امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیش از 72هزار زن معتاد در کشور وجود دارد!!

#1
خبرگزاری ایمنا: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: علی‌رغم وجود زمینه‌های موجود در تصمیم‌گیری‌های بهداشتی درمانی و تاثیر موثر این عوامل در اعتیاد زنان شواهد علمی و پژوهش های کمتری در این عرصه صورت پذیرفته است.


پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرضا، حجت‌الله تنهایی در کارگاه آموزشی سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد که در سالن سرو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد در جنس زن در جامعه ایرانی مستلزم شناخت بیشتر روند اعتیاد زنان و تحقیق و پژوهش در این راستا است.
وی در ادامه بیان داشت: بر اساس تحقیقی که ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با همکاری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تابستان سال ۹۰ انجام داده، نشان می دهد بیش از ۷۲ هزار زن معتاد در کشور وجود دارد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا افزود: وجود این آمارها در حالی است که بسیاری از زنان و دختران معتاد به دلیل قوانین عرفی که در جامعه وجود دارد کمتر تصور مراجعه به مراکز خود معرف را دارند.
وی گفت: بیشتر اعتیاد در زنان و دختران پنهان مانده و بخش قابل توجهی از جمعیت معتادان زن کشور در آمار گنجانده نمی‌شود و در این میان برخی گزارش‌ها هم بر این امر تأکید دارد که در مقابل هر ۱۰۰ مرد معتاد هفت زن معتاد در کشور وجود دارد.
تنهایی عنوان داشت: یکی از موارد عدم مراجعه زنان به مراکز ترک اعتیاد قبح اعتیاد این قشر به دلیل اعتقادات مذهبی است.
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که مراکز درمانی مهم‌ترین مکان دسترسی به معتادان است و بیشترین میزان اطلاعات مربوط به معتادان از این مراکز تأمین می‌شود، شیوع اعتیاد در زنان ممکن است کم‌تر از میزان واقعی تخمین زده می‌شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه آمار‌های متناقض و در عین حال نگران کننده‌ای درباره زنان معتاد در کشور اعلام می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد که بین ۶۰ تا ۱۵۰ هزار معتاد زن در آمار و ارقام تفاوت وجود داشته باشد و با توجه به وجود آمار متناقض فراوان در این زمینه شاید آمار سومی نیز باشد.
وی تصریح کرد: طبق آخرین یافته‌های به دست آمده از ارزیابی وضعیت اعتیاد در کشور، پنج تا شش درصد معتادان کشور، زن هستند که با احتساب جمعیت پایه حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری برای معتادان رسمی کشور، این تعداد به ۶۰ هزار نفر می‌رسد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: در منابع غیر‌دولتی آماری دو تا سه برابر آمار رسمی اعلام شده توسط پژوهشگران در این زمینه اعلام می‌شود، آمار زنان معتاد به هرویین، حشیش و دیگر مواد اپیوئیدی در ایران به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد.
وی اذعان داشت: زنان معتاد بسیار آسیب‌پذیرتر از مردان معتاد هستند، چرا که مصرف مواد در زنان بیشتر با آسیب‌های اجتماعی دیگری از جمله فرار از خانه، روسپیگری و فقر توأم است.
تنهایی افزود: زمانی که یک زن معتاد می شود، تنها خود، گرفتار پیامدهای فردی و اجتماعی آن نمی‌شود، بلکه فرزندان و خانواده را نیز تحت تاثیر قرار داده و ارکان خانواده، مستعد از هم پاشیدگی می‌شود./1


منبع: ایمنا
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
Heart شاخص‌هایی دال بر مداخله خارجی در کشور وجود دارد
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
Heart  گفت‌و‌گو با آمریکا بر خروج نیروهای این کشور از عراق متمرکز بود
  مرکز نوآوری دیجیتال در ۳ صنعت بزرگ کشور راه‌اندازی می‌شود 

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان