امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگین ثروتمند جنوب

#1
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 عبادان  و جزیره الخضر... این ها نام‌هایی است که در دوره‌های مختلف تاریخی به نگین گرم و ثروتمند جنوب غرب کشورمان داده اند. معانی مختلفی هم برای اسامی آن در دوره‌های تاریخی مختلف نوشته شده که آخرین آن، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان ، از آباد گرفته شده است؛ سرزمینی که پس از احداث پالایشگاه رو به رونق و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان ی گذاشت.
[/rtl]

[rtl] [/rtl]
[rtl]بر اساس نوشته‌های مورخان و جغرافی‌دانان، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  روزگاری از لحاظ کشتی‌رانی و سیاحت، اعتباری داشته‌است. این‌شهر به گزارش ابن بطوطه، در زمینی شوره‌زار قرار داشته، بارندگی در آن کم و کشاورزی در آن رونقی نداشته‌است. نویسنده حدود العالم آن‌را شهرکی کوچک و آباد بر کرانه دریا دانسته‌است. او می‌گوید: همه حصیرهای عَبّادانی و حصیرهای سامانی از آن‌جا خیزد و نمک بصره و واسط از آن‌جاست.
[/rtl]
[rtl]انصاری دمشقی از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  به عنوان «آخرین ده بر کناره دریا»، ابن بطوطه به عنوان «قریه‌ای بزرگ» و ابن حوقل به عنوان «قلعه کوچک آبادی بر کناره دریا» یاد می‌کند. برخی پیشینیان، بنای آن‌را به اردشیر نسبت داده‌اند.
[/rtl]
اگر گذارتان به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  افتاد، می توانید سری به بقعه خضر نبی(ص) در نزدیکی این شهر بزنید که از مهم‌ترین زیارتگاه‌های شهر به شمار می‌رود. این بقعه در قرن‌نهم‌هجری بنا شده و بنا بر‌گفته اهالی، لنگر نصب شده بر بالای آن مربوط به کشتی حضرت خضر بوده است


شهرت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[rtl]آبادان[/rtl]  در سده‌های اول هجری، بیشتر مربوط به کاروان‌سراها، خانقاه‌ها، و مساجد و نیز به خاطر وجود مقبره‌ای منسوب به خضر و الیاس بوده‌است. این مقبره همچنان وجود دارد و به همین علت، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[rtl]آبادان[/rtl]  را تا مدت‌ها جزیرةالخضر می‌گفتند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگین ثروتمند جنوب 1

[rtl]بعد از کشف نفت در مسجد سلیمان، دسترسی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  به آب‌های آزاد باعث شد این شهر موقعیتی استراتژیک‌ در جنوب کشور پیدا کند. موقعیتی که در طول 8 سال جنگ تحمیلی خاری در چشم صدام بود تادیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  یکی از مکان‌هایی باشد که بارها از سوی دشمن مورد تعرض قرار می گیرد. آنقدر که حالا بعد از سال ها هنوز هم آثار این تعرض به چشم می آید.
[/rtl]
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  در دلتای رودهای اروند و بهمنشیر و کارون واقع شده و به دلیل وجود درخت‌های نخل در این دلتا یکی از سوغاتی‌های مهم این شهر سبد و سفره و جاروهای بافته شده با حصیر است.
[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگین ثروتمند جنوب 1

[rtl]اگر گذارتان به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  افتاد، می توانید سری به بقعه خضر نبی(ص) در نزدیکی این شهر بزنید که از مهم‌ترین زیارتگاه‌های شهر به شمار می‌رود. این بقعه در قرن‌نهم‌هجری بنا شده و بنا بر‌گفته اهالی، لنگر نصب شده بر بالای آن مربوط به کشتی حضرت خضر بوده است.
[/rtl]
[rtl]علاقه‌مندان به‌ آثار باستانی هم می توانند در این سفر از موزه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  بازدید کنند که یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران به حساب می آید؛ در این موزه آثار تاریخی از دوره‌شوش تا عصر صفوی و قاجار نگهداری می‌شود. این آثار پر ارزش در زمان جنگ تحمیلی برای حفاظت به مکان دیگری منتقل شد و تا سال‌ها پس از پایان جنگ نیز موزه بازگشایی نشد.
[/rtl]
[rtl]سال 1382 به همت سازمان گردشگری، موزه مورد بهره‌برداری مجدد قرار گرفت و بازدید از آثار تاریخی، مردم‌شناسی، ظروف، مجسمه‌ها و... برای عموم میسر شد.[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگین ثروتمند جنوب 1

[rtl]با این حال، نمی توان به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  سفر کرد و سراغی از یادگارهای تلخ جنگ نگرفت. در سفر به این شهر، به دیدن یادمان عملیات والفجر هشت هم بروید که هر ساله میزبان مردم از نقاط مختلف کشورمان در قالب کاروان‌های راهیان نور است؛ این یادمان در کنار اروند واقع شده و قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر روز مهمانان خود را به میانه رود برده و با توصیف رشادت‌های رزمندگان اسلام به توصیف یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین عملیات دفاع مقدس می‌پردازند.
[/rtl]
[rtl]پالایشگاه نفت این شهر هم یکی دیگر از دیدنی های دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آبادان  است که از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های نفت جهان محسوب می‌شود و هر سال در زمان تعطیلات، تورهای مختلفی توسط روابط عمومی پالایشگاه برای بازدید از آن و آشنایی با مراحل مختلف پالایش طلای سیاه برگزار می‌شود؛ پالایشگاهی که تماشای آن می تواند جزو افتخارات جهانی شما به حساب بیاید!
[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(..*)


نگین ثروتمند جنوب 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان