امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حضرت مسیح بیانیه ژنو را نجات دهد!

#1
Heart 
روزنامه زنجیره‌ای شرق ابراز امیدواری کرد حضرت مسیح بتواند بیانیه ژنو را در دقیقه ۹۰ نجات دهد!
به گزارش جهان به نقل ازکیهان، این روزنامه در مطلبی به قلم صادق زیباکلام بی‌آن که به تحریم‌های اعمالی دولت آمریکا علیه ۱۷ شرکت اعتراض کند، به سیاق شیوه منسوخ قبلی، دولت آمریکا را میانه‌رو و کنگره را تندرو توصیف کرده و مدعی شد که این تندروهای آمریکایی هستند که در توافق ژنو اخلال می‌کنند، زیبا کلام می‌نویسد: خیلی‌ها باور نخواهند کرد، اما شاید وجود مقدس حضرت عیسی‌بن مریم(ع)، ژنو را در دقیقه ۹۰ نجات دهد! دیروز، آخرین روز کاری کنگره و سنا در آمریکا بود.امروز و فردا که تعطیلات آخر هفته است و از دوشنبه، تعطیلات کنگره به مناسبت کریسمس یا تولد حضرت عیسی مسیح(ع) آغاز می‌شود. تندروهای جمهوریخواه مجبورند یک ماهی- فعلاً توپخانه خود را در قالب افزایش تحریم‌های جدید علیه ایران متوقف کنند. ممکن است فرجی شود و ظرف این یک ماه، پیشرفت‌هایی در زمینه توافق ژنو حاصل شود که کار را برای تصویب تحریم‌های جدید، از جانب کنگره کلاً به عقب بیندازد.

وی با اشاره به تفوق کنگره می‌نویسد: رویکرد کنگره و سنا نسبت به ایران به گونه‌ای است که بعید نیست تحریم‌های جدید با حمایت دوسوم نمایندگان همراه شود. با وجود آنکه برخی نمایندگان و سناتورهای پرنفوذ دموکرات از توافق ژنو و تلاش‌های اوباما برای رسیدن به نوعی توافق و تفاهم با ایران حمایت می‌کنند، اما حمایت از رئیس جمهور ایالات متحده در کنگره و سنا خیلی زیاد نیست. در واقع از این بابت، اوباما و رئیس جمهور خودمان آقای روحانی، وضعیت مشابهی دارند. هر دو آنها با دیوار بلند تندروها مواجه هستند.

نویسنده روزنامه شرق اضافه کرد: اگر فرصت تعطیلی تولد حضرت عیسی مسیح نتواند توافق «ژنو» را نجات دهد و بعد از تعطیلات، تندروهای واشنگتن همچنان ماشین تحریم علیه ایران را به جلو ببرند در آن صورت و عملاً باید توافق «ژنو» را دیگر فراموش کرد. توافق «ژنو» یک فرصت تاریخی پس از ۳۵ سال برای ایران و غرب است که بتوانند برای اولین بار در مسیر تنش‌زدایی و وفاق حرکت کنند... پس از آن،‌تندروها در ایران بدون تردید، دست بالا را در عرصه سیاست خارجی مجدداً پیدا خواهند کرد و به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها خواهند گفت: «حالا دیدید حق با ما بود؟»

برخلاف ادعای نویسنده، دولت آمریکا در اعمال فشارها کم از کنگره و فشار لابی صهیونیستی ندارد و منتها کسانی چون کری استدلال می‌کنند که ۱۰ سال پیش نیز به هوای اینکه با تشدید فشارها می‌توانیم امتیاز بیشتری بگیریم، عملاً موجب شدیم ایران ۱۷۶ سانتریفیوژ را به ۱۹ هزار سانتریفیوژ توسعه دهد و امروز از موضع قدرتمندتری پای میز مذاکره بنشیند.

تلاش ناشیانه برای تقسیم‌بندی غیر واقعی تندرو و میانه‌رو در حالی است که طیف دموکرات کنگره نیز با جمهوری خواهان در زمینه تشدید فشار بر ایران همراه و هم نظر هستند.

یادآور می‌شود روزنامه شرق و کسانی چون زیباکلام دو سه ماه پیش به هنگام سفر هیئت ایرانی به نیویورک و پس از آن، از شکسته شدن تابوی مذاکره با آمریکا و ترک برداشتن ایدئولوژی انقلاب و لزوم حذف شعار مرگ بر آمریکا سخن می‌گفتند اما به نظر می‌رسد طبق معمول، مستکبران آمریکایی در دولت و کنگره اسباب سرشکستگی جریان وطنی غرب زده را فراهم کردند و طبیعتاً حضرت عیسی(ع) متخصص ترمیم چنین سرشکستگی‌هایی نیست.
حضرت مسیح بیانیه ژنو را نجات دهد! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر
  بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره مجلس
  بیانیه ۱۲ ماده‌ای کنفرانس مجازی وزرای کشورهای عضو آیسسکو
  ترکیه به بیانیه ۵ کشور علیه فعالیت آنکارا در دریای مدیترانه و لیبی پاسخ داد
  بیانیه نیروهای وابسته به آستان‌های مقدس عراق درخصوص جدایی‌شان از تشکیلات حشد شعبی
  توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر طرح نجات اقتصادی
  اعتراض مسیح مهاجری به سریال «پایتخت»/ به جان دین و خانه خدا افتادند
  بسته 2 تریلیون دلاری ترامپ برای نجات آمریکا از بحران کرونا
  پزشکان کوبایی فرشته نجات مبارزه با کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان