امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

میزبانی دومین «آفرینواره عاشورایی» به شهر آبادان رسید

#1
میزبانی دومین «آفرینواره عاشورایی» به شهر آبادان رسید 1
به گزارشدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 سینماخبر؛  حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان که به همراه سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش و آرش رصافی مدیر تولید انجمن سینمای جوان درباره کم و کیف برگزاری «آفرینواره عاشورایی» که چندی پیش در زنجان برگزار شد، گفت: چندی پیش به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به همت انجمن سینمای جوان در زنجان جمعی از عکاسان، فیلمنامه نویسان و فیلمسازان در عزاداری امام حسین(ع) در زنجان شرکت کردند و با نگاه خود شیوه عزاداری در این شهر را به تصویر کشیدند.

وی در ادامه افزود: تا کنون چنین جمعی از فیلمسازان، عکاسان و فیلمنامه نویسان در هیچ جشنواره ای حضور نداشتند که طی یک گردهم‌آیی 5 روزه درباره یک موضوع مشخص فیلم بسازند، فیلمنامه بنویسند و عکس های متفاوتی از یادآوری این حماسه بگیرند و قطعا از این پس در هر نمایشگاه عکاسی، مسابقه فیلمنامه نویسی و جشنواره فیلمی که برگزار شود؛ آثار عاشورایی موجود است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که برگزاری «آفرینواره عاشورایی» طرح هوشمندانه ای بود، گفت: اجرایی کردن طرح «آفرینواره عاشورایی» که از سوی امور استان های انجمن سینمای جوان صورت گرفت، بسیار هوشمندانه بود و الگوی مناسبی برای سایر استان ها به منظور برگزاری آفرینواره هایی از این دست شد.

مدیران انجمن سینمای جوان در نمایشگاه مطبوعات

این مدیر سینمایی متذکر شد: ضمن اینکه مجموع آثار با موضوع عزاداری امام حسین (ع) در زنجان نیمه دوم آذرماه مورد ارزیابی قرار می گیرد و برترین ها پایان آذرماه اعلام می شوند.

ایل بیگی در ادامه صحبت های خود با اشاره به برگزاری دومین «آفرینواره عاشورایی» در آبادان گفت: بعد از برگزاری اولین آفرینواره در زنجان، بنا داریم همزمان با «همایش کشوری دانش افزایی مربیان انجمن سینمای جوانان ایران» که از تاریخ 11 تا 14 آذرماه در آبادان برگزار می شود، دومین «آفرینواره عاشورایی» را به مناسبت آغاز ماه صفر که رحلت حضرت محمد(ص) نیز در این ایام است در آبادان برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: آفرینواره ای که در آبادان برگزار می شود اینگونه نیست که فیلمساز، فیلمنامه نویس و یا عکاس در مراسم عزاداری شرکت کنند برداشت های خود از این حماسه را ثبت کنند، بلکه قرار است در این ایام مجموع فیلم های عاشورایی را به صورت هفته فیلم برگزار کنیم.

آرش رصافی مدیر تولید انجمن سینمای جوان که از جمله مهمانان در غرفه خبرگزاری مهر، بود در ادامه با اشاره به تولیدات این انجمن گفت: بعد از راه اندازی شورای «پیچینگ» که به منظور پرورش ایده فیلمساز از سوی کارشناسان در دوره جدید انجمن سینمای جوان راه اندازی شده است؛ تاکنون 10 فیلم برای برخورداری از حمایت های انجمن سینمای جوان قرارداد بسته اند.

وی در پایان صحبت های خود افزود: در همین راستا قرارداد 60 فیلم کوتاه حرفه ای بسته شده است و در 6 ماه اول سال در حوزه آموزش 300 فیلم تولید شد که از این تعداد 170 اثر به عنوان بهترین ها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حبیب ایل بیگی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری جشنواره عکس ملی ایران اشاره کرد و گفت: چهارمین دوره جشنواره عکس ملی ایران را اردیبهشت ماه سال آینده در حوزه های مختلف برگزار می کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در پایان افزود: در گذشته این مسابقه فقط در حوزه عکاسی طبیعت برگزار می شد. اما در حال حاضر شورای عالی عکس انجمن سینمای جوان که با حضور کارشناسان خبره برگزار می شود تصمیم گرفتند علاوه بر عکاسی طبیعت به موضوعاتی چون انسان، جامعه و فرهنگ نیز توجه ویژه داشته باشند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کمپین اخراج امبر هرد از فیلم Aquaman 2 به بیش از ۱.۵ میلیون امضا رسید!!
  مراحل فیلمبرداری فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings به پایان رسید
  فروش جهانی فیلم Tenet به بیش از ۳۲۳ میلیون دلار رسید
  تریلر فیلم Free Guy در عرض ۲۴ ساعت به ۵۵ میلیون بازدید رسید
  دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شد
  سریال Supergirl در فصل ششم به پایان خواهد رسید
  سریال The Walking Dead در فصل یازدهم به پایان خواهد رسید؛ تایید ساخت اسپین‌آف داریل
  «روایت‌های عاشورایی» در پرتال مجازی کانون!
  فیلم سینمایی «سوء‌تفاهم» به خانه‌ها رسید!
  «نایا داکوستا» دومین قسمت «کاپیتان مارول» را خواهد ساخت!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان