امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مسیحیت در اسلام

#1
تاریخچه پیدایش مسیحیت در ایران به پیوند ارامنه و ایرانیان به گذشته های باستانی بر می گردد، درست از آغاز تاریخ ایران، زیرا که ارامنه از خانواده بزرگ هند و اروپایی هستند. با ظهور مسیحیت، ارامنه دین پرستش خدایان طبیعت و الهه ها را کنار گذاشتند و مسیحیت در ارمنستان دین رسمی شد.

در مورد آشوری ها، بر اساس شواهد و مدارک موجود، قرن ها در ایران سکونت داشته اند، لیکن نمی توان تاریخ دقیق ورود آنان را به ایران مشخص کرد. آشوری ها از بدو پیدایش مسیحیت بدین آیین گرویده اند. اکثریت آنان در قرن اول تا سوم میلادی به این دین روی آوردند.

اما در مورد پیدایش مسیحیت در بین فارسی زبانان ایران، می توان به دوره قاجار و مصادف با ترجمه کتاب مقدس اشاره کرد. این گروههای مسیحی که عموماٌ «پروتستان» هستند، در شهرهای مختلف ایران شروع به ساخت کلیساهایی نمودند. با وقوع انقلاب اسلامی، بسیاری از این کلیساها تخریب یا تعطیل شد و هر گونه فعالیت بشارتی مسیحیان فارسی زبان، غیرقانونی اعلام گردید.

اصول تعالیم کلیساهای مسیحی همواره بر این مسئله تاکید می کند که سیاست را باید به سیاستمداران سپرد و کار خدا را به روحانیون و همیشه در تمام عرصه ها کلیساها از سیاست فاصله داشته و دارند و کلیسای بشارتی ایران هم به طبع، تعالیم انجیل را در سرلوحه کار خودش قرار داده است و دین را در واقع وجدان حکومت می پندارد و کار سیاست را مختص به سیاست مداران می داند. به همین دلیل جامعه ی مسیحی ایران در تمام دوران حضورش در ایران از دخالت در مسائل سیاسی طفره رفته است.

در طی این سالها شاهد احکام و فشارهای گوناگونی بر جامعه ی مسیحیان و در کل اقلییت های مذهبی در ایران بوده ایم، از جمله ی این فشار ها می توان به نظارت بر افراد حاضر در کلیساها و حتی نظارت بر متن موعظه کشیشان، ممنوعیت حضور فارسی زبانان در مراسم مذهبی مسیحیان، دستگیری و صدور حکم اعدام برای نو کیشان مسیحی و... اشاره کرد که تمام اینها تنها بخش کوچکی از این فشارهاست و حالا هم علاوه بر این مسائل باید ممنوعیت برپایی کلیساهای خانگی و اعلام علنی و رسمی یک مقام مسئول مبنی بر اینکه مسیحیت تبشیری (تبلیغی) یک فرقه ی گمراه است اضافه کرد.

در تمام ادیان الهی دعوت و بشارت پیروان ادیان دیگر مورد تاکید قرار گرفته است، مسیحیت هم از این مسئله مبرا نیست. در این میان مرتضی تمدن، استاندار تهران مسیحیان تبشیری را با طالبان و وهابیت مقایسه کرده و گفته است: آنان مانند جریان طالبان و وهابیت که به عنوان یک آفت خود را در دین اسلام جا زده اند، به نام مسیحیت و به پشتوانه انگلیس حرکتی را طراحی کرده اند، اما با یاری خدا توطئه آنها به سرعت شناسایی و ضربات اولیه به آنان وارد شد و در ادامه هم این مطلب را بیان کرد که : انواع و اقسام فرق کاذب، انحرافی و فاسد در حوزه اعتقادی ما دندان تیز کرده اند و در برخی مناطق فعالیت می کنند.

اینگونه به نظر می رسد که اگر هم نوبتی باشد بعد از کرد ها و اقلییت های مذهبی همچون بهائیت و اصلاح طلبان پیرو خط امام و مخالف سیاست های کنونی نوبت به مسیحیان رسیده است تا آنها را گماشته نیروهای خارجی از جمله انگلیسی ها و عامل نفوذ و فریب خورده ی خارجی قلمداد شوند.

در چند سال اخیر علیرغم سانسورهای شدید و برخوردهای متمادی با مسیحیان شاهد رشد چشمگیر گرویدن مسلمان زاده ها به دین مسیحیت بوده ایم و حتی سایه ارتداد و حکم اعدام بر سر اینگونه افراد نتوانسته از تغییر دین آنها جلو گیری کند. تغییر موضع علنی بر علیه مسیحیان ایران را می توان به همین مسئله نسبت داد و این موضع گیری ها را هم می توان به روند پاک کردن صورت مسئله به جای حل کردن مسئله از طرف مسئولان حکومتی اضافه کرد.

هر چند قانون اساسی جمهوری اسلامی، آئین مسیحیت را به رسمیت شناخته است، اما در سال های گذشته مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران محدودیت های گسترده ای را برای اقلیت های مذهبی و به ویژه مسیحیان در ایران اعمال کرده اند. این مسئله بسیار جای تاسف دارد که جمهوری اسلامی ایران بعد از کشور کمونیست کرهٔ شمالی در جایگاه دوم لیست کشورهای خطرناک برای مسیحیان از دید سازمان دیدبان جهانی حقوق بشر قرار گرفته است، از ۱۰ کشور اول در آمار ۲۰۱۱ سازمان دیدبان جهانی ، ۸ کشور دارای اکثریت مسلمان هستند که جفا بر کلیسا در ۷ کشور از این لیست روند رو به رشدی داشته است. جمهوری اسلامی ایران از آن دست کشورهایی است که سرکوب بسیاری را در مورد جنبش رو به رشد کلیساهای خانگی روا داشته است.

۱۰ کشور اول این لیست به ترتیب از این قرار است ؛ کرهٔ شمالی ، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان ، عربستان سعودی ، سومالی ، مالدیو ، یمن ، عراق ، ازبکستان، لائوس و همچنین عراق که در این لیست تازه وارد شده است و این در حالی است که کشور موریتانی از جایگاه ۸ به ۱۳ نزول کرده است.۱

اگر الگوی مسلمانان پیامبر اسلام است این نکته هم حائز اهمییت است که در دوران پیامبر اسلام چه در زمانی که اسلام جزو اقلیت بود و چه در زمانی که اسلام جزو اکثریت بوده در تمام آن دوران چیزی به جز مدارا و دعوت همراه با صلح در دستور کار پیامبر اسلام نبوده است. و مصداق این سخن را می توان از این سخن پیامبر اسلام در یافت که فرمودند: لا تباغضوا و لا تحاسدوا و لا تدبوا و کونواعباد الله اخوانا با یکدیگر بغض و کینه نداشته باشید نسبت به یکدیگر حسد نورزید و به یکدیگر پشت نکنید، همه بندگان خدایند و با یک دیگر برادری کنید.۲

تمامی ادیان الهی و صاحب کتاب برای یک هدف آمده اند و آن چیزی به جز پرستش خدای یکتا نیست و اگر شخصی یا گروهی پیروان دین دیگر را گمراه و یا وابسته به گروهای منحرف نسبت دهند مطمئناٌ این طرز رفتار مخالف رسالت صاحبان کتاب است و اگر کشوری خود را مجری اسلام در دنیا قلمداد می کند پس ناگزیر برای اثبات آن باید این مسائل پیش پا افتاده را مد نظر داشته باشد.

اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مطلب اشاره می کند که ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیتهای دینی شناخته می شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می کنند. ولی آیا این اصل به درستی رعایت می شود؟

به امید روزی که همه ی ما بدون در نظر گرفتن رنگ، نژاد و مذهب با صلح در کنار هم زندگی کنیم.
پاسخ
آگهی
#2
من موخوام مسیحی بشم (.-.)
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مسیحیت در اسلام 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مسیحیت در اسلام 1
پاسخ
#3
(04-11-2014، 22:45)hanie directioner نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من موخوام مسیحی بشم (.-.)

مسیحیت واقعی با این مسیحیت از زمین تا آسمون فرق می کنه!!!!
مسیحیت در اسلام 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ʜɪᴅᴅᴇɴ
#4
(04-11-2014، 22:45)hanie directioner نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من موخوام مسیحی بشم (.-.)








همیجوریش معلوم نیست با این گناهایی
که میکنیم کدوم جهنمی بریم

اونوقت تو داری همچین حرفی میزنی
یه آدم چقدر میتونه پست باشه

واقعا که!!!!
خدایا همیشه منو در پناه خودت نگه دار
ونگذار شیطان اینجوری تو دلم رخنه کنه
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation علت حرام بودن ازدواج موقت در میان اهل سنت در اسلام
Book علت حلال بودن شرط بندی بر روی مسابقات اسب سواری در اسلام
  تکامل مسیحیت ...
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
  معجزات اسلام!
  از نظر اسلام قتل انسان بی گناه چه جایگاه و مجازاتی دارد ؟
Lightbulb @آيا حكم مرتد از اسلام كشتن است ؟
  فلسفه حجاب زن‏ان در اسلام چیست؟
  اهمیت صله رحم و آثار مادی ومعنوی آن در آموزه های دین اسلام
  برده داری در قرآن و اسلام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان