امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نمایش نامه نویسان آزاد می توانند آثار درخشانی خلق کنند

#1
نمایش نامه نویسان آزاد می توانند آثار درخشانی خلق کنند 1

علیرضا نادری از نمایش‌نامه نویسان پیش‌کسوت عرصه تئاتر معتقد است:« کانون نمایش نامه نویسان خانه تئاتر باید اعضای بیشتری را جذب کند، زیرا گاهی اوقات می توان از بین نمایش نامه نویسان آزاد آثار درخشانی را کشف کرد.»

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه فرهنگ و هنر ـ علیرضا نادری نمایش‌نامه نویس و کارگردان تئاتر، درباره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی گفت: برگزاری این دوره‌ها ابتکار بسیار خوبی در عرصه نمایش‌نامه نویسی محسوب می‌شود و می‌تواند جریان نمایش‌نامه نویسی را متحول کند؛ زیرا افراد نا شناخته و جوان و تازه کار در این عرصه، بهتر معرفی می‌شوند.

نویسنده "کوکوی کبوتران حرم" در ادامه افزود: باید از طیف‌های دانشگاهی در این دوره‌ها استفاده شود تا جریان جدیدی در نمایش‌نامه‌نویسی ایجاد کنیم و استعدادهای دانشگاهی و جوان، تشویق به خلق آثارِ خوب شوند و فرصت ارائه دستاوردهای خود را داشته باشند. توجه به آثار چاپ شده تنها سطح حرفه‌ای نمایش‌نامه‌نویسی را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ این در صورتی است که گاهی اوقات آثار چاپ شده شایستگی شرکت در این دوره ها را ندارند و آثار چاپ نشده قوی تر از این آثار هستند. همچنین در بسیاری از مواقع اعمال ممیزی، تاثیر زیادی بر کیفیت آثار می‌گذارد.

این نمایش‌نامه‌نویس تاکید کرد: من در جریان مشکلاتی که بر سر راه کانون نمایش نامه نویسان خانه تئاتر و محدودویت‌های بودجه که در برگزاری این مراسم وجود دارد، هستم ولی به طور کلی سیستم اجرای این دوره‌ها دچار کمی نارسایی است که با بر طرف کردن آن می توان بهتر از گذشته عمل کرد.

وی در خصوص دیگر راهکارهای بالابردن کیفیت نمایشنامه‌نویسی اظهار کرد: کانون نمایش‌نامه نویسان می‌تواند با عضوگیریِ بیش‌تر، افرادی که به طور آزاد نمایش‌نامه می‌نویسند را جذب این کانون کند زیرا گاهی اوقات می توان از بین افرادی که به طور آکادمیک آموزش نمی بینند ولی به نمایش نامه نویسی علاقه دارند، آثار درخشانی را کشف کرد.

نادری اضافه کرد: در حال حاضر انتشارات مختلف تعداد محدودی نمایش نامه چاپ می کنند زیرا معتقدند خوانندگان و علاقه مندان آن زیاد نیست، در صورتی که من معتقدم در سطح کشور متقاضیان نمایش نامه، زیاد هستند. کانون نمایش نامه نویسان می‌تواند به عنوان یک صنف، از قدرت و توانایی خود استفاده و شرایط را برای نمایش نامه‌های چاپ نشده فراهم کند و مجوز چاپ آن را از وزارت فرهنگ و ارشاد بگیرد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وحشتناک ترین نامه دنیا که یک قاتل نوشت (عکس)
Shocked نامه عجیب سارق اموال به صاحب خانه!
  نامه‌ی دختری زشت که میخواست زیبا باشه
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  نتایج آزمون‌های زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اعلام شد
  شاعری: مرتجعین منطقه می‌خواهند مسئله قدس را کمرنگ کنند
  فلسطینی‌ها خود را برای برگزاری روز قدس آماده می‌کنند !
  بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کنند
Heart بالگردهای آمریکایی داعشی‌ها را از سوریه به عراق منتقل می کنند
Heart نامه فرمانده کل سپاه به پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان