امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آسمان امید را سقفی نیست...

#1
زمانی که بچه بودیم دنیا برایمان رنگ و بوی دیگری داشت. امیدها و آرزوهایمان مانند آسمان وسیع بودند و هیچ سقفی نداشتند. دستیابی به هر آرزویی کاملاً امکان‌پذیر به نظر می‌آمد. اما همین که بزرگ‌تر شدیم و طعم واقعیت را ذره ذره چشیدیم سقفی بر آسمان رؤیاها و امیدواری‌هایمان زده شد. سقفی که هر روز ارتفاعش کمتر می‌شد و اجازه نمی‌داد نور امید و خوشبینی زندگی‌مان را روشن و درخشان کند.
عبارت “زندگی ناعادلانه است” تکیه کلام ما شد…
آتش اشتیاق به ایجاد تغییر و دگرگونی در خود و محیط اطرافمان کم‌کم در وجودمان خاموش شد و دست‌هایمان را به نشانه تسلیم درمقابل جبر زندگی بالا بردیم.
اما مگر می‌شود بدون امید زندگی کرد؟ برای جست‌وجوی امید لازم نیست در ذهنتان سفرهای دور و درازی به گذشته داشته باشید. امید و خوشبختی را می‌توان در تک‌تک ثانیه‌های زندگی پیدا کرد.
آیا خورشیدی که برای ما می‌تابد و اکسیژنی که در هوا برای تنفس وجود دارد نشانه آن نیست که هنوز هم دنیا بر وفق مراد ما می‌چرخد…؟
آیا لبخند یک دوست نمی‌تواند نشانه خوشبختی و سعادت باشد…؟
امیدوار بودن به این معنا نیست که انتظار داشته باشید همه پیش‌بینی‌هایتان در مورد آینده درست از آب در بیاید و همه برنامه‌های از پیش تعیین شده‌تان کاملاً محقق شود. امیدوار بودن به این معنا است که به زندگی اجازه بدهیم به شیوه مرموز خودش هر روز برایمان یکی از زیبایی‌هایش را به ارمغان بیاورد. اگر قرار باشد همه چیز طبق برنامه‌های ما پیش برود زندگی بسیار ملال‌آور خواهد شد! امیدواری به این معنا نیست که سختی‌ها را نادیده بگیریم، بلکه به این معنی است که باور کنیم با وجود همه بالا و پائین‌های زندگی، بالاخره همه چیز درست خواهد شد.
هرگز اجازه ندهید ترس از شکست یا رویارویی با مسائل پیش‌بینی نشده، شما را به کسالت و ناامیدی و سکون بکشاند. برای امیدوار بودن لازم نیست منتظر معجزه‌ای باشید که از طرف زندگی به شما هدیه می‌شود. با تلاش و کمی خوشبینی می‌توان سقفی که بر آسمان آرزوهایمان زده شده را شکست و به دنیای رنگارنگ و پر از امید و خوشبختی کودکی بازگشت.
..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نویسنده پیش‌گو نیست اما...
  گفت‌وگوی ایران وایر با امید کشتکار
Rainbow ⤴⤵مهــم نیست⤵⤴
  وقتی که آزادی اینجا نیست (اریش فرید)
Exclamation کار نویسنده معلمی نیست
Exclamation هیچ پیشوندی لایق نام «فرهاد فخرالدینی» نیست
Question وقتی نگاه نویسنده‌ جذاب نیست
  برای گرم شدن، جز عشق تو وسیله ای نیست
  خواستن همیشه توانستن نیست
  جایی که اینجا نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان