امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توقف مهر مسکن ۹۹ ساله به خود مالکی

#1
سید مهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که مراحل تبدیل مسکن مهر 99 ساله به خودمالکی که گفته می‌شود در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن دیده نشده است به کجا رسید، گفت: این موضوع فعلاً متوقف شده است چرا که ما منتظر هستیم تا برای اجرایی شدن آن از هیأت وزیران یک مصوبه‌ای اخذ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث ملکی شدن پروژه‌های مسکن مهر 99 ساله فعلاً متوقف است تا یک مصوبه‌ای از دولت اخذ شود، ادامه داد: در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باید این زمین‌ها به صورت اجاره 99 ساله واگذار شود بنابراین این موضوع مراحل قانونی دارد که باید طی شود تا این موضوع نیز عملیاتی شود.

هدایت با تاکید بر اینکه تبدیل واحدهای مسکن مهر 99 ساله به خود مالکی به دلیل وجود ایراد قانونی فعلاً عملیاتی نمی‌شود، گفت:فعلا خرید و فروش مسکن مهر انجام می‌شود اما این موضوع تبدیل واحدهای مسکن مهر ۹۹ ساله بنا به دلایلی که اعلام کردم فعلاً متوقف است تا مصوبه‌ای از دولت در این خصوص اخذ شود.

مدیرکل حقوقی و املاک عمران شهرهای جدید در پاسخ به این سوال که هدف از تبدیل واحدهای مسکن مهر 99 ساله به خود مالکی چیست، گفت: هدف دولت و شرکت عمران شهرهای جدید از این اقدام این است که بتوانند از محل فروش این زمین‌ها به تکمیل خدمات روبنایی و احداث مدرسه، مسجد و بیمارستان در واحدهای مسکن مهر اقدام کنند.

هدایت افزود: به هر حال با رفع ایرادات قانونی این موضوع و اخذ مجوزهای لازم اقدام به فروش زمین واحدهای مسکن مهر 99 ساله کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان پیش‌بینی کرد که چه میزان از این محل اعتبار و منابع جذب می‌شود، اظهارداشت: فعلاً نمی‌توان پیش‌بینی این موضوع را انجام داد چرا که این موضوع دارای شرایط خاص است.

*خبرگزاری فارس در گزارشی که در ۱۵ مهر ماه سال جاری منتشر کرد بر غیرقانونی بودن تبدیل مسکن مهر ۹۹ ساله تاکید کرده بود

خبرگزاری فارس در گزارشی که در ۱۵ مهر ماه سال جاری منتشر کرد اعلام کرد که آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حالی با تعیین قیمت اراضی مسکن مهر 99 ساله توسط کارشناس رسمی دادگستری با لحاظ کردن زمان واگذاری واحدها موافقت کرده که این اقدام خلاف قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آئین نامه اجرایی آن است.

این اقدام جدید بر خلاف قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آئین نامه اجرایی آن است، چرا که در ماده 7 آئین نامه قانون ساماندهی و عرضه مسکن برنامه واگذاری حق بهره برداری از زمین به صورت اجاره 99 ساله ویژه متقاضیان واجد شرایط است و از طریق واگذاری زمین دارای کاربری مسکونی به متقاضیانی که در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی‌های مسکن سازماندهی شده باشند، اجرایی می‌شود.

در تبصره یک این قانون راجع به مبلغ اجاره سالیانه مسکن مهر ،در تبصره 2 نیز به پالایش متقاضیان مسکن مهر و در تبصره 3 نظارت وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون بر ساخت و ساز تاکید دارد و به هیچ وجه در مورد فروش زمین اشاره‌ای نشده است.

خبرگزاری فارس در این گزارش تاکید کرد که این اقدام در حالی از سوی آخوندی تایید شده که نیازمند مصوبه مجلس و یا حداقل نیازمند مصوبه هیات وزیران است بنابراین امیدواریم که قبل از هرگونه اقدامی تبعات آن دیده شده و سپس با آن موافقت شود.

*دستورالعمل تبدیل مسکن مهر 99 ساله به خودمالکی که در مرداد ماه منتشر شد بدین شرح است:

1-برای تبدیل وضعیت از اجاره 99 ساله به خودمالکی، در ابتدا میزان سهم شما از زمین مشاع متعلق به قطعه تفکیکی مشخص، سپس برای تعیین قیمت به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع می‌گردد.

2- سهم الشرکه شما از بهای زمین با شرایط 50 درصد نقد و الباقی در اقساط 24 ماهه اخذ خواهد شد.

3- در مرحله صدور سند، سند مالکیت قطعی (عرصه و اعیان) به نام شما از سوی اداره ثبت وفق مقررات صادر خواهد شد.

4- پاسخ موافق شما جهت مالکیت قطعی واحد تخصیص یافته، در کارتابل سامانه، از نظر حقوقی به منزله قبول شرایط بوده و پاسخ مخالف و یا عدم پاسخ در تاریخ مقرر، به منزله رد تقاضای خودمالکی منظور شده و تغییر وضعیت واگذاری، برای این شرکت امکان‌پذیر نخواهد شد.

5- نظر به اینکه براساس اعلام آن متقاضی محترم، این شرکت برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و ممکن است تغییر نظر شما در وضعیت سایر متقاضیان تأثیرگذار باشد. متقاضی پس از تعیین وضعیت، هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می‌نماید و شرکت عمران شهر جدید پردیس هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

منبع: فارس
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ازدواج اجباری دختر 9 ساله با سگ!
  التماس دختر 16 ساله برای ازدواج با دوست پسرش (عکس)
  مادری که دختر 11 ساله اش را اجاره می دهد
Question دختر 19 ساله ای که مثل حیوان با نامزدش زندگی میکند
  بازار مسکن درگیر دلال بازی شده است!
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  دختر 6 ساله حساب بانکی مادرش را Hک کرد +تصاویر
  دختر 12 ساله بعد از مرگ زنده شد (عکس)
  دوستی عجیب یک دختر 10 ساله با گرگ ها! +عکس
Heart واکنش نوری مالکی به بازداشت تعدادی از اعضای حشد شعبی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان