امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگرانی وزارت‌خارجه ایران از اوضاع آمریکا

#1
Heart 
نگرانی وزارت‌خارجه ایران از اوضاع آمریکا

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه بر توجه مقامات امریکایی به خواست ملت این کشور تأکید کرد.
به گزارش جهان، مجید تخت‌روانچی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با انتقاد از سوءاستفاده مستمر از موضوع حقوق بشر در عرصه بین‌المللی گفت: این موضوعی است که همواره به شکل سیاسی با آن برخورد شده و سال‌هاست که از چنین اهرم‌هایی در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به استفاده غیرتخصصی و سیاسی از موضوع حقوق بشر افزود: همواره موضع ما این بوده است که با این پدیده مخالفت کرده ایم.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: نه‌فقط جمهوری اسلامی ایران که کشورهای جهان سوم و جهان اسلام در این باره اتفاق نظر دارند که باید از سیاسی کردن موضوع حقوق بشر پرهیز و با آن مقابله شود.

تخت‌روانچی با اشاره به وقایع اخیر در فرگوسن امریکا گفت: امریکا در این زمینه فعالیت‌های شدیدی انجام می‌دهد و با موضوع حقوق بشر به شکل غیرتخصصی و سیاسی برخورد می‌کند.

وی افزود: اگر با این موضوع تخصصی برخورد شود جمهوری اسلامی ایران آماده است به شکل بسیار دقیق و واقعی با این موضوع برخورد شود زیرا ما مدعی هستیم که دین مبین اسلام در پی ارتقای حقوق بشر است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: در عین حال با هر پدیده‌ای که بخواهد با این موضوع سیاسی برخورد کند مقابله می کنیم و طرف‌های غربی هم می‌دانند که در این موضوع ثابت‌قدمیم.

تخت‌روانچی با اشاره به تحولات اخیر در امریکا نژادپرستی را پدیده ای شوم دانست و گفت: متأسفانه در قرن بیست و یکم نیز در مناطق مختلف دنیا به‌ویژه در کشورهای غربی شاهد این هستیم که نه‌فقط با این پدیده مقابله نمی‌شود بلکه برخی مواقع تأیید هم می‌شود.

وی با اشاره به وقایع فرگوسن به ویژه کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست در این شهر و اعتراض مردم در این باره تأکید کرد: باید به خواست مردم توجه شود، نباید از وسایلی استفاده شود که مردم نتوانند حرفشان را در این قضیه بزنند بلکه باید حقوق شهروندی رعایت شود تا مردم بتوانند اظهار نظر و مخالفتشان را با پدیده نژادپرستی به طور واضح اعلام کنند.

تخت‌روانچی افزود: ما درباره مصادیق مختلف در زمینه حقوق بشر اظهار نظر کرده‌ایم و درباره وقایع اخیر امریکا نیز نظر صریح خود را اعلام کردیم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره واکنش مقامات امریکا به رد موضع وزارت امور خارجه کشورمان درباره وقایع فرگوسن با استناد به داخلی بودن وقایع این شهر گفت: قطعاً موضوعاتی از این قبیل را به عنوان امور داخلی نمی‌توان مطرح کرد زیرا این پدیده‌ای شوم است و هیچ کشور و ملتی نباید به خودش اجازه دهد تحت هر عنوانی از آن دفاع کند و بر این اساس از دید ما کاملاً مردود است.
نگرانی وزارت‌خارجه ایران از اوضاع آمریکا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  گوشت آهو به بازار رسید! نگرانی از منقرض شدن نسل آهو ها
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart ارتش آمریکا نخستین آتشبار "گنبد آهنین" را از رژیم صهیونیستی تحویل گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان