امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صادرات غیرنفتی ایران ۳۷میلیارددلار شد

#1
Heart 
گمرک ایران با انتشار آمار ۱۱ ماهه تجارت خارجی کشور اعلام کرد: در این مدت، صادرات غيرنفتي ۳۷ ميليارد و ۳۶۳ ميليون دلار و واردات ۴۲ ميليارد و ۷۹۶ميليون دلار بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس گزارش دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران در خصوص ميزان تجارت خارجي كشور در يازده ماهه سال جاري اعلام کرد: در مجموع ۳۷ ميليارد و ۳۶۳ ميليون دلار كالا به خارج از كشور صادر شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵۲ درصد كاهش داشته است.

ميزان وزني صادرات غيرنفتي ۸۳ ميليون و ۲۹۳ هزار تن بوده كه ۱۵.۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. براساس اين گزارش، سنگ‌ آهن به ارزش يک ميليارد و ۲۵۸ ميليون دلار، پروپان مايع شده به ارزش يک ميليارد و ۱۲۲ ميليون دلار و قير نفت به ارزش يک ميليارد و ۶ ميليون دلار از عمده‌ترين اقلام صادراتي در اين مدت بوده‌اند.

از مجموع صادرات غيرنفتي كشور، ۹ ميليارد و ۴۷۹ ميليون دلار به ميعانات گازي، ۹ ميليارد و ۸۵۵ ميليون دلار به محصولات پتروشيمي و ۱۸ ميليارد و ۲۹ ميليون دلار به ساير كالاها اختصاص داشته است.

براساس اين گزارش، بيشترين ميزان كالاهاي صادراتي در اين مدتبه كشورهاي چين، عراق، امارات متحده عربي، هند و افغانستان صادر شده است. ميزان صادرات كشورمان در طي يازده ماهه سال جاری به كشور چين ۶ ميليارد و ۵۸۲ ميليون دلار، به عراق ۵ ميليارد و ۲۶۵ ميليون دلار، به امارات متحده عربي ۳ ميليارد و ۲۳۷ ميليون دلار، به هند ۲ ميليارد و ۳۱۰ ميليون دلار و به افغانستان ۲ ميليارد و ۱۸۴ ميليون دلار بوده است.

واردات

براساس اين گزارش، در يازده ماهه سال جاري، ۲۹ ميليون و ۲۰۵ هزار تن كالا به ارزش ۴۲ ميليارد و ۷۹۶ ميليون دلار وارد كشور شده است كه اين ميزان از لحاظ وزني ۱۹.۰۵ درصد و از لحاظ ارزش دلاري، ۱۱.۹۶ درصد كاهش نشان مي‌دهد.

اقلام عمده وارداتي در اين مدت شامل برنج به ارزش ۲ ميليارد و ۹۳ ميليون دلار، كنجاله به ارزش يک ميليارد و ۶۳۵ ميليون دلار، ذرت به ارزش يک ميليارد و ۳۰۷ ميليون دلار، وسايل نقليه با موتورپيستوني درونسوز با حجم سيلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتيمتر مكعب به ارزش يک ميليارد و ۹۷ ميليون دلار و گندم به ارزش يک ميليارد و ۷۰ ميليون دلار بوده است.

کشورهاي عمده صادركننده كالا به ايران در اين مدت به ترتيب امارات متحده عربي، چين، هند، جمهوري كره و تركيه بوده‌اند. در اين مدت، ۹ ميليارد و ۲۴۶ ميليون دلار كالا از كشور امارات متحده عربي، ۸ ميليارد و ۴۰۷ ميليون دلار از چين، ۳ ميليارد و ۷۲۸ ميليون دلار از هند، ۳ ميليارد و ۳۷۶ ميليون دلار از جمهوري كره و ۳ ميليارد و ۲۴۷ ميليون دلار از تركيه وارد كشور شده است.
صادرات غیرنفتی ایران ۳۷میلیارددلار شد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
  توضیحات معاونت علمی درباره شائبه‌های صادرات محصولات کرونایی
  رویترز مدعی شد؛ کاهش صادرات نفت ایران رکورد زد!
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است
  ایران دارای رتبه اول فاصله طبقاتی در دنیا!/رشد نگران کننده ی آمار خودکشی در ایران!
  جنگ مجازی عربستان با ایران؛ پاسخ ارتش سایبری ایران چیست؟
  الگوی ژاپنی برای صادرات فرهنگ اصیل ایرانی
  صادرات خودروی نظامی ایران به سوریه (+عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان