمدن دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای حل پرونده هسته‌ای کشورمان، آلمان در این موضوع نیز با سیاست‌های رژیم صهیونیستی شکاف دارد.

آلمان، به عنوان عضو تک در گروه ۵+۱ نقش مثبتی در پیشبرد مذاکرات ژنو و انعقاد توافقنامه هسته‌ای ۳ آذر ۹۲ ایفا کرد. اما از زمان آغاز روند مذاکرات اتمی ایران و به موازات تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل اختلافات در این زمینه، موضع رژیم اسرائیل همواره بر ضرورت تشدید هرچه بیشتر فشارها بر ایران و حتی حمله نظامی مستقیم استوار بوده است.

با این حال، پس از آخرین مذاکرات هسته‌ای ایران در وین (۱۹ فوریه ۲۰۱۴)، برخی تحلیلگران اسرائیلی از کاهش قابل توجه نفود این رژیم بر روند مذاکرات در نتیجه دیپلماسی ایران، سخن می‌گویند. در حال حاضر که زمان کوتاهی تا مذاکرات وین باقی مانده و گفتگوها جدیت بیشتری یافته، می‌توان گفت پیکره تفاهم، منعقد شده و دیگر بعید به نظر می‌رسد اعمال فشار رژیم اسرائیل بر غرب، بتواند تأثیر چندانی بر این روند بگذارد.

اکنون از نظر طرفین، شخص "نتانیاهو" در مسیر مذاکرات هسته‌ای «مزاحمی» تلقی می‌شود که هنوز در حال اصرار بر توهمات مضحک خود (بمب هسته‌ای ایران) است. پایگاه خبری "المانیتور" پس از توافق ژنو اعلام کرد:

«شش قدرت جهانی نشان دادند که زبان دیپلماسی را به گفتمان خشونت ترجیح می‌دهند. رهبران گروه ۵+۱ (پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان) درخواست نخست وزیر اسرائيل را نادیده گرفتند و قبول کردند که در ازای اقداماتی بسیار کمتر از شرایط برشمرده توسط اسرائیل٬ از شدت فشار‌ها بر ایران بکاهند.»


*** خدمات دیپلماتیک آلمان به اسرائیل و به عهده گرفتن نیابت این رژیم در کشورهای جهان، علامت چیست و آیا آلمان به صورت داوطلبانه چنین اقدامی را متقبل شده است؟

اعطای رسمی خدمات کنسولی از سوی سفارت آلمان به اسرائیلی‌های جهان، هرچند رسماً روز دوشنبه ۲۴ فوریه ۲۰۱۴ کلید خواهد خورد اما خالی از لطف نیست اگر در آستانه امضای این توافق، به یاد بیاوریم که این امر، امر تازه‌ای نیست.

در سال ۲۰۱۰ میلادی یکی از مظنونانی که به اتهام ترور "محمود المبحوح"‌ یکی از اعضای برجسته تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس در دوبی دستگیر شدند، دارای گذرنامه آلمانی بود. این خبر پای آلمان را نیز به این پرونده باز کرد و نشان داد که سفارت آلمان به طور غیررسمی و پشت پرده، خدمات کنسولی مانند صدور گذرنامه به مظنونان صهیونیستی ارائه داده است.

چنانچه گفته شد به طور کلی مبنای مناسبات آلمان-اسرائیل، به جز دو مورد ذکر شده، همواره بر اساس تعامل است.

یک سنت دیرینه در دولت‌های روی کار آمده در برلین وجود دارد و آن هم اینکه رؤسای جمهور، صدراعظم‌ها، وزرای امور خارجه، دفاع و... به محض تشکیل کابینه، در نخستین سفرهای خود، راه سرزمین‌های اشغالی را در پیش می‌گیرند و مقامات صهیونیستی نیز طی سفرهای متقابل، به این "ارادت‌ها" پاسخ می‌دهند.

در حال حاضر نیز در ماه‌های ابتدائی دولت جدید "مرکل" به سر می‌بریم و به خوبی می‌دانیم تل‌آویو عملاً به دنبال بهره‌کشی از اتحادیه اروپاست. صدراعظم آلمان، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و درصدد است تا با امضای یک قرارداد، سرویس دیپلماتیک جدیدی را به این رژیم ارائه دهد. کلیه صهیونیست‌هایی که مقیم کشورهایی مانند اندونزی،‌ مالزی،... هستند، جهت انجام امور کنسولی خود به سفارت آلمان مراجعه خواهند نمود.
سرویس‌دهی مرکل به صهیونیست‌ها 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرکل:دروضعیت کرونایی بی سابقه قرار داریم
  تعداد سرویس‌های مترو تهران به یک سوم کاهش یافت
  مرکل به خرید رفت
  جاسوس صهیونیست ها در آمریکا پس از سی سال از زندان آزاد شد
  ولادیمیر پوتین، قدرتمندترین مرد سال ۲۰۱۵ / مرکل از اوباما سبقت گرفت
  آلمان؛ جنجال تهدید به اعدام مرکل با چوبه دار نمادین!
  مخالفت مرکل با پیوستن ترکیه به اتحادیهـ اروپــا
  ظریف، کری، مرکل و پاپ؛ بخت های اصلی دریافت جایزه صلح نوبل
  جنگ آینده با صهیونیست‌ها چگونه است؟
  مرکل، قدرتمندترین زن جهان شناخته شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان