امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خداوند آرامش است (۱)

#1
یکی از آیاتی که در کتاب عهد عتیق خیلی تکرار شده است این است که : " آرام باش ، و بدان که من خدا هستم . " (۲) لذا نتیجه این گفته می تواند این باشد که : " نگران و آشفته باش ، تا هرگز خدا را نشناسی . "

برای این که با خدای خود ارتباط برقرار کنیم ، این نکته خیلی مهم است که بدانیم او فقط می تواند آن چیزی باشد که هست . و او تنها صلح و آرامش است . (۳)

از همه مهمتر ، خلقت با خشونت و تندی اتفاق نمی افتد – عملا آرام و ملایم صورت می گیرد . یعنی حرکت از دنیای نامرئی عالم معنا به دنیای مادی ، فرایندی پر سر و صدا و پرآشوب نیست – بلکه عملا بدون هرگونه سرو صداست .

در مدتی که طول می کشد تا این فصل را بخوانید ، میلیون ها میلیون حیات جدید در این دنیا به وجود می آید ، که همگی بدون رعد و برق و خشونت است . علت این امر آن است که آرامش تنها چیزی است که خداوند می شناسد .

حال اگر ما با وحشت و یا با رفتاری آشفته ، ترسناک و فوق العاده نگران با خدا سخن بگوئیم ، او کمکی نخواهد کرد . (۴)

ببینید ، وقتی ما با خالق خود به نحوی ارتباط برقرار می کنیم که حاکی از عدم آرامش است ، دائم این باورهای ناآرام را تقویت می کنیم . وقتی وحشت خود را حفظ می کنیم ، به آن عدم هماهنگی که بین ذهن ما و جسم ما به وجود آمده است بیشتر اطمینان می کنیم . در ضمن ، حالت ملتمسانه خود را رها می کنیم و چنین باور می کنیم که به خواست های ما پاسخ داده نمی شود ، و به احتمال زیاد خدا را برای خلق جنگ و نزاع و مجاز دانستن آن و دیگر زشتیها که جهان را فرا گرفته است سرزنش می کنیم . اما سرزنش خداوند برای عدم صلح و آرامش مانند نارگیلی است که فکر می کند کشمش است و نارگیلهای دیگر را به دلیل زندگی خشک خودش سرزنش می کند . " کشمش " با تصور باطل خود زندگی می کند ، ما نیز وقتی خدا را به دلیل نداشتن آرامش سرزنش می کنیم ، همان طور هستیم .

ما ضمن این که هنگام نماز یا ارتباط با خالق خود باید در قلبمان آرامش داشته باشیم ، باید خودمان هم " آرام باشیم " .

این امر به این معناست که قبل از دعا و مراقبه باید زمانی را صرف رسیدن به آرامش کنیم و مراقب تنفس خود باشیم . با بازدم و بیرون دادن نفس ، می توانیم تمرین کنیم تا تمام افکار ناآرام را رها کنیم ، و هنگام دم می توانیم با اشتیاق نفس بکشیم .

ما می توانیم به خود یادآوری کنیم که این همه عدم آرامش که در جهان است از آن خدا نیست ، از آن منیت است .... سپس می توانیم دعا کنیم تا به ما کمک کند به آرامش او برگردیم . با این روش می توانیم کمک مورد نیاز خود را جذب کنیم – همه چیز بستگی دارد به این که انرژی خواسته خود را برای آرامش با افکار و رفتارهایی هماهنگ کنیم که با آنها خواسته در آرامش دائمی باشد .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بدترین مردم در نزد خداوند چه کسانی هستند؟
  چرا خداوند در قرآن كريم به عصر، سوگند ياد كرده است؟
  خداوند در کدام آيه از قرآن مي فرمايند به خدا قسم نخوريد؟
  فضل خداوند در افزایش رزق و روزی موثر است یا سعی تلاش انسان؟
Lightbulb بیان امام مهدی ناصر محمد یمانی درباره اراده خداوند در"رستاخیز اول" (بعث اول) گروهی از
  نگاه خداوند به مشکلات مااان...
  نشانه هایی از از وجود خداوند مهربان
  بهشتیان خداوند را خواهند دید؟
  آية الكرسي براي رضايت و خوشنودي خداوند
  ۱۰ سوالی که خداوند از تو نمی‌پرسد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان