(19-08-2015، 7:01)saeedrajabzade نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هر روز یه فتوای جدید
وقتی هر بچه ای با کپی کردن چهارتا مطلب خودشو ایت الله فرض میکنه نمیشه انتظاری جز این داشت...
تراوش بوی خوش از انسان، چیزی است که مورد تأیید و تأکید عقل و شرع قرار گرفته است. در روایات اسلامی پیرامون عطر، تأکیدات فراوانی وجود دارد:
پیامبر اکرم(ص) میفرماید: «هدیه را بپذیرید و بهترین هدیهها عطر است که از همه سبکبارتر و خوشبوتر است».
امام علی(ع) فرمود: «مشک، عطر نیکویى است، حمل و نقلش آسان و بوى آن خوش است».
امام صادق(ع) فرمود: «دو رکعت نماز کسى که (به هنگام نماز) خود را معطّر میکند از هفتاد رکعت نماز کسى که عطر نمیزند، برتر است». «حضرت زین العابدین مُشکدانى داشت از قلع که در آن مشک نهاده بود و وقت لباس پوشیدن و بیرون رفتن از آن مشک به خود میمالید».
امام رضا(ع) فرمود: «براى مرد سزاوار نیست که بوى خوش را در هر روز از خود دور کند و اگر هر روز نتوانست یک روز در میان و اگر باز هم نتوانست در هر هفته عطر بزند و آنرا ترک نکند».در روایتی نیز امام رضا(ع) استفاده از عطر را یکی از سه خصلت انبیاء بیان کرده است.
علاوه بر این سفارشاتی که به استفاده از عطر شده است، سیره عملی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز در استعمال بسیار از عطر بوده است که به برخی از آنها اشاره میشود:
پیامبر اسلام(ص) با مُشک خود را خوشبو میکرد، به گونهای که مشک بر فرق سر حضرت برق میزد و به چیزهاى بیرنگ که مناسب مردان است مثل مشک و عنبر خود را معطر مىفرمود و خود را با عود قمارى (نوعى از عود) خوشبو مىنمود و در شب تاریک پیش از آنکه دیده شود از بوى خوشش شناخته میشد چنان که رهگذر میگفت، این فرد پیامبر است.
امام حسین(ع) وقتى روزه داشت عطر میزد و میفرمود: تحفه روزهدار، عطر است.
امام حسین(ع) فرمود: «هنگامی که علی(ع)، مهریه فاطمه(س) را که چهار صد و هشتاد درهم بود آورد، پیامبر فرمان دادند دو سوم آن به مصرف خرید بوى خوش و عطر برسد و یک سوم آنرا جامه بخرند و ...». مکانی که امام صادق(ع) در آن سجده میکرد، به وسیله بوی خوشی که از آنجا تراوش میکرد، معلوم بود.
با توجه به این روایات و روایات دیگر میتوان اینگونه نتیجه گرفت:
1. عطر و استفاده از آن به این جهت نیکو و خوب شمرده میشود که از آن بوی خوب و خوش تراوش میکند و طبیعتاً هدف از استعمال عطر، چنین نتیجهای است. بنابر این، هر نوع عطری که دارای بوی خوب باشد میتواند در بر گیرنده حکم استحباب شود و مواردی که در روایات ذکر شد به مانند مشک، ریحان و ... تنها جنبه مثالی برای این حکم دارند.
2. در برخی از روایات مکانهایی برای استفاده از عطر ذکر شده است، همانطور که امام صادق(ع) میفرماید: «حجامت بدن را تندرست و عقل را نیرومند میکند، عطر زدن به شارب از اخلاق پیامبر بود...».
«در ابتدا عطر را در محل سجده استفاده کن و سپس آنرا به سائر نقاط بدن بزن».
این روایات؛ اگر چه بیان صریحی در موضع استفاده عطر دارند، اما به جهت علتی که بیان شد؛ و آن تراوش بوی خوش از انسان است، میتوان بیان داشت که در هر موضعی از بدن و یا لباس که عطر مورد استفاده قرار گیرد، حکم استحباب شامل آن میشود، هر چند اولویت دادن مواضعی که در روایت گفته شده، بهتر است.
پون: موندیم به کدوم ساز برقصیم
نقل قول: حقیقت این است که اگر آن احساس زنان ناپوشیده،به خاطر آسودگی خاطر و آرامش باشد باید برهنگان
غرب بیشتربدان دست یافته باشند.اگر بیباکی درتماس با بیگانه حاکی ازشهامت و اطمینان باشد باید زنان
بدکار جهان رااز شجاعان روزگار دانست.
آن احساس،نتیجه ی ضایع شدن حیااست،نه چیزدیگر.زیرا زن هرچه بابیگانه گفتگو و برخورد بیشتری داشته
باشد رفته رفته احساس شرم وترس او کاهش می یابد.
با این حساب بهتراست زن در خانه بماند و از خانه بیرون نرود...
چون حضور در اجتماع قطعا برخورد و هم صحبتی با افراد بیگانه را در پی خواهد داشت
مخصوصا در محیط کار...
صحیح نیست؟؟؟
نقل قول: زن امروز درغرب درسایه ی پیروی از راهنامه ی نظام سلطه،مقام و جایگاه انسانی خود راازدست داده
وبرای دلگرمی وجلب رضایت خاطرش،به وی موقعیت و حقوق داده اند.
حقیقت این است که اگر آن احساس زنان ناپوشیده،به خاطر آسودگی خاطر و آرامش باشد باید برهنگان
غرب بیشتربدان دست یافته باشند.اگر بیباکی درتماس با بیگانه حاکی ازشهامت و اطمینان باشد باید زنان
بدکار جهان رااز شجاعان روزگار دانست.
خسته تر از اونم به که این جملات حتی بخندم...
بهتره برید یه نظر سنجی کنید از زنان غربی و زنان ایرنی ببینید امید به زندگی کدوم بیشتره...
البته این بدین معنی نیست در غرب همه چی عالیه... اونجا هم مشکلاتی هست...
ولی اگه مقایسه کنید با مشکلات زنان و دختران کشورمون به عمق فاجعه پی میبرید
اینجا هیچ چیز سر جای خودش نیست... ی سریاز فراط و خود نمایی از بوم میوفتن یه سری از تفریط و انگشت تو دهن کردن تا نامحرم صداشونو نشنوه...
راه حلشم تحلیل و پژوهش های روانشناسی و جامعه شناسی مبتنی بر پایه های علمی و ارائه راهکاربر اساس اونه نه فتواها و روایت های صد من ی غاز...
اگه ب این جسیزا بود تو این سی سال درست میشدو روز به روز جامعه بیشتر تو لجن فرو نمیرفت...
حضرت سعدی میگه
توانگری به هنر است نه به مال و بزرگی به عقل است نه به سال
واقعأ درست گفته!
طرف مثلأ بیست سالشه(تازه بیشتر)توانایی تشخیص و تمییز عطری که بوی خوش ازش بیاد رو از عطر تحریک کننده باشه رو نداره!
نتیجه نفهمیه
اشکالی نداره!
خدا تو قرآن میگه اموال یتیمان رو با اموال خودتون قاطی نکنید که عاقبت بدی داره
هرکسی یتیم نگه میداشت ترسید و حتی ظرف غذا و سفره و غذای یتیمی که سرپرستش بود رو از خودش و خانوادش جدا کرد
بعد پیامبر گفتن این آیه منظورش مغرضینیه که به قصد خوردن اموال یتیم اموال اون هارو جزو اموال خودشون میکنن
یعنی ظاهر آیه رو نمیشه قضاوت کرد
پ.ن(به قول شما پون):
ببخشید نمیدونستم شما دروس حوزه و علم حدیث هم دارید!
بین بوی خوش و تحریک کننده فرق هست
حالا یکی بخواد خدا رو گول بزنه بگه این عطر تحریک کننده نیست و بوی خوشش صرفأ جهت آراستگیه
دیگه اونو من نمیدونم
خدا از ضمیر انسان ها خبر داره
ضمنأ
شاهدی که بر این ماجرا وجود داره همون قاضیه!
این به خود طرف بر میگرده
پس بین بوی خوش(که جهت رفع بوی بد و آراستگی استعمال میشه) و بوی تحریک کننده(که جهت جذب و جلب توجه استعمال میشه)فرق هست
و خدا هم شاهده بر بندگانش
حرفات رو راجع زنان خوندم
یه قیچی و نخ و سوزن گرفتی دستت
هر چی دلت خواست گفتی
تا جایی که از شدت حرص خوردن و کم آوردن توهین و تمسخر هم کردی!
الحمدلله
خودت تمسخر کردی که نشونه عقل سخیفیه که به بن بست رسیده
از کوزه همان برون تراود که در اوست
به آشکار کردن ذاتت بپرداز!
خودت خودت رو نقض کردی
خدا حفظت کنه(البته اگه به وجودش اعتقادی داری!)
خداحافظ تا روزی که ناچار همه باید جواب کارهامون رو بدیم