امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تازه‌ترین آمار تولید علم ایران در جهان

#1
Heart 
رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام با اعلام تازه‌ترین آمار تولید علم ایران در جهان گفت: ایران در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۴، ۹ هزار و ۹۷۷ مقاله در پایگاه استنادی تامسون رویترز ثبت و نمایه‌سازی کرده است.
به گزارش جهان؛ جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه پایگاه استنادی تامسون رویترز (ISI) یکی را معبرترین موسسات علم‌سنجی دنیا است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد، اظهار داشت: اهمیت پایگاه استنادی (ISI) در این است که سیاست گزینش مجلات در این پایگاه به صورت سخت‌گیرانه لحاظ می‌شود، به طوری که این پایگاه حدود ۱۲ هزار مجله از بهترین مجلات دنیا را نمایه‌سازی می‌کند، ولی پایگاه اسکوپوس ۲۰ هزار مجله را نمایه‌سازی می‌کند.

وی افزود: البته پایگاه اسکوپوس نیز پایگاه استنادی معتبری است، اما در اعتبار ISI و کیفیت بالاتر مجلات نمایه‌سازی شده در این پایگاه شکی نیست، پایگاه ISI در دو بخش علوم انسانی و اجتماعی و علوم فعالیت می‌کند که در بخش علوم انسانی و اجتماعی بیش از ۲ هزار مجله و در بخش علوم حدود ۱۰ هزار مجله نمایه می‌شود.

مهراد با اشاره به نقش موثر ایران در بین تولید‌کنندگان علم جهان در پایگاه استنادی ISI خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۳ میزان تولیدات علم ایران در این پایگاه ۲۹ هزار و ۸۶ مقاله یعنی ۱.۴ درصد از کل تولید علم دنیا بوده است.

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام تصریح کرد: رتبه کشور ترکیه ۲ رتبه از ایران بالاتر است به طوری که این کشور با تولید ۳۳ هزار و ۳۷۱ مقاله در رتبه ۱۸ دنیا قرار دارد و ایران بیستم است.

وی اضافه کرد: کشور سوئد نیز با تولید ۳۰ هزار و ۱۶۱ مقاله در رتبه ۱۹ قرار دارد و به جز ایران وترکیه از بین کشورهای اسلامی هیچ کشوری در بین ۲۵ رتبه اول تولید علم جهان در پایگاه ISI قرار ندارد.

به گفته مهراد کشورهای هلند، بلژیک، دانمارک، اسکاتلند و اتریش (محدوده جغرافیایی بریتانیا) در رتبه‌های ۲۰ تا ۲۵ هستند.

رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام ادامه داد: رتبه اول تولید علم جهان در پایگاه ISI در سال ۲۰۱۳ با تولید ۵۵۹ هزار و ۷۵۳ مقاله در اختیار ایالت متحده آمریکا قرار دارد که این کشور در تولید علم جهان ۲۶.۸۶ درصد سهم دارد و کشور چین با ۲۸۴ هزار و ۲۳۷ مقاله در رتبه دوم است.

مهراد اضافه کرد: کشورهای انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا در رتبه‌های ششم تا دهم قرار دارند و کشور هندوستان از قاره آسیا با تولید ۶۶ هزار و ۴۹۰ مقاله در مقام ۱۱ است.

وی بیان کرد: کره جنوبی، هلند، برزیل، تایوان، سوئیس و روسیه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مهراد همچنین با اشاره به آمار تولید علم جهان در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۴ گفت: در پنج ماه و هفت روز گذشته از سال ۲۰۱۴، ایران ۹ هزار و ۹۷۷ مقاله تولید کرده که حاصل تلاش و کوشش پژوهشگران در دانشگاه‌های کشور بوده است.
تازه‌ترین آمار تولید علم ایران در جهان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخترع ملکانی آب مصنوعی تولید کرد
  شیوه عجیب دختران جوان برای سرقت از تازه عروسها
  ۴۰ کیلو پشم بر تن پشمالو ترین گوسفند جهان!+عکس
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تازه ترین خبرها از بارداری اولین مرد جهان + عکس
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  لزوم ایجاد موج تازه‌ای از بازآموزی روش‌های پیشگیری از کرونا
  تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان