امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پر همراه داشته باشید تا چشم نخورید

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


پر همراه داشته باشید تا چشم نخورید 1
بسیاری از مواردی كه ما آنان را به عنوان خرافه می دانیم در فرهنگ های مختلف و كشورهای مختلف وجود دارد. یكی از آن موارد چشم شور است كه در بین ایرانیان بسیار مورد توجه است.و چنان كه در زیر می خوانید در اروپا نیز به چشم شور اعتقاد دارند.
پر همراه داشته باشید تا چشم نخورید 1
بسیاری از مواردی كه ما آنان را به عنوان خرافه می دانیم در فرهنگ های مختلف و كشورهای مختلف وجود دارد.بسیاری بر این عقیده هستند كه این ها خرافه نیستند موضوعاتی است كه وجود دارد فقط برخی به آنها عقیده دارند و برخی ندارند. یكی از آن موارد چشم شور است كه در بین ایرانیان بسیار مورد توجه است. حتا از پیامبر هم حدیث امده كه از چشم شور حذر كنید. پس این مورد هم در ایرانیان است هم فرهنگ عرب و چنان كه در زیر می خوانید در اروپا نیز به چشم شور اعتقاد دارند.
پر همراه داشته باشید تا چشم نخورید 1چشم زخم یا چشم شور یكی از مشهورترین خرافات یونانی است كه ریشه آن به فرهنگ هلنی و دوران بت‌پرستی آنان باز می‌گردد. در نقاشی‌های قدیمی یونانی مربوط به دویست سال پیش تصویر چشم دیده شده است، چراكه فكر می كردند تصویر چشم، چشم زخم را از آنها دور می‌كند. چشم زخم در تمام سرزمینهای یونان شناخته شده است، همیشه می‌تواند به انسانها ضربه بزند و هیچ كس در برابر آن ایمن نیست.
در حالی كه در ایران برای مقابله با چشم زخم اسپند دود می كنند یا صدقه می دهند در یونان كارهای دیگری انجام می دهند. در یونان البته چندین راه برای مقابله با چشم زخم وجود دارد. یكی از مطمئن ترین راه‌ها استفاده از پر است. بیشتر مردم در لباس و یا در جیبشان یك پر نگه می‌دارند. یك روش دیگر برای مقابله با چشم زخم این است كه روی یك طلسم آبی تصویر یك چشم را می كشند و از آن به عنوان دستبند و یا گردن بند استفاده می كنند. به جای طلسم آبی از مهره‌های آبی هم می توانند استفاده كنند. ولی بیچاره آنهایی كه خودشان چشم آبی دارند. از قدیم یونانیان فكر می كردند این افراد چشم شوری دارند و بنابراین اصلاً دوست نداشتند آنها ازشان تعریف كنند. اگر احیاناً یك انسان چشم شور ازشان تعریف می كرد، در بین آنها رسم بود كه بر زمین آب دهان می انداختند و گاهی برای اطمینان بیشتر كه حتماً بلا ازشان دور شود این كار را سه بار انجام می دادند.
 
پر همراه داشته باشید تا چشم نخورید 1
اطرافیان شما برای رفع شوری چشم چه کارهایی می کنند
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط ARBADE
آگهی
#2
بیا اینم اسپمcrying
پر همراه داشته باشید تا چشم نخورید 1
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi
#3
عالیBig GrinBlushBig Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi
#4
خرافات نیست؟
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان