امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To

#1
نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To 1

کارگردانان : Bobby Farrelly, Peter Farrelly
نویسندگان : Bobby Farrelly, Peter Farrelly, Sean Anders, Mike Cerrone, John Morris, Bennett Yellin
بازیگران : Jim Carrey, Jeff Daniels, Rob Riggle
هزینه تولید: ۴۰ میلیون دلار
محصول کشور: ایالات متحده آمریکا
کمپانی توزیع کننده: Universal Pictures
خلاصه داستان : ۲۰ سال پس از اولین ماجراجویی لوید و هری آنها بار دیگر به دنبال دختر هری دل به جاده می زنند با این امید که او بتواند کلیه‌ خود را به پدرش اهدا کند و…


نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To 1



چه چيزی باعث می‌شود تا فيلم‌سازها سراغ ساخت دنباله فيلمی بروند که ۲۰ سال قبل ساخته شده است؟ آيا نوستالژی شاخص کمدی بودن، به عنوان وجه مشخصه نسخه اوليه اين فيلم، منجر به ساخت نسخه دوم آن شده است؟ آيا نااميدی عمومی [از کارهای جديد] به احيای کارهای تاريخ مصرف گذشته منجر می‌شود؟ يا اين رسم هاليوود است که می‌گويد برندهای شناخته شده بايد به هر چيز آزمايش نشده ای اولويت داده شوند؟ به هر روی، آخرين ماه های سال ۲۰۱۴ مقارن شده‌اند با اکران نسخه دوم فيلم «احمق و احمق‌تر/ Dumb and Dumber» سال ۱۹۹۴، اما اين وقفه نسبتاً طولانی اصلاً منجر به بهبود چشمگير اين تجربه نشده است.


نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To 1



«احمق و احمق‌تر» نخستين تجربه کارگردانی برادران فارلی (پيتر و بابی) بود که چهار سال بعد به رسوایی ساخت «نکته ای درباره ماری وجود دارد/ There's Something about Mary» منتهی شد. سال ۱۹۹۴ سال اوج موفقيت جيم کری بود- به طوری که قادر بود برای بازی در «احمق و احمق‌تر» دستمزد ۷ ميليون دلاری طلب کند (تقريباً نصف بودجه فيلم). در «احمق و احمق‌تر: وقتي که هری به ديدن لويد می‌رود/ Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd» سال ۲۰۰۳ ديگر نه خبری از مشارکت فارلی ها و نه درخشش کری و جف دنيلز بود و اين فيلم در پرديس‌های آمريکا با بی تفاوتی روبرو شد. سال‌ها سپری شدند تا به سال ۲۰۱۴ رسيديم. دورانی که جيم کری ديگر ستاره پرطرفدار سينما نيست و بيش از يک دهه از تاريخ آخرين ساخته سينمایی برادران فارلی می‌گذرد، در اين دوران بازگشت لويد و هری به حقيقت می‌پيوندد. اما کی اهميت می‌دهد؟


نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To 1



احتمال دارد که طرفداران پر و پا قرص «احمق و احمق‌تر» از لحن و رويکرد «احمق و احمق‌تر ۲»، که اندک نقاط قوت و بيشمار نقاط ضعف سلفش را تکرار می‌کند، خوششان بيايد. جيم کری به خصوص برای برگشتن به فرم قبلی تلاش زيادی می‌کند: او از بعد از ساخت نسخه دوم «ايس ونچورا» هرگز تا اين حد آزاردهنده نبوده. جف دنيلز به شدت پيرتر به نظر می‌رسد اما شيطنت‌های پسرانه‌اش در مقايسه با بيست سال قبل، که صاف و صوف تر بود، بيشتر شده است. آدم بايد راستش را بگويد، «احمق و احمق‌تر ۲» فيلم بهتری از نسخه قبلی‌اش است. شوخی‌هايش خنده‌دارتر هستند و مهارت‌ها و تکنيک‌های قوی‌تری در آن به کار رفته‌اند. اين‌ها باعث نمی‌شوند که بگوييم «احمق و احمق تر ۲» فيلم خوبی است، اما حداقل غيرقابل تحمل هم نيست.


نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To 1



«احمق و احمق‌تر ۲» با يک فرضيه ريپ ون وينکلی (پتانسيلی عظيمی از کمدی که دست کم گرفته شده است)، لويد (با بازی جيم کری) بعد از بيست سال از کما بيدار می‌شود. بعد اتفاق بسيار عجيبی رخ می‌دهد: هری (با بازی جف دنيلز) سر و کله‌اش پيدا می‌شود، او که نتوانسته کسی را برای پيوند کليه پيدا کند مدت زيادی زنده نخواهد بود. بعد از مدت کوتاهی، هر دو متوجه می‌شوند که رابطه کوتاه هری با فرايدا فلچر (با بازی کاتلين ترنر) ۲۲ سال قبل منجر به بارداری او شده است. دختر بچه محصول اين رابطه به فرزندخواندگی داده شده و اکنون به نام پنی پينچلو شناخته می‌شود (با بازی ريچل ملوين). با توجه به ترکيب ژنتيکی اين بچه، او می تواند کليه مورد نياز هری را به او اهدا کند، به اين ترتيب اين دو مرد بدون هر گونه سرنخی در آمريکا به دنبال يافتن پنی به راه می‌افتند.


نقد و بررسی فیلم Dumb and Dumber To 1



«احمق و احمق‌تر ۲» مانند بسياری از فيلم‌های جاده ای با يک ساختار اپيزوديک ساخته شده است. تعداد کمی از اين قسمت‌ها جذاب هستند؛ بيش‌ترشان تنها برای طولانی کردن زمان فيلم اضافه شده‌اند. صحنه های خنده دار خوبی در فيلم وجود دارند اما بسياری از شوخی‌ها اصلاً خنده دار نيستند. بازگشت بازيگرهای قديمی انتظارات را برآورده می‌سازد. تازه واردهایی مانند لوری هولدن، که نقش آدل، مادر بدذات پنی را بازی می‌کند و راب ريگل در نقش تراويس، عاشق و نوکر آدل، چيز زيادی برای گفتن ندارند. با اين حال ريچل ملوين جذاب است و رويکرد «احمق و احمق تر۲» را به شخصيت زنانه نزديک می‌کند.
بزرگ‌ترين سئوالی که برای تمام بيننده های «احمق و احمق‌تر ۲» مطرح می‌شود اين است که آيا اصلاً اين فيلم مخاطب خاصی دارد يا خير. گرچه فيلم تمام تلاشش را کرده تا هنگام ارجاعات س*ک*سی و بی‌ادبانه چارچوب PG-13 را رعايت کند، اما باز هم چيز خاصی در فيلم وجود ندارد و اکثر اعضای جامعه فيلم بين اين گروه سنی اغلب زمانی که «احمق و احمق‌تر» در سال ۱۹۹۴ اکران شد اصلاً به دنيا نيامده بودند. آيا افرادی که در دهه چهارم زندگی خود به سر می‌برند برای تماشای فيلم به سينماها می‌روند؟ عليرغم اين که «احمق و احمق تر ۲» را به سختی می‌توان فيلم سرگرم کننده ای ناميد، اما اين فيلم تمام شاخص‌های يک فيلم نوستالژيک را دارد. فيلم نه خيلی خوب است و نه افتضاح و حتی مي‌توان به آن‌هایی که نسخه قبلی را به ياد دارند و دوست دارند اين يکی را ببينند توصيه کرد که منتظر آمدن نسخه DVD بمانند. چون اصلاً لزومی ندارد صرفاً به خاطر تجديد خاطرات يک فيلم به سينما رفت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
Star بررسی پوست های مشهورترین هالیوودی ها (عکس)
  ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان!
  نقد و بررسی فیلم جمع کننده مالیات ( The Tax Collector )
  «خروج فرانسوی» فیلم اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان