امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روز جهانی زن

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


روز جهانی زن 1
زنان همیشه از دیدگاه های مختلفی مورد ستایش قرار می گرفته اند. اما برای آنکه با یک هدف واحد از مقام زن قدردانی بشود، روز جهانی زن هر ساله در هشتم مارس جشن گرفته می شود.
روز جهانی زن 1
به هر جا که سفر کنیم و یا در هر فرهنگ جستجو کنیم، می توانیم نکات مشابه و ارزش های یکسانی را پیدا کنیم.
[b]ارزش بالای مقام زن در بیشتر فرهنگ ها وجود دارد و کمتر فرهنگی را می توان دید که در  زمان حال نیز مردان را از زنان بالاتر می بینند. زنان همیشه از دیدگاه های مختلفی مورد ستایش قرار می گرفته اند. اما برای آنکه با یک هدف واحد از مقام زن قدردانی بشود، روز جهانی زن هر ساله در هشتم مارس جشن گرفته می شود.[/b]
این روز، روز بزرگ برپایی جشن هایی برای زنان در کل جهان است. ایده انتخاب روزی از سال به‌عنوان "روز زن" نخستین بار در جریان مبارزه زنان نیویورک با شعار "حق رای برای زنان" مطرح شد.
جرقه اولیه برای نامگذاری این روزچنین بود که ، در ۸ مارس ۱۸۷۵، زنان كارگر كارخانجات نساجی در شهر نیویورك برای بهبود شرایط كارشان و در اعتراض به پایین بودن سطح دستمزد شان ، دست به تظاهرات زدند که با دخالت شدید پلیس روبه رو شدند.
روز ۸ مارس ۱۹۰۷ مجددا زنان نساج آمریكا با خواست ۱۰ ساعت كار روزانه دست به تظاهرات می زنند كه این بار هم تظاهرات آنها با سركوب پلیس روبرو می گردد و به دستگیری بسیاری از زنان منجر می شود.
در سال ۱۹۰۸ حزب سوسیالیست آمریكا به تشكیل كمیته ملی زنان برای كمپین حق رأی زنان در انتخابات اقدام می كند و در مارس همان سال كارگران زن بافنده سوزنی با خواست ممنوع كردن كار برای كودكان و كسب حق رأی زنان درنیویورك تظاهرات می كنند.
دو هزار زن تظاهر کننده در ۲۳ فوریه ۱۹۰۹ پیشنهاد کردند که هر سال در روز یک‌شنبه آخر فوریه، یک تظاهرات سراسری در آمریکا به مناسبت "روز زن" برگزار شود.
روز جهانی زن 1این روز در ابتدا در اروپای شرقی و روسیه به عنوان یک رویداد سیاسی برگزار می شد اما از طرفی دیگر در کشورهایی مانند استرالیا با توجه به اصل سیاسی و حقوق بشری که این نیز توسط سازمان ملل متحد تعیین شده، اجرا می شود و به همین دلیل از سال 1977 این روز را روز " حقوق زنان و و صلح بین المللی " نامیدند. درگیری های زنان برای احقاق حقوق مختلفشان که عمدتا در هشتم مارس به وجود آمده بود باعث نامگزاری این روز خاص در هشتم مارس شده است.
از طرفی در بسیاری دیگر از کشورها، قدرت عشق و مهر زنان، باعث کمرنگ شدن تاثیر رویداد های سیاسی در این روز شده و مردان در این روز به مانند روز مادر و یا ولنتاین، از زنان خود تقدیر می کنند.
در تقویم رسمی ایران در عصر حاضر روز تولد فاطمه زهرا در ۲۰ جمادی‌الثانی به عنوان روز زن و همچنین روز مادر گرامی داشته می‌شود.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان