امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بایگانی تصاویرشخصی مردم جهان درآمریکا

#1
Heart 
یک نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که آژانس امنیت ملی این کشور علاوه بر عرصه شنود مکالمات و پیامها، روزانه میلیون‌ها تصویر را از سرتاسر جهان به منظور کاربرد در سیستم تشخیص چهره خود رهگیری و ذخیره می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ نشریه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که که بر اساس اسناد افشا شده از سوی ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی این کشور از طریق شبکه نظارتی بین‌المللی خود میلیون‌ها تصویر مردمان نقاط مختلف جهان را به منظور به‌کارگیری در تعدادی از برنامه‌های تشخیص چهره خود جمع‌آوری کرده است.

در این گزارش آمده است که در پی پیشرفت شتابان در زمینه فناوری‌های تشخیص چهره، آژانس امنیت ملی آمریکا آمادگی بهتری برای "استفاده از حجم عظیم تصاویری که در ایمیل‌ها، پیام‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو کنفرانس‌ها و دیگر ارتباطات وجود دارد را کسب کرده است."

آژانس امنیت ملی آمریکا توان این را دارد که "روزانه میلیون‌ها تصویر را به علاوه ۵۵ هزار تصویر دارای کیفیت لازم برای تشخیص چهره" رهگیری کند. براساس این اسناد، تا سال ۲۰۱۱، این امکان فنی "قابلیتی عظیم و نوین" را در اختیار این سازمان جاسوسی آمریکایی قرار می‌دهد.

در یکی از اسناد که تاریخ سال ۲۰۱۰ را بر روی خود دارد این طور عنوان شده است که "این مورد به مانند ارتباطات سنتی که ما پیشتر از سر گذرانده‌ایم نیست: این شیوه شامل یک رویکرد تمام عیار برای به کارگیری تمامی نشانه‌هایی است که یک هدف طی فعالیت‌های عادی خود بر شبکه از خود به جای می‌گذارد، با این قصد که بتوان اطلاعات اسنادی و جسمی (بیوگرافیک و بیومتریک) وی را گردآوری کرد."

انتشار این مطالب موجب شده است که از بابت استفاده از تصاویر چهره افراد، ترس و نگرانی شدیدی ایجاد شود، از این نظر که همانند جمع‌آوری ارتباطات مکتوب و شفاهی، شهروندان آمریکایی بی‌گناه را در یک شبکه اطلاعاتی عظیم به دام بیندازد.

این اطلاعات نشان دهنده این است که آژانس امنیت ملی آمریکا تنها به جمع‌آوری "مِتا دیتا" (Meta Data) علاقه‌مند نیست، بلکه تصاویری که شامل چهره "تروریست‌ها"ی احتمالی یا دیگر رقبای دولت آمریکا شوند نیز در این حیطه می‌گنجد.

در مقابل "وانی وینز" سخنگوی این سازمان اعلام کرد: "اگر به دنبال راه‌هایی برای بهبود دقت نشانه‌های حاصل از اقدامات اطلاعاتی نباشیم ما نمی‌توانیم کار خود را انجام دهیم - با این هدف که بتوانیم تلاش‌های اهداف اطلاعاتی بیگانه (مورد تعقیب) و همپیمانانشان را برای مخفی کردن خود یا طرح‌هایشان برای آسیب رساندن به ایالات متحده را خنثی کنیم."
بایگانی تصاویرشخصی مردم جهان درآمریکا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  به جای نطق‌های سیاسی با مردم سخن بگوئید/کادر درمان هرمزگان خسته و اندوهگین است
  عادی انگاشتن مردم؛ وقوع بحرانی محتمل در مازندران!
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  چه کنیم که مردم کرونا را جدی بگیرند؟
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  هزینه‌های بیمارستانی؛ در صدر شکایات مردم از بیمارستان‌ها
  چرا مردم نسبت به "کرونا" بی‌تفاوت شده‌اند؟
  استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان