امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیام حذف دلار از قرارداد گازی چین و روسیه

#1
Heart 
روسیه بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی و دومین صادرکننده نفت خام است. انجام پرداختهای خارجی بر اساس روبل یا ارز دیگری مانند یوآن، بدین معنی است که حمله مستقیمی به سلطه دلار آمریکا صورت گرفته است: موضوعی که در رسانه‌ها از آن به “پترودلار” یاد می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مشرق،امضاء قراداد گازی چین و روسیه بازتاب های وسیعی در محافل اقتصادی جهان داشته است و این قرارداد در صدر اخبار رسانه های اقتصادی، بویژه رسانه های این دو کشور قرار گرفته است.

در همین ارتباط "والنتاین مندراسسکو" تحلیل گر صدای روسیه گزارشی از تبعات اجرای این قراداد و حذف دلار از آن نوشته که ترجمه این گزارش از نظرتان می‌گذرد:

"دلارزدایی" از تجارت دوجانبه یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در سفر دیروز پوتین به چین مورد بحث قرار گرفت. اشتیاق زیاد به کنار گذاشتن دلار در بیانیه‌های سیاسی رسمی مطرح گردید و قراردادی بین دو شرکت بزرگ دولتی امضاء شد.

در روز اول سفر، دو کشور یک بیانیه مشترک امضاء کردند که مرحله جدیدی در مشارکت و همکاری استراتژیک بود؛ در این بیانیه، یک پاراگراف به مسائل ارزی اختصاص یافت: "دو طرف متمایل هستند گام‌های جدیدی را برای افزایش سطح و گستره همکاری‌های عملی چین-روسیه بردارند. به ویژه، دو کشور همکاری نزدیکی را در زمینه مالی برقرار می‌سازند که شامل افزایش قابل‌توجه در پرداختهای مستقیم در تجارت، سرمایه-گذاری و خدمات وام بر اساس ارزهای ملی دو کشور می‌شود".

حذف دلار از تجارت دوجانبه با امضای قراردادی که بدین منظور بین بانک VTB (یک بانک معتبر دولتی روسیه) و بانک چین (بانکهای تجاری دولتی چین که یکی از چهار بانک بزرگ این کشور نیز می باشد) تنظیم شده بود رنگ و بوی واقعیت گرفت.

بیانیه رسمی بانک VTB اعلام می‌دارد: "مطابق این پیمان، این بانکها برای توسعه شراکت در چند حوزه مانند همکاری در پرداختهای روبل-یوآن، بانکداری سرمایه‌گذاری، پرداخت وام‌های بین بانکی، تامین مالی تجارت و تراکنشهای بازارهای سرمایه برنامه‌ریزی خواهند کرد".

رئیس این بانک دولتی روسیه (VTB) آقای آنفری کوستین یکی از طرفداران سرسخت دلارزدایی از صادرات روسیه - به ویژه در بخش انرژی - است. در ماه آوریل، وی اعلام کرد که شرکتهای فعال روسی در بخش انرژی باید در زمینه امضای قراردادهای بر اساس روبل و دیگر ارزهای منطقه‌ای "شجاع‌تر" باشند.

اگر بر اساس این اقدامات آقای کوستین برای ایجاد زیرساختهای لازم به منظور انجام پرداختهای روبل-یوآن قضاوت کنیم، بانک VTB امیدوار است که هدف روسیه برای ایجاد یک دنیای "دلارزدایی شده " را محقق سازد.
پیام حذف دلار از قرارداد گازی چین و روسیه 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
Heart اسپوتنیک روسیه: بایدن می‌تواند در ۶ ایالت کلیدی ترامپ را شکست دهد
  سیاه پوش شدن روسیه با بارش برف سیاه
  پیام رئیس‌جمهور آلمان به شهروندان مسلمان به مناسبت عید فطر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان