امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقوش صخره ای کوه کفترلو

#1
دهستان اختر آباد از توابع بخش صفا دشت با وسعتی معادل 684 کیلومتر مربع در 80 کیلومتری تهران و 30 کیلومتری غرب شهرستان ملارد قرار دارد. دهستان اختر آباد با داشتن تنوع اقلیمی، جغرافیایی و جانوری و وجود بیش از 30 رشته قنات جاری و بیش از 22 اثر تاریخی، فرهنگی یکی از نقاط دیدنی شهرستان شهریار است.

این دهستان در فصل بهار به ویژه در اواسط اردیبهشت ماه میهمان شقایق‌های وحشی است. در بلندی‌های بخش مرکزی دهستان و در دشت جنوبی و غربی اختر آباد هر ساله در اردیبهشت ماه هزاران شقایق سر تا سر دشت را به رنگ قرمز در می آوردند و منظره چشم نوازی را برای دیدن و لذت بردن از طبیعت فراهم می کند.

با توجه به بررسی کلی وضعیت استان تهران، منطقه گردشگری اختر آباد، به عنوان یک مقصد نوظهور در استان تهران با بهره مندی از مجموعه ای از جاذبه ای تاریخی – فرهنگی و به ویژه طبیعت گردی یکی از مناطقی می باشد که با کمترین محدودیت ها امکان ارائه جذابیت های طبیعت گردی متعدد را دارا است.

تخت کیکاووس کوهی صخره ای است به شکل مخروطی و از سنگهای آذرین تشکیل شده است. در بالای این کوه آثار معماری مشاهده می شود که نشان می دهد در دوران تاریخی در این کوه قلعه ای وجود داشته است در دامنه کوه تخت کیکاووس امامزاده قاسم قرار دارد. این بنا در دوران ایلخانی بنا شده ولی در دوران اخیر نوسازی و بازسازی شده و بنای اصل آن با نمای آجری جدید پوشیده شده است. در این بنا آجر هائی وجود داشت که دارای مهرهای دوره ایلخانی است.
نقوش صخره ای کوه کفترلو 1
نقوش صخره ای کوه کفترلو 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان