امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با سرطان تنها دو قدم فاصله داریم...

#1
Information 
قبول کنید یا نکنید، رژلب بیشترین تاثیر رار در زیبایی صورت دارد
İmage

شاید شما خانمها هم با علم بر این موضوع بیشترین مصرفتان

رژلب است و شاید باز هم به دلیل مصرف زیاد آن، کمتر به کیفیت لازم برای این محصول دقت میکنید. البته معمولا خانمها حساسیت چندانی برای کیفیت رژلبی که استفاده میکنند ندارند اما استفاده از رژلب غیر استاندارد که در آن نکات ایمنی بهداشتی رعایت نشده باشد، حتی میتواند منجر به سرطان شود.
در مورد رژلب بیشترین خطری که خانمها را تهدید میکند، میزان سرب به کار رفته در آن است. متاسفانه به علت مصرف مواد آرایشی غیراستاندارد مانند رژلب، واکنشهای حساسیتی به وجود میآید که میتواند باعث بروز ترک لب و مشکلات دیگر شود. واقعیت این است که رژلب توسط خانمها خورده میشود و بنابراین هر خانمی در طول عمر خود حدود ۲کیلوگرم رژلب میخورد و این مقدار رژلب حاوی ۳۰۰ گرم سرب است که میزان سرطان را در خانمها تا ۶۸ درصد افزایش میدهد.

مهمترین معیار در انتخاب

یکی از مهمترین معیارها در تعیین سلامت یک برند آرایش، تاییدیه آن از سوی سازمان غذا و وداروی ایالات متحده (FDA) است. این سازمان صحت برچسبهای لوازم آرایش را تایید میکند. هرچند در بیشتر کشورها نظارت پیش از فروش و پیش از ورود به بازار محصولات بهداشتی در حوزه وظایف این سازمان قرار ندارد. براساس اعلام این سازمان میزان سرب موجود در رژلبها نباید از ۲ PPM (واحدی برای اندازهگیری آلودگیهای موجود در مواد) بیشتر باشد. وقتی سرب در ترکیب این محصولات آرایشی استفاده می شود، خودبهخود بلعیده می شود و میزان سربی را که جذب بدن می شود، افزایش می دهد. همه ما در طول روز مقدار زیادی سرب از طریق غذاها، آب آشامیدنی و حتی هوای آلوده شهرها دریافت می کنیم، بنابراین باید از ورود مقدار اضافی آن به بدن (با عدم استفاده از رژ لبهای سربدار) جلوگیری کنیم.
بهترین توصیه برای خانمهایی که میخواهند رژ لب بخرند این است که اول همه یک فروشگاه معتبر را برای خرید انتخاب کنند و میزان SPF و سرب موجود روی جعبه آن درج شده باشد. نکته مهم دیگر این است که هنگام خرید به هیچعنوان رژ لب را روی لب امتحان نکنند و فقط آن را روی پوست دست امتحان کنند.

طبقهبندی رنگ پوست با رژلب

در میان انواع متفاوت رژلب رنگهایی مثل صورتی، بنفش، قهوهای، قرمز و… هستند که خانمها را گیج میکنند و شاید فرصت نشود تمام رنگها را امتحان کنند! ضمن آنکه برندهای مختلف مدام در حال ایجاد تغییر در رنگها هستند. نکته قابل توجه در این میان این است که خانمها معمولا رنگ رژلب را با رنگ لباس هماهنگ میکنند در صورتی که این کار کاملا اشتباه است و رنگ رژ باید با رنگ پوست هماهنگ باشد.رنگ رژلبها قدمت زیادی در تاریخ آرایشی دارند و امروزه با وجود طیف وسیع برندها، رنگها و انواع آن اغلب خانمها ترجیح میدهند تنها یک یا ۲ رنگ مورد علاقهشان را استفاده کنند اما میتوان از تمام طیفهای رنگی استفاده کرد. در ادامه رنگهای مناسب هر نوع پوست را بررسی میکنیم.

پوست گندمی

طیف قرمز: از این طیف با خیال راحت استفاده کنید اما بهتر است قرمز آن زمینه آبی داشته باشد تا پوست روشنتر به نظر برسد.
طیف قهوهای: از این رنگ کمتر استفاده کنید چون صورتتان را بیحوصله نشان میدهد. شما میتوانید از قهوهای کاراملی تیره که زمینه صورتی دارد، استفاده کنید.
طیف صورتی: این رنگ ممکن است صورتتان را زرد نشان دهد اما اگر اصرار به استفاده از این طیف دارید، بهتر است از صورتی گرم استفاده کنید. این رنگ اگر با پایه آبی استفاده شود، مناسبتر است.

پوست برنزه

طیف قرمز: طیف قرمزی که انتخاب میکنید باید صورتی یا قرمز تیره داشته باشد. از قرمز و نارنجی که پایه صورتی دارند، استفاده نکنید چون صورتتان را تیرهتر میکند.
طیف قهوهای: از رنگ قرمز قهوهای و خرمایی استفاده نکنید اما میتوانید قهوهای تیره که نزدیک به رنگ شکلات و قهوه است را به کار ببرید.
طیف صورتی: پوست قهوهای میتواند از رنگ صورتی استفاده کند، در صورتی که انواع تیره آن را انتخاب کند.
پوست برنزه با زمینه قرمز
طیف قرمز: از قرمز و نارنجی که پایه صورتی دارند مانند قرمز ماهگونی استفاده نکنید.
طیف قهوهای: از همه انواع طیف قهوهای میتوانید استفاده کنید.
طیف صورتی: میتوانید از این رنگ استفاده کنید اما بهتر است از رژی صورتی استفاده کنید که پایه بژ داشته باشد.
پوست سفید
طیف قرمز: پوستهای روشن باید از به کار بردن رژهایی که طیف نارنجی دارند، خودداری کنند زیرا باعث میشود صورتشان شبیه عروسکها شود. اگر پوست سفیدی دارید، قرمزهایی که زمینه آبی دارند، مناسب شما هستند.
طیف قهوهای: از این رنگ برای مناسبتهای عصر میتوانید استفاده کنید اما بهتر است رنگ قهوهای آن به رنگ قهوه یا شکلات باشد. قهوهای و نارنجی صورت شما را شبیه عروسک میکند.
طیف صورتی: این بهترین رنگ برای استفاده افراد با پوست سفید است. تمام طیف رنگی صورتی از کمرنگ تا پررنگ برای این افراد مناسب است.
İmage


مواد به کار رفته در رژلب

هرچند مواد به کار رفته در این محصول زیبا بسیار زیاد است اما پای ثابت تمام رژلبها موادی مثل: موم، روغن رنگدانه و رنگ، رنگهای محلول در چربی، عطر، الکل و آنتیاکسیدان است.
موم:
موم به کار رفته در رژلب ۳نوع است: موم عسل، موم کاندلیلا و موم کارنابا که نوع آخر از گیاهانی که در برزیل میرویند، به دست میآید و کمی گران است. بنابراین اگر در رژلبی بیشتر از این نوع موم به کار رفته باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. موم میتواند در شکلگیری ترکیبات به کار رفته در رژ موثر باشد.
روغن:
انواع مختلف روغن مانند روغن کاسترو، روغن گیاهی و لانولین جزو مواد لازم برای رژلب هستند. روغن و موم ۲ ماده اصلی رژلب هستند که ۶۰ درصد وزن آن را تشکیل میدهند.
رنگدانه و رنگ: این مواد برای ایجاد رنگ در رژ استفاده میشوند. ازجمله رنگهایی که برای این محصول استفاده میشود، برومو اسید است. این رنگ میتواند از گیاهان یا مواد شیمیایی به دست آمده باشد.
رنگهای محلول در چربی:
این رنگها از آلومینیوم، باریوم و استرانتیوم به دست میآیند که البته مضرند.
عطر:
به مقدار بسیار کم در رژلب وجود دارد و برای ایجاد بوی مطبوع در آن استفاده میشود تا بوی دیگر مواد به کار رفته در آن را مهار کند البته این ماده هم میتواند باعث خشکی و ترک لب شود.
الکل:
از الکل به عنوان حلال موم و الکل استفاده میشود.
نگهدارنده و آنتیاکسیدان:
این مواد به منظور جلوگیری از فساد رژلب به آن اضافه میشود.
موادی مانند ویتامین E، شیباتر، روغن آفتابگردان، رنگدانههای گیاهی و… نیز در رژلب به کار میروند
گاهی ادم دلش می خواهد....      کفش هایش را در بیاورد یواشکی با نوک پا از خودش دور شود   دور     دور   دور.......
پاسخ
 سپاس شده توسط راضیه جون ، مهربان ترین دختر دنیا
آگهی
#2
منتقل شد به --> پزشکی
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان