امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با هویتزر قدرتمند 155mm CEASAER ساخت فرانسه !

#1

Caeser یک توپخانه خودکششی است که توسط کارخانجات جیات فرانسه ساخته شده است. وظیفه اصلی این هاویتزر قدرتمند و پر تحرک ، پشتیبانی از نیروهای پیاده نظام ارتش فرانسه است. این هاویتزر در واقع توسعه یافته هاویتزر F3 میباشد. سیستمهای کنترل آتش این هاویتزر نیز توسعه یافته تانک متوسط AMX-13 میباشد. کار طراحی و تولید این هاویتزر از سال 1994 آغاز شد. در سال 2003 پنج مجموعه از این هاویتزر پیشرفته به عنوان نمونه های آزمایشی تحویل نیروی زمینی ارتش فرانسه شد. ارتش فرانسه هم پس از اطمینان لازم از عملکرد بی نظیر این هاویتزر پیشرفته سفارشی معادل 160 دستگاه را به کارخانجات جیات فرانسه داد. اولین سری از این هاویتزر در سال 2007 و به تعداد 35 دستگاه تحویل نیروی زمینی ارتش فرانسه گردید. با ورود به خدمت این هاویتزر پیشرفته ، هاویتزرهای قدیمی و فرسوده F3 و TRF-1 نیروی زمینی ارتش فرانسه به مرور از رده خارج شده و به کشورهای جهان سوم (عمدتا آفریقایی) فروخته شد. کشورهای تایلند و عربستان سعودی و امارات هم مشتریان بعدی این هاویتزر پیشرفته هستند. هرچند که صادرات این هاویتزر به دلیل نیاز ارتش فرانسه به این هاویتزر پیشرفته ، بنا به گفته مسئولان کارخانجات جیات و ستاد مشترک ارتش فرانسه تا سال 2015 امکان پذیر نمیباشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشنایی با هویتزر قدرتمند 155mm CEASAER ساخت فرانسه ! 1

لوله توپ این هاویتزر 155 میلیمتری بوده و مدل L-52 Gun Howitzer بوده و دارای سیستم بار کردن گلوله نیمه خودکار میباشد. بدین معنی که گلوله توسط خدمه این هاویتزر در مکان پشت لوله توپ قرار داده میشود و گلوله به صورت اتوماتیک به داخل لوله کشیده میشود و پوکه گلوله قبلی هم به طور اتوماتیک از یکی از طرفین خودرو به بیرون رانده میشود. انتخاب اینکه پوکه از کدام طرف به بیرون پرتاب شود توسط اهرمی که در پشت هاویتزر وجود دارد ، انجام میپذیرد. مهمات این هاویتزر از نوع استاندارد ناتو 155 میلیمتری میباشد. مهماتی که این هاویتزر میتواند شلیک کند عبارتند از: گلوله های ضد تانک / راکتهای HE-Frag / Rocket assisted / گلوله های انفجاری شدید / گلوله های خوشه ای با حالت گسستگی. یکی دیگر از گلوله هایی که این هاویتزر میتواند شلیک کند َAnti Tank Bounce میباشد که بردی برابر 34 کیلومتر دارد. نواخت آتش این هاویتزر حداکثر 6 گلوله در دقیقه است و بیشترین مقداری که میتواند با خود حمل کند 18 گلوله است. از امکانات دیگر این هاویتزر مسلسل 12.7 میلیمتری اتوماتیک است که در صورت نیاز میتوان آنرا روی بام خودرو سوار کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشنایی با هویتزر قدرتمند 155mm CEASAER ساخت فرانسه ! 1
هاویتزر Caeser خودروی بسیار پرسرعت و پر تحرکی است. در مکانی که خودرو میخواهد عملیات خود را انجام دهد در عرض کمتر از یک دقیقه آماده عملیات شلیک میشود. از این هاویتزر در عملیاتهای Shoot-And-Scoot که عملیاتهای ایذایی سریع و برق آسا میباشد نیز استفاده میشود.
سیستم هدف گیری ماهواره ای این هاویتزر از نوع GPS بوده و ساخت کارخانجات ساژم فرانسه است. این هاویتزر دارای تاسیسات الکترونیکی و ناوبری پیشرفته ای میباشد. سیستم های Fast-hit / کنترل آتش الکترونیکی / سیستمهای ناوبری ماهواره ای و رادار کنترل سرعت اولیه این هاویتزر تماما به وسیله کامپیوتر از داخل خودرو هدایت و کنترل میشود.
اتاق هاویتزر از آلیاژهای مخصوصی ساخته شده است که صدا و ارتعاشات حاصل از شلیک گلوله توپ را به داخل انتقال نمیدهد. این ویژگی این هاویتزر واقعا بی نظیر است. افسر کامپیوتر در هنگام شلیک گلوله در داخل خودرو مشغول هدفگیری میباشد و موج حاصل از شلیک گلوله هم نمیتواند آسیبی به وی برساند. این هاویتزر از رودخانه هایی تا عمق 1.6 متر هم میتواند به راحتی عبور کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشنایی با هویتزر قدرتمند 155mm CEASAER ساخت فرانسه ! 1

سیستم Caeser بر روی یک شاسی کامیون Renault Sherpa سوار میشود. البته برخی از مدلهای این هاویتزر بر روی کامیونهای Mercedes Benz Unimog سوار شد. موتور این کامیون از نوع REC-54 دیزلی بوده و 240 اسب بخار قدرت دارد. این هاویتزر برای انجام بهینه عملیات نیاز به 6 خدمه دارد. یک نفر راننده ، یک نفر افسر ناوبری ، چهار نفر هم در قسمت پشت هاویتزر مشغول به کار هستند. در مواقع ضروری هم میتوان یک دستگاه از این خودرو را توسط هواپیمای C-130 Hercules به مناطق جنگی حمل کرد. این هاویتزر دارای دو جک قدرتمند هیدرولیک میباشد که با کمک چنگک هایی که بر سر جکها نصب شده است به ثابت ماندن هاویتزر کمک میکند. به این صورت که جکها در مناطق خاکی موقع استقرار ، درون خاک فرو میروند و خودرو را کاملا بی حرکت میکنند.
در مجموع این هاویتزر قدرت آتش فوق العاده بالایی دارد به صورتی که 8 دستگاه از این هاویتزر میتوانند در عرض یک دقیقه منطقه ای به وسعت 5 هکتار را به طور کامل شخم بزنند.
Caeser در حال شلیک. به جکهای هیدرولیک خودرو در پشت آن توجه کنید که چگونه درون خاک فرو رفته اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آشنایی با هویتزر قدرتمند 155mm CEASAER ساخت فرانسه ! 1

مشخصات هاویتزر Caeser

سال ورود به خدمت: 2007
کشور سازنده و کارخانه سازنده: جیات / فرانسه
وزن خالی: 18.5 تن
طول هاویتزر با احتساب لوله توپ: 10.5 متر
عرض: 2.5
ارتفاع: 3.26
تسلیحات: Main Gun 155mm L-52 Gun Howitzer و 12.7 mm Machin Gun (این مسلسل میتواند بر روی خودرو نصب شود)
وزن گلوله های پرتابی:43.7 کیلوگرم
حداکثر برد گلوله: 42 کیلومتر
نرخ آتش: 4-6 گلوله در دقیقه
مقدار چرخش به بالا: 60 درجه
مقدار چرخش به طرفین: 30 درجه
تعداد گلوله های آماده برای شلیک: 18 گلوله
شاسی: Renault Sherpa / Mercedes benz Unimog
موتور: REC-54 DEISEL
قدرت موتور: 240 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده ای: 110 کیلومتر بر ساعت
رنج خودرو: 600 کیلومتر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -سه مدل هواگرد تهاجمی ساخت شرکت بِل در دهه 1970-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  چند مدل جنگنده ساخت شرکت آویا
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  |||سه مدل هواپیما گشت و نظارتی ساخت بریتانیا|||
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه
  ساخت تفنگ های سه بعدی در خانه!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان