امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مذاکره با افغانستان درباره دریاچه هامون

#1
Heart 
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر مذاکره با معاون وزیر آب و انرژی افغانستان درباره مسائل مربوط به هامون، حريرود و هيرمند گفت: ایران در زمینه همکاری های آبی دستاوردهای مناسبی داشته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رحيم ميداني در نشستي با معاون وزير آب و انرژي افغانستان، به سفر نوروزی دکتر روحانی رئيس‌ جمهوری به افغانستان و ديدار با رئيس‌ جمهور این کشور اشاره كرد و گفت: اين سفر فرصتي مغتنم بود تا در راستاي ديدار دو رئيس‌ جمهوری براي تحكيم روابط دوجانبه گام‌هاي جديدی برداريم.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا تاكيد كرد: لزوم گسترش همكاري‌هاي آبي ايران و افغانستان ايران پس از انقلاب اسلامي دستاوردهاي ارزشمندي در بخش آب داشته كه مي‌تواند این تجربه‌ها را با دیگر کشورها به تبادل بگذارد.

ميداني با بيان اينكه رابطه مستحكمي بين ايران و افغانستان وجود دارد و باورهای مشترک فراوانی بين دولت و مردم اين دو كشور وجود دارد بیان داشت: ايران همواره در روزهاي سخت كنار مردم افغانستان بوده است.

وي افزود: بخش آب كشور افزون‌ بر تاكيد بر منافع ملي، نگاهي نيز به منافع همسايگان دارد. این مقام مسئول در وزارت نیرو با بيان اينكه ما مسئوليت سنگيني در مقابل مردم ايران و كشورهاي همسايه و حتي كشورهاي فراتر داريم گفت: آب مايه حيات بوده و محيط زيست وابسته به آب است.

معاون وزیر نیرو مديريت آب را مديريتي پيچيده و سنگين دانست و ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند آب سالم و پايدار را تامين كنيم، زيرا آب در توليد و صنعت نقش مهمي دارد. ميداني با بيان اينكه مسائل زيست‌ محيطي در سال‌ هاي اخير مورد توجه جهانيان قرار گرفته است تصریح کرد: اگر توجه كافي به مديريت آب نشود، محيط زيست مورد تهديد قرار مي‌گيرد.

وي افزود: مسائل زيست‌ محيطي امروز فقط محدود به يک كشور نیست. به‌ عنوان مثال ريزگردها از غرب به شرق در كشورهاي مختلف حركت كرده و آسايش مردم را به هم مي‌ريزد.

ميداني با بيان اينكه ايران پس از انقلاب اسلامي دستاوردهاي ارزشمندي در بخش آب داشته است كه مي‌تواند این تجربه‌ها را با دیگر کشورها مبادله کند گفت: اين دستاوردها مي‌تواند در جهت اعتلا و پيشرفت بخش آب افغانستان نيز مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون وزیر نیرو به وجود چندين مركز بين‌المللي مانند مديريت شهري، مركز بين‌ المللي قنات و مركز ملي اقيانوس شناسي زير نظر يونسكو كه در ايران فعاليت مي‌كنند اشاره كرد و گفت: در اين مراكز سرمايه‌هاي تجربی فراواني وجود دارد كه ما آمادگي داريم هم خودمان استفاده كنيم و هم تبادل كنيم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ابراز اميدواري كرد: روز به‌ روز شاهد توسعه همكاري‌هاي آبي بين دو كشور باشيم. وي با بيان اينكه ديگر نمي‌توان مديريت آب را به‌ صورت سنتي انجام داد گفت: جهان اكنون بر روي بهره‌وري آب تاكيد دارد و نگاه به مصرف آب در جهان عوض شده و بحث آب مجازي مطرح است.

در اين نشست همچنین درباره مسائل مربوط به هامون، حريرود و هيرمند مباحث و تبادل‌نظرهايي صورت گرفت.
مذاکره با افغانستان درباره دریاچه هامون 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  طالبان رسما پرچم افغانستان را تغییر داد !
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  حقایقی درباره یکی از نخستین دانشمندان ناشناخته زن جهان
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
Heart آبرامز: اگر ترامپ رئیس‌جمهور شود ایران با ما مذاکره می‌کند
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
Heart کاخ سفید: پزشکان هنوز تصمیمی درباره مرخص شدن ترامپ نگرفته‌اند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان