امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی فیلم Dumb & Dumber

#1
نقد و بررسی فیلم Dumb & Dumber 1

کارگردانان : Peter Farrelly, Bobby Farrelly
نویسندگان : Peter Farrelly, Bennett Yellin
بازیگران : Jim Carrey, Jeff Daniels, Lauren Holly
خلاصه داستان : دو دوست خوش قلب، اما به شدت احمق، به نام‌های «هری» (جف دنیلز) و «لوید» (جیم کری) تصمیم دارند یک کیف پر پول را به صاحبش، که دختری زیبا است، بازگردانند. آن دو در این راه کل کشور را زیر پا می گذارند و گرفتار دردسرهای مختلفی می شوند، ولی آیا موفق می شوند کیف را به صاحبش برسانند؟ …

نقد و بررسی فیلم Dumb & Dumber 1

در فیلم "خنگ و خنگ‌تر"، «جیم کری» نقش احمق را بازی می کند و «جف دنیلز» نیز به ایفای نقش در جایگاه احمق تر می پردازد. با این حال، هر دو نسبت به نقششان احمق می نمایند. کارگردان این پروژه، که شوخی های فوق العاده مسخره و آشکاری را به تصویر می کشد (من ترجیح می دهم که شما عنوانی برای آن پیدا کنید)، می بایستی با زیرکی و بطور نامحسوس این تقلید مسخره را به داستانی خنده دار و بنیادین تبدیل می کرد. با این حال، اگر شخصیتهای این فیلم، افرادی جذاب و خوش نما می بودند، کمک شایانی به داستان فیلم می شد. متاسفانه این کمدی- اگر بتوان آن را یک کمدی خواند- ساده انگارانه فرض کرده است که خود فیلم نیز باید حماقت وار باشد. به نظر میرسد که فیلم "خنگ و خنگ‌تر" از مجموعه ناهمسانی از شوخی های موقعیتی بدنی، شکلکهای صورت، هجوهای جنسی و دلقک بازی های انفرادی استفاده نموده است و بدین ترتیب، بیشتر مورد توجه و درخور افراد احمق و خنگ می باشد.

نقد و بررسی فیلم Dumb & Dumber 1

کری خرفت، که در نقش یک راننده لیموزین ظاهر شده است، و دنیلز آرایشگر، که زندگی نکبت باری دارد، تمام تلاش خود را می کنند تا یک فروشگاه حقیر کرم فروشی افتتاح کنند. با این حال، هنگامی که کری احمق در حال رساندن لورن هالی، که زنی ثروتمند، زیبا و اهل آسپن است، به فرودگاه می باشد، مسیر زندگی آنها به کلی تغییر می کند. هنگامی که لورن کیف خود را در اتومبیل کری جامی گذارد، کری کیف را برمی دارد و به دنبال وی می دود. شایان ذکر است که لورن این کیف حاوی پول را برای آزادی همسرش که در چنگال آدم ربایان گرفتار می باشد، آماده کرده بود. با این حال، کری دیر می رسد و لورن سوار هواپیما شده و پرواز می کند. بی خبر از آنکه دو قاتل در تعقیب وی می باشند، کری (که عاشق لورن شده است) از دنیلز می خواهد تا با اتومبیل به تعقیب هواپیمای لورن- یعنی از شهر پراویدنس تا ایالت کولورادو- بشتابند.دنیل نیز، که به نظر می رسد به دنبال هیجان و تفریح است، مشتاقانه پا در رکاب کری می گذارد. در واقع، تمامی امیدهای این فیلم- از جنگ و گریزهای جاده ای گرفته تا جست و خیزهای مکرر در پیست اسکی- حول شخصیت کری می چرخند. او هیچ نقصی از نظر استعداد ذاتی و سطح انرژی ندارد.

نقد و بررسی فیلم Dumb & Dumber 1

اما تلاش های او صرفا حول سناریوی ضعیف و غیرجذاب این فیلم مانور می دهند. بعلاوه، شاهکارهای مورد نظر این فیلم عبارتند از مواقعی که دنیلز دست و پاچلفتی در حومه شهر، چمباتمه می زند یا زمانی که دماغهای کری و دانیلز در اثر عبور از هوای سرد آسپین، قندیل بسته است. اگرچه امکان و احتمال بروز شوخی های سطح متوسط در این لحظات وجود دارد، اما هیچ یک از این شوخی ها خنده دار و جذاب نیستند. هنگامی که دنیلز ناخواسته پارچ آب را با ادرار خویش پر می کند و این حادثه با جزئیات تمام نمایش داده می شود، شما از پولی که برای خرید بلیط تماشای این فیلم هزینه نموده اید، پشیمان می شوید.داستان فیلم به همین شکل ضعیف ادامه پیدا می کند. برای مثال، هنگامی که کری و دنیلز سوار بر اتومبیل در جاده در حرکت می باشند، کری از او می خواهد تا ماشین را نگه دارد تا او بتواند قضای حاجت نماید. اما دنیلز توقف نمی کند و بنابراین، کری از یک بطری آبجو خالی برای این کار استفاده می کند و سپس یک بطری دیگر و سپس یکی دیگر. من فکر می کنم کری توانست 5 عدد از این بطری ها را پر کند. ناگهان یک افسر پلیس آنها را متوقف می کند و آنها را بخاطر مصرف الکل جریمه می کند. سپس! آیا شما می توانید ادامه داستان را حدس بزنید؟ اینها تنها برخی مثالهای واضح از این دست شوخی ها ی ضعیف می باشند. اگر چه شوخی های مربوط به ادرار به همین جا ختم نمی شود، اما من ترجیح می دهم نقد خود را در اینجا به پایان ببرم.

منبع : سایت نقدفارسی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
Star بررسی پوست های مشهورترین هالیوودی ها (عکس)
  ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان!
  نقد و بررسی فیلم جمع کننده مالیات ( The Tax Collector )
  «خروج فرانسوی» فیلم اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان