امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تست موشک ضد ماهواره چین در سال 2007

#1
مقدمه
تست موشک ضد ماهواره چین در 11 ژانویه 2007 انجام شد. یک ماهواره هواشناسی( ماهواره مدار قطبی FY-1C از سری ماهواره های فنگ یون (Fengyun) در ارتفاع 865 کیلومتری (537 مایلی) با جرم 750 کیلوگرم) توسط یک پرتابه جنبشی با سرعت 8 کیلومتر بر ثانیه در مسیر مخالف (برخورد روبه رو) نابود شد. این پرتابه توسط یک موشک چند مرحله ای با سوخت جامد از مرکز پرتاب ماهواره ژیچنگ (Xichang) به فضا پرتاب شد.
مجله هفته هوانوردی و تکنولوژی فضایی (Aviation Week & Space Technology) برای اولین بار گزارش این تست را داد. این گزارش در 18 ژانویه 2007 توسط سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده تایید شد. در ابتدا دولت چین به صورت عمومی اعلام نکرد که چنین تستی انجام شده است یا نه. چین در ادامه ادعا کرد که به صورت رسمی به ایالات متحده ، ژاپن و کشورهای دیگر درباره این تست هشدار داده است. از زمانی که ایالات متحده یک تست مشابه موشک ضد ماهواره را با استفاده از موشک ASM-135 ASAT برای نابود کردن ماهواره P78-1 انجام داد این اولین تست رهگیری آشکار شده و موفق ماهواره از 1985 بود.
روزنامه های نیویورک تایمز ، واشنگتن تایمز و مجله اطلاعات نظامی جین گزارش دادند که این تست در ادامه دو تست قبلی در تاریخ های 7 جولای 2005 و 6 فوریه 2006 که موفق به رهگیری نشده بودند انجام شد.
پس زمینه
در جولای 2001 یک کمیته فضایی در کنگره آمریکا به رهبری دونالد رامسفد اعلام کرد که دولت ایالات متحده باید بطور جدی به دنبال توانایی هایی برای امینت فضایی ملی برود بطوری که مطمئن شود که رئیس جمهور ایالات متحده بتواند حق انتخابی را داشته باشد که برای مقابله با تهدیدات در فضا سلاح انبار کند و در صورت نیاز از همپیمانان ایالات متحده در برابر حملات دفاع کند.
به علاوه خروج ایالات متحده از پیمان ضد موشک های بالستیک در سال 2002 به ایالات متحده اجازه داد که به دنبال برنامه دفاع موشکی که شامل پایگاه های فضایی بود برود.
در پاسخ به مسلح ساختن فضا از سوی ایالات متحده چینی ها شروع به ایجاد برنامه دفاع فضایی که شامل دفاع بر ضد ماهواره بود کردند.
سلاح شناسی
سیستم ضد ماهواره چینی ها توسط ژنرال مایکل میپلز مدیر آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده (DIA) در کمیته تسلیحات سنا به نام SC-19 نامیده شد. SC-19 یک موشک بر پایه بهبود موشک بالستیک DF-21 و یا نمونه تجاری آن با نام KT-2 با یک سر پرتابه ای جنبشی توصیف شد. پرتابه ضد ماهواره متکی بر جستجوگر تصویر ساز مادون قرمز بود و نیز به عنوان نمونه بهبود یافته موشک سطح به هوای HQ-19 توصیف شد. این سیستم به صورت جزء به جزء توسط واحد برنامه 863 چین (برنامه دولتی پیشرفت در علوم با تکنولوژی بالا) اجرا شده است. سرعت نزدیکی با هدف حدود 8 کیلومتر در ثانیه بود که با سیستم دفاع موشکی ملی آمریکایی ها قابل مقایسه بود.
بعد از واقعه
چندین کشور برخورد منفی با تست داشتند و به درگیر شدن در نظامی سازی فضا هشدار دادند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین لیو جیان چاو بیان کرد که احتیاجی به احساس ترس درباره این قضیه نیست و تاکید کرد که چین در هیچ گونه مسابقه تسلیحاتی و نظامی کردن فضا شرکت نمی کند. به طور قدرتمندانه ای چین برای مدت طولانی از مانع شدن برای تسلیح فضا دفاع کرد که توسط جرج بوش رئیس جمهور ایالات متحده رد می شد.
تست های ضد ماهواره به خصوص این مورد که از سر کشنده جنبشی استفاده می کرد به تشکیل زباله های فضایی کمک می کنند که می توانند برای سال ها در مدار بمانند و می توانند با فعالیت های فضایی آینده تداخل داشته باشند. این تست بزرگترین رکورد را در تولید ذرات فضایی مزاحم در تاریخ با تولید 2317 ذره قابل رد یابی (بالاتر از اندازه توپ گلف) داشته است و در حدود 15000 ذره را تولید نموده است.
ایالات متحده امریکا که از سال 1985 تست سلاح ضد ماهواره انجام نداده بود در فوریه 2008 تست خود را برای نابودسازی یک ماهواره از کار افتاده ایالات متحده انجام داد که این نابودسازی به جهان اعلام کرد که آنها نیز توانایی حمله فضایی را اگرچه در ارتفاعی کمتر از چینی ها دارند. ایالات متحده ادعا کرد که این تست یک تست نظامی نبوده است و تنها یک ماموریت لازم برای رفع تهدید یک ماهواره جاسوسی قدیمی با یک تانک پر از سوخت هیدرازین بوده است.
پاسخ های غیر مستقیم و غیر رسمی
یکی از اساتید دانشگاه ملی استرالیا در حال صحبت در مورد تست ضد ماهواره چین بیان کرد که تست ضد ماهواره چین در 11 ژانویه شامل یک سیستم پیشگام محدود به ماهواره های مدار LEO بوده است. این گونه از قابلیت ها برای هر کشوری با داشتن MRBM ها IRBM ها و یا وسایل پرتاب کننده ماهواره و یک سیستم رادار برد بلند مثل ژاپن هند پاکستان ایران و حتی کره شمالی قابل دسترس است. به هر حال این تست در محدوده LEO شامل ماهواره های به شدت ارزشمندی مانند ماهواره های تصویر برداری و ELINT است و این تست واکنش بسیاری از کشورها را برای همین منظور در بر داشته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  موشک ضد تانک هدایت‌شونده طوفان+عکس
  آغاز تولید موشک هایپرسونیک جدید در روسیه
  |پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در جنگ سرد|
  معرفی|سه عدد از برترین موشک های هوا به زمین جهان
  معرفی|موشک سطح به هوا رایپر
  |معرفی دو موشک هوا به سطح|
  پیمان موشک‌های ضد بالستیک
  موشک هوابه‌هوا
  میلان (موشک ضد تانک)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان