امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب و رسوم شب سال تحویل

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

آداب و رسوم شب سال تحویل 1
تنها یک روز مانده به سال تحویل، شور خاصی در بین مردم موج می زند. خیابان های شهر ها شلوغ ترین ساعات را به خود می بینند. گروهی به دنبال آخرین خرید های سال نو، و جور کردن بساط سفره هفت سین خود هستند و ...
آداب و رسوم شب سال تحویل 1
تنها یک روز مانده به سال تحویل، شور خاصی در بین مردم موج می زند. خیابان های شهر ها شلوغ ترین ساعات را به خود می بینند. گروهی به دنبال آخرین خرید های سال نو، و جور کردن بساط سفره هفت سین خود هستند و....
شب قبل از سال نو، در ایران قدیم، رسم بر "نوروز خوانی " بوده است. به این ترتیب که شخصی با پوشیدن لباس حاجی نوروز به خیابان ها و کوچه ها رفته و شعرهایی در وصف آمدن بهار می خوانده است. البته این مراسم امروزه به کلی فراموش شده است و فقط حاجی نوروز ها در چهارراه ها فقط می رقصند.
در اکثر شهرستان ها قهر بودن در سال نو بدشگون است. به همین خاطر از اهل خانه اگر کسی با دیگری قهر باشد به برکت سفره هفت سین با یکدیگر آشتی کرده و روی همدیگر را ی بوسند تا کینه و دشمنی را به سال بعد منتقل نکنند.
اندکی قبل از تحویل سال، خانم ها سعی می کردند آشپرخانه، دهانه ظرف یا کیسه برنج، آرد و چند خوراکی پر مصرف خانه را باز بگذارند، چون باور داشتند که بدین گونه "رزق و روزی" را در سال نو زیاد کرده و وارد خانه می کنند.
آداب و رسوم شب سال تحویل 1یکی دیگر از مهمترین رسوم شب عید که تقریبا در همه جای ایران انجام می شود، خوردن سبزی پلو و ماهی است. در بعضی از نقاط ایران، ماهی شکم پر نیز در سفره می گذارند اما در تهران معمولا رسم بر طبخ ماهی سفید و اگر شد، کنارش یک عدد ماهی دودی نیز است.
در بعضی نقاط دیگر رشته پلو نیز طبخ می شود تا به اصطلاح رشته امور در سال آینده دستشان بیاید.
خیلی از مردم که قصد سفر دارند، شب سال تحویل را در منزل می مانند تا سال نو در منزل خودشان بمانند و به این ترتیب امید دارند سال آینده مشکلات کمتر باشد و در منزلشان ماندگار باشند.
یکی دیگر از مهمترین رسوم، ماندن در کنار سفره هفت سین و خواندن دعا و نیایش قبل از تحویل سال نو است. در این لحظات، همگی لباس نو بر تن کرده و تمیز و مرتب به استقبال سال جدید می روند.
موقع سال تحویل، مادران معمولا اسپند دود می کنند و پدران با صدایی تقریبا بلند چند آیه قرآن تلاوت می کنند و فرزندان شمع سفره را روشن می کنند. به این ترتیب که با اسپند بدی ها خارج شود با خواندن قران دل ها آرام شود و شمع هم به معنای نورانی شدن و پیرگی بر تاریکی در سال جدید است.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط bOoOoOy
آگهی
#2
خوبهTongue
سلام یه لایک خوشکل بدید تا لایک بدمHeartBig Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi
#3
(19-11-2014، 17:58)عاشق تبریز نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
خوبهTongue
اینقدر اسپم نده اخطار میگیری...
××زَن زَن بآشِهـ نَهـ عَروسَـــــکِ زِندِه...مَــــــــرد؟دیدی قآب بِگیر××
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi
#4
SmileSmileSmile
خوبه
Blush
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان