امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

باز هم به آمریکا اعتماد کنیم؟

#1
Heart 
علی‌رغم اظهارات خوشبینانه برخی از مسئولان محترم کشورمان درباره توافقنامه ژنو و تصویر روشنی که از فضای بعد از توافقنامه ترسیم می‌کردند، اقدام اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های جدید را می‌توان تیر خلاص به اینگونه خوشبینی‌ها دانست.
به گزارش جهان،‌ کیهان نوشت: توافق هسته‌ای ژنو در حالی به تایید تیم دیپلماسی ایران و ۵+۱ رسید که به اعتقاد کارشناسان، متن این توافقنامه ۶ ماهه ابهامات فراوانی داشته و جای سوء استفاده‌های زیادی را برای طرف غربی باز می‌گذاشت.

در حالی که برخی فعالان سیاسی طی این مدت بارها نسبت به رویکرد کلاهبردارانه طرف غربی و سیاه‌چاله‌های این توافق موقت هشدار داده و نشان داده بود آمریکا غیرقابل اعتماد است؛ اتفاقات روزهای اخیر بار دیگر بر این مواضع اصولی مهر تأیید زد.

هنوز چند ساعت از امضای توافقنامه هسته‌ای در ژنو نگذشته بود که مواضع عجیب و غریب مقامات کاخ سفید در این خصوص آغاز شد که معروف‌ترین آنها انکار حق غنی‌سازی ایران بود.

برخی از عناصر و جریانات داخلی- با انگیزه‌های متفاوت- علت این مواضع چندگانه و صداهای مختلف از درون آمریکا را مشکلات داخلی این کشور و سیاستی صرفاً شفاهی برای آرام کردن صهیونیست‌ها و عناصر افراطی عنوان کردند اما اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم ۱۷ شرکت ایرانی و غیر ایرانی به بهانه کمک به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نشان داد آمریکایی‌ها حتی حاضر نیستند ۶ ماه از اقدامات خصمانه علیه ایران خودداری کنند و اعتماد به چنین دولتی، چقدر بی‌جا و دارای عوارض است.

البته در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکایی‌ها، کارشناسان مذاکره‌کننده ایران در وین میز مذاکره با تیم کارشناسی ۵+۱ را ترک کردند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای ۱۷ شرکت ایرانی و خارجی را به دلیل نقض تحریم‌های اعمالی علیه ایران در فهرست سیاه قرار داد.

بنابر بیانیه روز پنج‌شنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های عیوض تکنیک، مارو صنعت، نگین پرتوخاور، صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی ایران تحریم شدند.

همچنین شرکت میداویل آسیا، شرکت سنگاتانکر، دو شرکت به ثبت رسیده در سنگاپور و شرکت فرلاند، به دلیل انتقال تانکر به تانکر نفت ایران تحریم شدند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که با وجود مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ برای رسیدن به یک توافق جامع و بلندمدت، ایالات متحده به اجرای تحریم‌های خود به خصوص در حوزه نفتی و نظام بانکی مصمم است.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان متحد هستیم که تحریم‌ها را به طور جدی اجرا کنیم و تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های اعمالی علیه برنامه هسته‌ای‌اش را اعمال کنیم.

در همین حال خبرگزاری رویترز از تلاش سناتورهای آمریکایی برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

براساس این گزارش، رابرت منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کهرک»، سناتور جمهوری‌خواه گفته‌اند تحریم‌های جدید بقیه توان ایران در فروش نفت و توانایی باراک اوباما در معاف ساختن دیگر کشورها از تحریم‌ها را هدف قرار داده است.

در همین حال کمیته بانکی سنای آمریکا با تشدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرد.

کیم جانسون، رئیس این کمیته و سناتور دموکرات در این باره گفت وی با دولت اوباما موافق است که تحریم‌های جدید ممکن است مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را مختل کند اما کمیته بانکی سنا این تحریم‌ها را در سنا مورد توجه قرار داده است.

جانسون ادامه داد: ما نباید کاری انجام دهیم که وحدت و اتحاد کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران را دچار انفکاک کنیم.

وی ادامه داد: ما باید مطمئن باشیم که اگر مذاکرات شکست بخورد این شکست از طرف ایران انجام بگیرد و به ایران این فرصت را ندهیم که کشورهای ۵+۱ با سلب مسئولیت باعث شکست مذاکرات شوند و این بهانه را از ایران بگیرید.
باز هم به آمریکا اعتماد کنیم؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان