امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین راه برای کاهش عوارض اسید پاشی آب است

#1
خبرگزاري ايمنا: رييس بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان گفت: شستسوي ناحيه آسيب ديده با آب بهترين راه‌حل براي به حداقل رساندن عوارض حاصل از اسيد است.
:
اين روزها نقل محافل تمام خانه ها ماجراهاي اسيدپاشي شده است هر كجا كه مي‌روي اين داستان را می شوني حتي اگر علاقه‌اي به شنيدن چنين ماجرايي نداشته باشيد اين خانواده هستند كه مدام در گوشت مي خوانند كه دختر اين روزها كمتر از خانه خارج شو، خطرناك است.
آنوقت دلهره سراپايت
” در زماني كه اسيد به صورت فرد ريخته مي‌شود موجب سوختگي عميق شيميايي در بدن مي‌شود كه تمام لايه‌هاي پوست را از بين مي‌برد البته شدت سوختگي به غلظت ماده اسيدي، مقدار اسيد ريخته شده و زمانيكه مواد شيميايي در تماس با بدن هستند متفاوت است “
را مي‌گيرد، كابوس‌هاي شبانه به سراغت مي‌آيد و بعد باخود فكر مي‌كني نكند قرباني بعدي من باشم.
به عقيده بسياري از روانشناسان اين كار يك نوع ناهنجاري انتقام‌گيري است كه براي از بين بردن زيبايي زنان به كار مي‌رود، اين روش در بسياري از كشورها معمول بوده اما بيشتر در زمان‌هاي بحراني به اوج خود مي‌رسد، حال اين بحران مي‌تواند مسائل خاص اجتماعي، سياسي و حتي اقتصادي باشد.
بر اساس آنچه در بسياري از سايت‌ها منتشر شده اين كار مدت‌هاي زيادي بود كه به فراموشي سپرده شده بود اما در سال‌هاي اخير بازهم اين روش معمول شده و بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
جداي از مسائل روانشناختي اين پديده و چگونگي جلوگيري از وقوع جرم كه مربوط به بخش قضايي است، بسيار ديده شده كه مردم در زمان مواجهه با فرد مصدوم اسيدپاشي تنها منتظر رسيدن اورژانس مي‌مانند در حاليكه بايد بدانند كه همان لحظات اوليه بهترين زمان براي كاهش آسيب حاصل از اسيد بر صورت مصدوم است كه بسياري از مردم به علت عدم اطلاع يا ترس از انجام آن سرباز مي‌زنند.
بسياري از پرستاران طب اورژانس بر اين عقيده هستند كه مردم و اطرافياني كه در صحنه اسيد پاشي هستند مي‌توانند نقش مهمي در كاهش آسيب‌هاي اين حادثه داشته باشند.
اسيد يك ماده شيميايي غليط است كه بر اساس نوع تركيبات آن يا به شدت اسيدي است يا قليايي، كه موجب از بين
” بسياري از پرستاران طب اورژانس بر اين عقيده هستند كه مردم و اطرافياني كه در صحنه اسيد پاشي هستند مي‌توانند نقش مهمي در كاهش آسيب‌هاي اين حادثه داشته باشند “
رفتن نسوج بدن در كمترين زمان ممكن مي‌شود.
در زماني كه اسيد به صورت فرد ريخته مي‌شود موجب سوختگي عميق شيميايي در بدن مي‌شود كه تمام لايه‌هاي پوست را از بين مي‌برد البته شدت سوختگي به غلظت ماده اسيدي، مقدار اسيد ريخته شده و زمانيكه مواد شيميايي در تماس با بدن هستند متفاوت است.
فريدون عابديني رييس بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان و متخصص جراحي پلاستيك در اين زمينه به ايمنا مي‌گويد: سوختگي درجات مختلفي دارد كه يك مورد آن به علت بخارات حاصل از اسيدها است كه به آن سوختگي حرارتي مي‌گويند، نوع ديگر سوختگي شميايي است كه در هنگام ريختن اسيد بر روي فرد با پوست بدن واكنش داده و آثار خود را نشان مي‌دهد.
او با اشاره به اينكه صورت و يا نواحي باز بدن را نواحي حساس به اسيدپاشي مي‌داند و مي‌افزايد: در هنگام اسيدپاشي هدف مهاجم ريختن اسيد بر روي صورت فرد است بنابراين بيشترين ناحيه آسيب ديده در اين نواحي مشاهده مي‌شود كه بيشترين تبعات آن بر روي چشم‌ها مشاهده
” سوختگي درجات مختلفي دارد كه يك مورد آن به علت بخارات حاصل از اسيدها است كه به آن سوختگي حرارتي مي‌گويند، نوع ديگر سوختگي شميايي است كه در هنگام ريختن اسيد بر روي فرد با پوست بدن واكنش داده و آثار خود را نشان مي‌دهد “
مي‌شود.
رييس بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان بهترين راه براي كاهش عوارض اسيدپاشي را استفاده از آب عنوان مي‌كند و مي‌گويد: مردم در هنگام مواجهه با اسيدپاشي محل مورد نظر را سريع با آب بشوييد، اين كار موجب كاهش غلظت اسيد در نواحي مورد نظر شده و از سوختگي بيشتر جلوگيري خواهد كرد.
او مي‌افزايد: همانطور كه گفته شد سوختگي از درجات متعددي برخوردار است، كه شستشوي صورت در هنگام اين واقعه از ميزان سوختگي مورد نظر مي‌كاهد، البته جاري بودن آب تا آمدن نيروهاي اورژانس بر روي صورت فرد بهترين راه براي كاهش اين درجه از سوختگي است كه پس از انتقال به وسيله نيروهاي امدادي نيز اين كار با سرم‌هاي ويژه شستشو انجام مي‌شود.
عابديني در مورد عفونت حاصل از سوختگي مي‌گويد: زخم حاصل از سوختي به علت بازبودن مستعد ابتلا به انواع عفونت است كه در همان مراحل نخست به فرد آنتي‌بيوتيك تزريق مي‌شودف علاوه بر اينكه پرستاران موظف هستند روزانه چندين بار پانسمان اين دست بيماران را تعويض كنند تا دوباره بافت زنده جاي بافت سوخته را بگيرد.
او بيشترين آثار سوختگي را كشيدگي بافت پوست مي‌داند كه موجب تغيير چهره فرد پس از اين واقعه مي‌شود و مي‌افزايد: علاوه بر اينكه ورود اسيد به چشم موجب از بين رفتن قرنيه و حتي كوري فرد مي‌شود كه در اين زمان چشم به صورت كامل تخليه مي‌شود.


منبع: ایمنا
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کاهش انتشار گاز متان در سال ۲۰۲۰
  چینی ها در لامپ خوری هم بهترین شدند!
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران
  توضیحات "زالی" درباره تاثیر یک داروی ام‌اس در کاهش مرگ کرونایی‌ها
  به نظر می‌رسد شدت بیماری‌زایی کروناویروس کاهش یافته است
  رویترز مدعی شد؛ کاهش صادرات نفت ایران رکورد زد!
  کاهش قابل توجه تاسیس و ثبت شرکت در فرانسه!
Thumbs Up بسته پیشنهادی اتاق تعاون ایران در راستای کاهش اثرات منفی کرونا !
  پوتین در مسیر شکست؛ کاهش محبوبیت با رشد کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان