امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صادرات مواد غذایی از ایران به قزاقستان

#1
Heart 
استاندار منگستائو با اشاره به مشکل کشور قزاقستان در بخش کشاورزی خواستار صدور مواد غذایی از ایران به این کشور شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آلیک آیدار بایوف عصر امروز در نشست تجار و بازرگانان استان گلستان با استاندار منگستائو از جمهوری قزاقستان اظهار داشت:‌ نگاه جمهوری قزاقستان به کشور ایران همیشه یک نگاه دوستانه بوده است و نگاه ما به ایران همانند کشوری بوده که به صورت تاریخی با آن در حال فعالیت هستیم.

وی ادامه داد: جلسات بین بازرگانان دو کشور و پروژه‌هایی که بین تاجران این دو کشور انجام می‌شود نشان از علاقه و تمایل بالای شرکت‌های خصوصی و دولت ایران و قزاقستان به همکاری دارد که سازمان‌هایی مثل سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری‌های شانگهای و دیگر سازمان‌ها نمونه‌ای از آن است.

آیدار بایوف بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های اقتصادی سعی داریم همکاری‌ها را گسترش دهیم و در نظر داریم که از طریق دریای خزر نسبت به خروج محصولات خودمان به ایران و کشورهای دیگر اقدام کنیم که این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به روابط دو کشور کمک می‌کند.

استاندار منگستائو از جمهوری قزاقستان خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که به ارتباط بین دو کشور کمک می‌کند راه‌آهن است که به گردش کالا بین این دو کشور و گردش کالا با کشورهای آسیای مرکزی کمک بزرگی خواهد کرد که در ادامه نیز کشورهای شرقی را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی با اشاره به بازدید از پروژه راه‌آهن ایران و قزاقستان تأکید کرد: امیدواریم این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری برسد و با راه‌اندازی این راه‌آهن علاوه بر تبادلات اقتصادی می‌توان تبادل فرهنگ را در دستور کار قرار داد.

استاندار منگستائو افزود: در سال گذشته راه‌آهن قزاقستان به ترکمنستان به بهره‌برداری رسید و امیدواریم بخش ترکمنتسان به ایران هم به بهره‌برداری برسد.

آیدار بایف گفت: استان منگستائو توان بسیار بالایی برای حمل‌ونقل بار دارد و زمینه در کشور قزاقستان وجود دارد که این کشور تولیداتش را به کشور ایران صادر کند و بخشی از آن را از طریق خلیج فارس به کشورهای دیگر بفرستد و به همین دلیل می‌توان ارتباط را با ایران گسترش داد.

استاندار منگستائو از جمهوری قزاقستان تصریح کرد: اقتصاد دو استان گلستان و منگستائو می‌تواند همدیگر را تکمیل کند زیرا در دو استان امکانات بالقوه اقتصادی وجود دارد.

آیدار بایف با اشاره به اینکه کشور قزاقستان از نظر کشاورزی دچار ضعف و مشکل است از طرف ایرانی خواست تا با ارسال مواد غذایی و تجربه خود در تولید محصولات کشاورزی، پرورش ماهی و مرغ به این کشور کمک کند.

وی با اشاره به رونق و پتانسیل بالای ساخت و ساز در استان منگستائو بیان کرد: تاجران و مهندسان و شرکت‌های ساختمانی ایرانی می‌توانند در کشور قزاقستان به انجام فعالیت بپردازد و حتی می‌توانند پس از ساخت ساختمان‌ها آنها را به فروش برسانند که ما تخفیف‌های مالیاتی خوبی را هم داریم.

استاندار منگستائو در پایان با اشاره به فعالیت برای ایجاد خط پروازی بین ایران و قزاقستان، ابراز داشت: از تمام فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی برای حضور در کشور قزاقستان استقبال می‌کنیم.
صادرات مواد غذایی از ایران به قزاقستان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
  توضیحات معاونت علمی درباره شائبه‌های صادرات محصولات کرونایی
  تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی
  رویترز مدعی شد؛ کاهش صادرات نفت ایران رکورد زد!
  رشد ۳۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان کرمان
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
  آچمز آمریکا مقابل ایران ؛ موشک ایران همه را شگفت زده کرده است
  سوپ خون اردک غذایی محبوب در ویتنام! + عکس
  مرگ دختر گوینده خبر تلویزیون بخاطر مصرف مواد مخدر + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان