امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حل مشکلات اقتصادی، بی فوت وقت!

#1
حل مشکلات اقتصادی، بی فوت وقت!




تا می خواهیم دست و پایی جمع کنیم ،آخر برج می شود، دست به جیب مان می بریم تا اجاره خانه، پول شارژ آپارتمان، قسط های عقب افتاده، مخارج زندگی و... را تامین کنیم که می بینیم کف گیرمان ته دیگ است و جیبمان پر از خالی!

بی پولی
هر دو کار می کنیم اما مشکلات مان زیاد است و درآمدمان نیز کافی نیست! بی پولی آنقدر آزارمان می دهد که نگو! کم کم به بن بست رسیده ایم نمی دانیم که چگونه دخل و برج مان را تنظیم کنیم که کمتر به مشکل برخورد کنیم.

یکی از دوستانم می گوید: "او و همسرش هم شرایط زندگی مثل ما دارند ولی کمتر از ما ، در تنگنای مالی قرار دارند و می توانند زندگی شان را سروسامان دهند" ، وقتی از او می پرسم رمز موفقیت شان چیست؟ ، می گوید: " ما مخارج زندگی مان را مدیریت می کنیم" .

وقتی درست به حرفای دوستم فکر می کنم متوجه می شوم که من و همسرم هیچ وقت نتوانسته ایم درآمدمان را مدیریت کنیم، راهکاری که همیشه تا به این مدت از آن غافل بوده ایم...

داشتن شغلی مناسب و درآمد كافی از ملزومات یک زندگی مشترک موفق است. چه بسا بسیاری از زوجین به خاطر بی پولی از پس مخارج زندگی بر نمی آیند و گاه همین عامل هم، باعث مشاجره و اختلاف بین آنها می شود. این درحالی است که عده ای دیگر هم با درآمد بسیار بالا، باز مانند دسته اول هستند و از مشکلات مالی می نالند.

اگر چه بسیاری از افراد معتقدند پول خوشبختی می آورد اما مدیریت پول بیش از آن، باعث شادی و نشاط در کانون خانواده می شود. اگر مرد خانه ای به تنهایی یا همراه با همسرش، مشغول به کار باشد و درآمد بالایی هم داشته باشد، اما نداند که این درآمد را کجا و چگونه خرج کند، بی تردید ، از خروارها پول هم اثری باقی نخواهد ماند. به همین دلیل، آموختن مدیریت هزینه ها و برنامه ریزی صحیح مالی الزامی است که هر زوجی باید آن را یاد بگیرند تا بتوانند با بهر ه گیری از دانش مدیریتی و بکارگیری اصول آن، بسیاری از مشکلات مالی خود را با دغدغه ای کمتر پشت سر بگذارنند.

کلیدهای حل مشکلات اقتصادی

برنامه ریزی کنید
برنامه ریزی برای دخل و خرج خانه و زندگی از مهمترین گامهای اولیه برای حل مشکلات اقتصادی است. هر کس بنابر درآمدی که دارد، باید برای دستیابی به اهداف خویش تلاش کند. به دیگر سخن آنکه اهداف ما باید دست یافتنی باشند و خیلی رویایی و قابل دسترس نباشند، چه بسا هرگز نمی توان خانه دار شد اگر به دنبال خانه ای باشیم که قیمتش با درآمد ما جور در نمی آید. به همین دلیل لازم است با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده پیش بروید . برای سهولت در این کار، بهتر است با واقع‌بینی اولویت های زندگی تان را مشخص نمائید، سپس برای رسیدن به آنها اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید. برای موفقیت بیشتر در برنامه ریزی مالی خانواده، توصیه می شود دفترچه ای را تهیه کرده و اهداف خود و خانواده تان و مدت زمانی را که برای رسیدن به آنها نیازمند هستید را یادداشت کنید. با این کار خواهید توانست هدفمند و طبق برنامه پیش بروید.

پس‌انداز کنید
روز مبادا هر لحظه در کمین شماست، برای پیشگیری از روزهای بی پولی و جیب های پر از خالی تان، لازم است پس انداز کنید.اگر چه شاید درآمدتان به قدری نباشد که بتوانید پس اندازی داشته باشید، اما باید سعی کنید با هر میزان درآمدی که دارید، به حداقل پولی که برای روز مبادا می توانید کنار بگذارید، بسنده کنید. با پس انداز های اندک اندک می توانید مقداری قابل توجهی پول ذخیره کنید که در روزهای سخت، درست به هنگام بروز حوادث پیش‌بین نشده ای چون بیماری، تصادف، نیازمندی یکی از خویشاوندان نزدیک و... به مدد آن پس اندازهای کم، رفع مشکل بزرگی کنید.

از سوی دیگر، علیرغم این که پس انداز می تواند درمان درد روزهایی از زندگی باشد که کف گیرتان ته دیگ خورده است، پشتیبانی هم هست که خانواده و اعضای آن را در دستیابی به اهداف شان یاری می کند. لذا، برای بهینه سازی پس انداز، بهتر است مقدار پس اندازتان را در دفترچه ای بنویسید، بدین طریق خواهید توانست از نوسانات آن در ماه های مختلف و در بازده های زمانی مشخص، آگاهی یابید و در صورت نیاز به اصلاح، آن را سازمان دهید.


صرفه جویی کنید
اگر چه ممکن است هر یک از اعضای خانواده، خواسته های متعددی داشته باشند، و صد البته این خواسته ها طبیعی و بحق است، اما واقعیت این است که گاهی نمی توان به همه خواسته ها رسید و یا آنکه در آن لحظه، به خواسته ای دست یافت چرا که لازم است مدت زمانی بگذرد، پولی فراهم شود تا نیازی برطرف گردد. به همین دلیل لازم است مدیران خانواده، یعنی زن و شوهر، در زمینه اقتصاد خانواده ،چگونگی تقسیم درآمد و مخارج آن با یکدیگر هماهنگ باشند و به تبع آن بچه ها را نیز به این هماهنگی دعوت کنند. برای خوش گذرانی و شادی آخر هفته تان حتما لازم نیست به شیک‌ترین و گران‌ترین رستورانهای شهر بروید، لباس های شیک اما گران قیمت بپوشید، اسباب و اثاثیه نو اما غیرضروری بخرید، و.... اگر صرفه جویی کنید و بتوانید به کمترین هایی که در عین حال برای شما و خانواده تان نشاط آور و مفرح است، قانع باشید بی تردید در پایان ماه پولی در اختیار خواهید داشت که جایگزین خرج های مازادتان شده است. با یادداشت این مقادیر و محاسبه تفاوت مالی خود در این ماه با ماه های دیگر، درمی یابید که چه مقدار از درآمد خود را صرف غیر ضوروری ترین نیازها کرده اید. بی شک این آگاهی، شما را تشویق می کند که مدبرانه عمل نمائید و درآمد خود را صرف واجب‌ترین نیازها و خواسته های خانواده تان كنید.

درگوشی کاملا محرمانه!!

مدیریت اقتصاد خانواده در دست زنان است
زنان نقش بسیار مهم و موثری در حل مشکلات اقتصادی خانواده ها دارند، در واقع زنان پای ثابت در مدیریت اقتصاد هستند. یک زن مدبر باید طوری اقتصاد خانواده را مدیریت کند که حتی در سخت ترین بحران های مالی، تا به حدی زیادی، آب در دل اعضای خانواده بالخص مرد خانه تکان نخورد. چه بسا بسیاری از زنان ولخرج و مصرف گرا هستند و میزان زیادی از درآمد همسر و یا حتی درآمد خود را، درصورت شاغل بودن، صرف مواردی می کنند که چندان شایسته زندگی نیست. از سوی دیگر، مادری که صرفه جویی نمی کند و مدام خرج می تراشد ، فرزندانی مشابه خود پرورش می دهد که صرفا گیرنده هستند و طالب آنند که فقط بخرند حتی اگر بی دلیل باشد و مورد نیازشان نباشد. با وجود چنین زنی درخانه، مرد ناتوان خواهند ماند و اقتصاد خانواده اش نیز ،حتی با وجود درآمدی بالا و مکفی، ناپایدار خواهد بود.

از سوی دیگر، برخی از زنان مدیر هستند و و راههای مدیریت اقتصادی را خوب می دانند و آنها را نیز از همان کودکی به فرزندانشان یاد می دهند، اینجاست که مردان باید به داشتن چنین همسری ببالند و از زحمات و بردباری آنان نهایت تشکر و سپاسگزاری را داشته باشند، چه بسا چنین زنانی با صرفه جویی های به وقت شان مرد خانواده را یاری می کنند و اقتصاد خانواده را در برابر فشارهای ناگزیر مالی که گاه به یکباره بر خانواده فشار وارد می کند، محکم تر و بادوام تر می سازند تا کمترین آسیب به لحاظ مالی بر خانواده تحمیل شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  درمان مشکلات پوستی..ازجمله پیسی:قارچ گانودرما
  با مشکلات و معضلات دندان عقل چکار کنیم ؟
  درمان های خانگی برای مشکلات ناشی از گرما
  مشکلات گوارشی را با بهار نارنج درمان کنید
  نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند
  مشکلات و بیماری های پوستی شایع در بین ایرانیان
  مشکلات هورمونی و هورمون درمانی خانم ها برای زندگی بهتر
  آیا می دانستید قرص مسکن باعث نارسایی و مشکلات قلبی می شود؟!
  مشکلات بارداری و راه های درمان مشکلات حاملگی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان