امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به خـودمان هم بایـد بگوییـم : نــه!

#1
به خـودمان هم بایـد بگوییـم : نــه! 1

حتماً می دانید که مهارت نه! گفتن از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد پر مشغله و مؤثر عادت کرده اند که کارهای زیادی را یک تنه انجام دهند زیرا آن ها نمی خواهند به هیچ درخواستی نه! بگویند. حتی گاهی از اخراج کارمندجدیدی که می دانند مخل فعالیت شرکت و کار دیگران خواهد بود طفره می روند. دوستان، همکاران و کارمندان تنها کسانی نیستند که باید یاد بگیرید چگونه به آن ها نه! بگویید.

یک نفر دیگر هم هست که مدام همه چیز را به هم می ریزد! بله خود تان.

بگویید نه! تا پولدار شوید!

امروزه برنامه های تبلیغاتی فراوانی ما را محاصره کرده اند. تلویزیون، روزنامه، مترو و از همه مهمتر اینترنت! و نیز ابزار جدید شامل لوح های فشرده و لباس هایی که در مغازه ها یا اینترنت در دسترس هستند. اگر شم اقتصادی قوی ای نداری باید بیشتر حواست را جمع کنی تا اسیر وسوسه ی خرید کردن نشوی. چون ناگهان از خرید های کوچک به خریدهای چند صد هزار تومانی خواهی رسید که اغلب نیز غیر ضروری هستند. اصلاً منظورم این نیست که خودت را در تنگنا قرار دهی اما نباید عادت کنی هر چه در مسیرت قرار می گیرد را به سرعت بخری. بودجه ای برای خرج های ماهیانه ات تعیین کن تا بفهمی چه می کنی.

اگر فروشگاه اینترنتی یا واقعی ای وجود دارد که همیشه تو را به هوس خریدهای غیر ضروری می اندازد لطفاً سعی کن در ماه آینده به هیچ عنوان به سراغش نروی.

بگو نه! و برنامه هایت را به هم نریز!

اگر از آن دسته افرادی هستی که از ایده ها و برنامه های جدید ذوق می کنی و به زور آن ها را در برنامه ات می گنجانی با گفتن نه به آن ها می توانی در آن چه در حال انجامش هستی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنی و با سرعت بالاتری کارهایت را به انجام برسانی و به سراغ فعالیت های دیگری که بر سر راهت قرار می گیرند بروی. لیستی از کارهایی که می خواهی در آینده انجام دهی و الان فرصتش را نداری تهیه کن. حتی کارهایی که در حال انجامش هستی ولی فکر می کنی چند ماه به طول خواهد انجامید را یادداشت کن.

بگو نه! تا مجبور نشوی اصول و ارزش هایت را زیر پا بگذاری!

جای دیگری که باید نه گفتن در آن را یاد بگیری وقتی است که فعالیتی با اصول مورد قبولت در تضاد قرار می گیرد. این مسئله می تواند مربوط به امور کوچک و گذرا شود مثلاً ممکن است بخواهی تلویزیون را خاموش کنی تا بتوانی وقت بیشتری را با خانواده ات بگذرانی و این درحالیستکه بسیار خسته هستی و ترجیح می دهی تلویزیون ببینی و استراحت کنی. این یعنی ایجاد محدودیتی بزرگ برای خودت فقط به خاطر اینکه ازدواج کرده ای و مسئول خانواده ای هستی که تشکیل داده ای.

همه ی ما دوست داریم مسیر کوتاه تر و آسانتر را برگزینیم و اما این راه همیشه مسیر توأم با شادی و سعادت نیست(آن چه اکنون مملو از راحتی و آرامش به نظر می رسد ممکن است آبستن انواع و اقسام پریشانی ها و مسائل در آینده ای نزدیک شود). با نه! گفتن به خودت می توانی با ارده ای قویتر و با احترام به ارزش ها و اصولت به آنچه می خواهی باشی برسی. از همین الان شروع کن! به آن چه باید و آن چه نباید انجام دهی فکر کن.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان