امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ

#1
برای شناخت حالات مختلف مو فقط در میزان چربی و خشکی درآن است و ازاین نظر موها را به سه دسته ی کلی تقسیم می باشند. مثلا:
موهای چرب : چرب ، چرب شدید ، چرب معمولی
موهای عادی : چرب عادی ، خشک عادی
موهای خشک :خشک معمولی ، خشک و خشک شدید

تقسیماتی که برای حالات مو در نظر گرفته شده مولود پوست می باشد که خود ناشی ازفعالیت غدد چربی زیر پوست است که نوع و حالت موها را مشخص می سازد . حالت مو که مدیون پوست سر می باشد چربی و خشکی پوست نیز بستگی مستقیم به ترشح غدد چربی در پوست دارد . به همین جهت لازم است که درباره غدد چربی به توضیح بیشتری داده شود.
درهر سانتی متر مربع پوست سر در حدود ۵عدد غدد چربی وجود دارد . کاراین غده ها ترشح چربی می باشد . این ضمایم پوستی از جایی چربی نمی گیرندبلکه خود عامل مستقیم تولید آن هستند . وقتی غده ها چربی را می سازند ازطریق لوله ی مجاری آنرا به خارج پوست بدن که احتیاج به این چربی دارد هدایت می کنند. زیرا در نبود آن پوست ترکیده و قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و کمبودش را به هر طریق که شده باید جبران کرد ، در غیر اینصورت خطراتی در بر خواهد داشت.

موی سر حالات مختلفی دارد به شرح آن خواهیم پرداخت . مو از نظر ارگانیسم ساختمانی درهمه یکسان است و فرقی با همدیگر ندارد . آن تفاوت ظاهری که درموهای آدمیان می بینیم فقط حالت موها است که با یکدیگر متفاوت می باشد.
زیادی چربی نیز باعث مزاحمت می گردد بطوریکه روی پوست سر جاری شده واین عمل موجب می شود که روی روزنه های پوستی را بپوشاند و عمل تنفس پوستی اکسیژن گیری را مختل می سازد و محیط نامناسبی را برای موها فراهم کند وسرانجام ریزش شدید موها را سبب میگردد.
اگر چربی پوست سر زیاد باشد می گویند پوست سر چرب است و چنانچه غدد درکار خود کم کاری کنند می گویند پوست سر خشک است واگر غده ها فعالیت عادی وطبیعی داشته باشند می گویند پوست سر معمولی است و این حالت ایده آل برای پوست و مو می باشد.

شستشوی موی سر:
به هنگام نظافت موها باید نوع آنرا در نظر داشت و همینطور مواد پاک کننده ی آنرا و مهمتر اینکه روش شستشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه بر شستشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه برشستشو و بهداشت بتوانیم پوست سر و موها را به حالت دلخواه کنترل کرده چربی وخشکی موها را به سوی نرمال سوق دهیم و همینطور برای شستشوی موهای سر باید جدول زمانی دقیق تنظیم نماییم . اغلب مشاهده شده که بعضی ها به هر شکلی که دوست دارند سرشان را می شویند نه مراعات زمان را می کنند و نه به مواد شستشو اهمیت می دهند و نه روش صحیح شستن را به کارمی گیرند .
اینان موهایشان بیشتر در معرض خطر ریزش قرار دارد. سر را حتما یک روز درمیان بدون خشونت ، بدون چنگ زدن و بدون برس کشیدن ، بدون ماساژ دادن شستشو داد ، درموقع شستشو باید موها را در کف دستها قرار داد ، و بطور دورانی آنها را شست. این طرز شستشو یک قانون کلی است و کسانیکه از این روش پیروی کنند حداقل از نظر شستشو ریزش غیر طبیعی نخواهند داشت.
الف ـ طریقه شستشوی موهای چرب:
این نوع موها را فقط یک روز در میان بدون چنگ زدن ، ماساژ دادن ، برس کشیدن باید شتشو داد بدین ترتیب که موها را در کف دستها قرار داده و بطور دورانی پوست سر را می شویم بی آنکه ناخنها و یا نوک انگشتان پوست سر تماس حاصل کند دودست شستشو در هر بار استحمام کافی می باشد.
ب ـ طریقه شستشوی موهای خشک:
این فراد از خشکی بیش از اندازه موها رنج می برندبرای رفع این مشکل از نظر شستشو به ترتیب زیر عمل می کنیم. برای نظافت و شستشوی این موها می توان دو روز درمیان موها را شست ولی بهتر آن است از قاعده کلی استفاده کرده و همان یک روز درمیان بدون خشونت وبه آرامی سر را شستشو داد ، البته با ماساژ بسیار آرام و بدون چنگ زدن وبرس کشیدن موها پوست سر را باید شست دو بار شستشو در هر وهله استحمام کافی می باشد.
ج ـ طریقه شستشوی موهای عادی:
موهای معمولی را که پوست سر نه چرب و نه خشک است بین روش شستشوی موهای چرب و خشک عمل می شود. مطلبی که باید تذکر داد اینست که کسانیکه به عللی موهایشان را از دست دادهاند و یا طاس شده اند و یا موها را که از ته ماشین کرده انده اند می توانندبا کف دستها به آرامی و بدون خشونت و تاکید پوست سر را کاملا بشویند. روشهایی که گفته شد برای شستشوی انواع موهای سر می باشد و هر کس به علم به اینکه دارای چند نوع مویی می باشند می توانند از روشهای ذکر شده استفاده نمایند.
آب مفید برای مو:
آبی که برای شستشوی موها بکار می بریم باید دارای حرارت معین باشد وهم چنین نباید به یکباره آب سرد و یا آب گرم را روی سر ، باز کرد و یا درجه آب را بطور ناگهانی تغییر داد زیرا که با چنین کاری ریشه ی موها شوکه میشوند که واکنش آن تضعیف و ریزش مو خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط سارا بهرامپور ، bahare_021 ، ❤уαѕαмιη❤ ، Nυмв ، پری خانم
آگهی
#2
منتقل شد پزشکی ..
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط eɴιɢмαтιc
#3
چند اشتباه که موهای شما را از بین می برد


  استفاده از وسایل کهنه..



مطمئن شوید که برس های پر از موی خود را تمیز کرده اید، محیطی مناسب برای میکروب ها و پسمانده های قدیمی- چیز هایی که هیچکس دلش نمی خواهد روی موهایش بنشیند.بعد از هر بار استفاده از برس و شانه موهایتان را از رویش بردارید. ماهی یک بار با کمی جوش شیرین و آب برس ها و شانه ها را تمیز کنید، به این صورت که در یک ظرف آب و جوش شیرین را مخلوط کرده بگذارید چند دقیقه ای درآن شناور شود و بعد کامل آنها را آب بکشید. جوش شیرین چربی ها و محصولات آرایشی که می توانند به دانه های برس بچسبند را پاک می کند.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[b][b]استفاده از کش موی محکم[/b][/b]

اگرچه در سال 1995 دیگر کش موهای سفت استفاده نمی شد، اما بازگشت کش های پارچه ای مدل scrunchie بازگشتی به گذشته بود. بهترین نوع کش ها برای استفاده همان کش هایی هستند که با چیزی مثلا پارچه پوشانده شده باشند- استفاده از کش های نازک و متراکم موهایتان را اذیت می کند و اگر سفت بسته شوند می تواند سبب شکستگی تارهای مو شود. پس اگر فقط می خواهید موهایتان را از جلوی صورتتان کنار بزنید به آرامی با یک سنجاق مو این کار را بکنید یا از کلیپس استفاده کنید.هرچیزی که موها را محکم بکشد به موها آسیب می زند، پس از وسایل نرم تر و شل تر استفاده کنید.

[b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b]

[b][b][b][b]استفاده زیاد از مواد شیمیایی[/b][/b][/b][/b]


استفاده از مواد شیمیایی ساختگی برای همه قسمت های بدن خوب نیست- و موهای شما نیز استثنا نیستند. رنگ کردن زیاد، کراتینه کردن، صاف کردن موها می تواند سبب شکستگی و خرابی موها شود. مطمئن شوید که تعداد دفعات پروسه های شیمیایی کردن موها را به حداقل برسانید و قبل از انجام این نوع کارها مراقبت های پیشگیری را انجام دهید، مثل ماسک هایی برای پوست سر یا استفاده از یک elasticizer- یک محصول مراقبتی که قبل از شامپو زدن باید استفاده کرد- قبل از اینکه پیش آرایشگر بروید. وقتی که به آرایشگاه می روید معمولا آرایشگر درباره مراقبت های اولیه به شما می گوید، حتی اگر آن زمان موثر واقع نشود چون دیگر فایده ای ندارد.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]
[b][b][b][b][b]سشوار کشیدن با حرارت بالا[/b][/b][/b][/b][/b]

داغ شدن زیادی موها رطوبت طبیعی موها را می گیرد و باعث می شود پوشش مو خشک و از هم گسیخته شود و تارهای مو خشک می شود. و بهمین خاطر به شما گفته می شود که نگذارید وسایل آرایش مو زیاد داغ شود. به گزارش پارس نازاما از کجا بدانید این وسیله چقدر داغ است؟برای شروع از درجه بالاتر از مدیوم استفاده نکنید. همچنین توصیه می شود سشوار را روی پوست دست خود امتحان کنید.

اگر پوسستان احساس راحتی داشت، پس درجه خوبی را انتخاب کرده اید. اگر موهایتان سخت خشک می شود و نیاز دارید از گرمای بیشتری استفاده کنید، همیشه از محافظ حرارتی استفاده کنید. همیشه حرارت کمتر بهتر است، پس سعی کنید وقتی موهایتان را درست می کنید که به اندازه ممکن خشک شده باشد- وقتی هنوز از موهایتان آب چکه می کند از سشوار استفاده نکنید، درعوض صبر کنید تا کمی خیسی اش را از دست بدهد.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]

[b][b][b][b][b]صرف نظر کردن از محافظ حرارتی[/b][/b][/b][/b][/b]


شما بارها و بارها درمورد آن شنیده اید. اسپری محافظ حرارتی برای جلوگیری از خرابی موها اهمیت دارد. این اسپری کمک می کند رطوبت موها حفظ شده و با پوشاندن و مرطوب کردن رشته های مو از شکستگی آنها جلوگیری می کند.پس قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو از فاصله شش اینچی به موی خشک یا مرطوب اسپری کنید. مطمئن شوید هر قسمتی که داغ می شود را پوشش دهید، اما نه آنقدر زیاد که موهایتان دوباره خیس بشود. یک اسپری کم کفایت می کند.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]

[b][b][b][b][b]دیر به دیر آرایشگاه رفتن[/b][/b][/b][/b][/b]


درحالیکه خیلی از اوقات کوتاه کردن پایین موهای موخوره شده را عقب می اندازید، اما کمی کوتاه کردن انتهای موها می توانید اولین قدم در آراسته و مرتب شدن باشد. بعد از چند وقت این موهای دوشاخه شده به قسمت های بالاتر رفته و باعث نازکی و ضعیفی موها می شود.برای داستن ظاهر سالم موها سعی کنید موهایتان را ماهی یکبار 1 تا 2 اینچ کوتاه کنید، یا اگر موهایتان را بلند می کنید دو ماه یکبار این کار را انجام دهید. انتهای موهای مرده شما به قد موهایتان اضافه نمی کند، پس مرتب کردنشان فرصت دوباره برای بهتر شدن به موها می دهد.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]
[b][b][b][b][b]برس کشیدن از سمت ریشه ها به پایین[/b][/b][/b][/b][/b]

برس کشیدن موها از بالا به پایین باعث ایجاد گره ها در مو و شکسته شدن موها می شود. برس کشیدن را با آرامی انجام دهید، موها را به بخش های سه تا 4 اینچی تقسیم کند و از پایین به بالا به آرامی شانه بزنید.برای این کار مقدار کمی از موهایتان را از زیر در دست بگیرید، و از جایی که دستتان قرار دارد به سمت پایین برس بکشید. دستتان را کمی بالاتر برده و دوباره همین کار را تکرار کنید تا به ریشه موها برسید. با این روش شانه زدن ملایم به موها آسیبی نمی رسد.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]
[b][b][b][b][b]شانه کردن محکم موها وقتی کاملا خیس است[/b][/b][/b][/b][/b]

وقتی موها خیس است، اندازه موها بلند تر از مواقع عادی است و این مرطوب بودن موها نسبت به موی خشک بیشتر موها را مستعد شکستگی و دوشاخه شدن انتهای مو می سازد. همیشه موهای مرطوب صاف را با شانه ای که دندانه های آن پهن است شانه کنید. استفاده از برس یا شانه با دندانه های تیز زیاده از حد خشن است، چرا که کشیده شدن موها به سختی باعث شکسته شدن و از بین رفتن موها می شود. همین اتفاق زمان خشک کردن موها می افتد، اگر به شدت و محکمی موهایتان را خشک کنید موها کشسته و خراب می شود.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]
[b][b][b][b][b]به صورت افراطی از محصولات زیادی استفاده کردن[/b][/b][/b][/b][/b]

آخرین چیزی که شما در مورد موهایتان می خواهید از دست دادن چربی های طبیعی اش است. اگر موهای خوبی دارید، اضافه کردن چیزهای اضافی تاثیر معکوسی نسبت به آنچه سعی دارید به دست آورید بهتان می دهد.برای موهای طبیعی استفاده خیلی زیاد محصولات مختلف مثل کراتینه کردن خیلی زیاد باعث خشک شدن آنها می شود.

ودرحالیکه موهای پرپشت به مواد بیشتری نیاز دارد، همیشه مقداری کمتر از آنچه نیازتان است استفاده کنید و اگر دیدید مقدار مواد کافی نبود به آن اضافه کنید. برای هر زنی واجب است محافظ حرارتی، شامپو مخصوص برای موهای چرب و موهای فر داشته باشد. اگر می خواهید از محصولات بیشتری استفاده کنید یا مطمئن نیستید که موادی را زیادی مصرف می کنید، شامپو یا مواد مورد نظر را روی دست خود بمالید تا مقدارش کمتر شود و اگر بخواهید بعدا می توانید بهش اضافه کنید.
[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]
[b][b][b][b][b]استفاده از یک شامپو برای موهایی که تغییر کرده[/b][/b][/b][/b][/b]

ظاهر اکثر خانم ها فکر می کنند که باید به طور مرتب از یک شامپو استفاده کنند چون موهایشان به یک محصول خاص عدت کرده است. اما این درست نیست، بلکه باید شامپوی خود را برحسب تغییر موها، مثلا وقتی موها را رنگ یا هایلایت کرده اید، عوض کنید.علاوه بر این تعداد زیادی از خانم ها در دوران بارداری ریزش مو را تجربه می کنند. وقتی این اتفاق افتاد شامپو و نرم کننده برای موهای کم پشت و نازک را امتحان کنید، یا شامپوهایی که برای موهای از دست داده شده بعد از زایمان درست شده اند.

[b][b]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انواع ᓄـو و نگهـכاری آלּ 1
[/b][/b]
پاسخ
 سپاس شده توسط پری خانم
#4
بلاهایی که سر موهای خود میآوریم

با اینکه نگهداری از مو کار دشواری نیست اما بعضی وقت ها کارهایی با موهای خود می کنیم که به جای رسیدگی، موجب آسیب دیدن آنها می شوند و خودمان هم از آن خبر نداریم. در اینجا راه های جلوگیری از این آسیب ها را معرفی کرده ایم.
استفاده از وسایل قدیمی

همه ما دوست داریم شانه و برس های خود را از انواع میکروب های احتمالی، چربی و موهای اضافه تمیز کنیم. برای این کار باید حتما پس از هر بار استفاده از شانه، موهای موجود در آن را بیرون بریزیم. سپس، هرماه یکبار شانه و برس را با جوش شیرین و آب تمیز بشویید. برای این کار، همه جای شانه را داخل محلول جوش شیرین و آب بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با دقت و کامل آن را آبکشی کنید. جوش شیرین باعث می شود تا همه چربی ها و میکروب های باقی مانده در لای دندانه های شانه یا برس از بین بروند.
لاستیک زبر

بهترین کش پلاستیکی برای موها آنهایی است که روکش پارچه ای دارند. کش های لاستیکی باعث شکسته شدن تار موهای شما می شود. بهتر است برای بستن موهای خود و جمع کردن آنها از صورت خود، از انواع کلیپس یا سنجاق سر استفاده کنید. کش مو به طور کلی باعث آسیب دیدن و شکستن موها می شوند.
سشوار کردن با داغ ترین درجه

حرارت بسیار بالا باعث از بین رفتن آب موها و خشک شدن آنها می شود و موها بسیار زبر و سوخته به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نظر می رسند. باید تا حد امکان از حرارت ضعیف دستگاه خشک کن استفاده کنید. اما از کجا بدانید حرارت سشوار بالا است؟
سشوار را روی درجه متوسط قرار دهید. پشت دست خود را جلوی باد آن بگیرید. اگر پوست دستتان اذیت نشد، درجه آن مناسب است. حرارت داغ و دایمی موهای شما را از بین می برد. در ضمن، هنگامی که مو کاملا خیس و آبدار است آن را سشوار نکشید. آن را با حوله تا حدی خشک کنید تا فقط نمدار باشد سپس با درجه متوسط براشینگ کنید.
دیر به دیر کوتاه کردن موها

موها، مدتی پس از کوتاهی دچار موخوره می شوند. این موخوره باعث نازک و ضعیف شدن سر موها می شود. بنابراین، برای اینکه موهای سالم و زیبایی داشته باشید، هر ماه حدود 1.5 سانتیمتر از نوک موها را قیچی کنید. اگر قصد بلند کردن موهایتان را دارید این کار را هر دوماه یکبار انجام دهید. موهای مرده هیچ تاثیری در بلندی موهای شما ندارند. پس بهتر است آنها را کوتاه کنید تا جلوی رشد موهایتان را نگیرد.
خشن رفتار کردن با موهای خیس

موها وقتی خیس هستند خیلی راحت تر آسیب می بینند. بنابراین اگر با شانه یا برس هایی که دندانه های ریز دارد آن را شانه کنید به آن آسیب می زنید. برای این منظور بهتر است وقتی مو خیس است با شانه دندانه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درشت این کار را انجام دهید. این موضوع در مورد حوله هم مصداق دارد. خیلی خشن و محکم آب موهای خود را نگیرد. با حوله نرم خیلی آرام این کار را انجام دهید.
شانه کردن از ریشه به پایین

اگر از همان ابتدا موهای خود را از ریشه به پایین موها شانه کنید، باعث آسیب دیدن و کنده شدن آنها می شوید. برای جلوگیری از این کار، موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید. با دست، بالای موها را بگیرید و از پایین دست تا آخر موها را شانه کنید سپس کمی دست خود را بالاتر بیاورید و دوباره شانه کنید و این کار را تا ریشه تکرار کنید. به این ترتیب گره های پایین مو بهتر باز می شوند و با یکبار شانه زدن از بالا به پایین باعث کنده شدن موهای خود نمی شوید.
پوشاندن مو با انواع محصولات ترمیمی

آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید، حفظ چربی مو است. اگر سر خود را با انواع محصولات ترمیمی و تقویتی بپوشانید جای نفس کشیدن برای مو نمی گذارید و نمی تواند به خوبی سرم های تقویتی را به خود جذب کند. برای استفاده از مثلا سرم های براق کننده مو، ابتدا آنها را کف دست خود بریزید، دست ها را به هم بمالید و سپس روی موها بکشید تا حجم زیادی از آن یک جای مو جمع نشود.
استفاده زیاد از مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی موجود در بازار برای بدن و موهای انسان ضرر دارند و این در مورد مواد شیمیایی مخصوص موها نیز صادق است. زیاد رنگ کردن، کراتینه کردن و صاف کردن مو باعث آسیب دیدن و شکستن موها می شود. سعی کنید تا حد امکان فاصله استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل کاهش دهید. بعلاوه، همیشه پیش از رنگ، کراتینه یا صاف کردن موهای خود با مواد تقویتی به موهای خود رسیدگی کنید تا کمتر آسیب ببینند.
شامپوی مناسب با مو

بیشتر مردم تصور می کنند باید همیشه از یک شامپو برای موهای خود استفاده کنند. اما این درست نیست. باید هر بار که تغییری در موهای خود ایجاد می کنید، مثلا دکلره، هایلایت یا رنگ می کنید، شامپوی مناسب آن مو را تهیه و استفاده کنید.
منبع : برترین ها
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟
  عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف
  بیماری نیمن پیک: بررسی انواع مختلف نیمن پیک، علائم و درمان
  آشنایی با علائم حساسیت دارویی و انواع مختلف آن
  انواع ماسک جلبک برای پوست | بازسازی پوست و رفع آکنه
  با طب سنتی انواع بیماری کودکان را درمان کنید
  انواع ریزش مو و طاسی و راه درمان آنها
  انواع حملات صرع و ویژگی های این نوع سردرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان