امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش رسمی ایران به سقوط قیمت نفت

#1
Heart 
وزیر نفت در واکنش به سقوط بهای نفت به زیر ۱۰۰ دلار با بیان اینکه قیمت نفت هر چه بالاتر باشد بهتر است، اعلام کرد: سازمان اوپک فعلا برنامه‌ای برای برگزاری نشست فوق‌العاده با ادامه سقوط قیمت طلای سیاه ندارد.
به گزارش جهان؛ بیژن زنگنه در پاسخ به مهر مبنی بر واکنش اوپک همزمان با سقوط بهای نفت خام به کمتر از یکصد دلار در هر بشکه و احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک، گفت: در شرایط فعلی برگزاری نشست اضطراری نیاز نیست.

ایران به اوپک پیشنهاد نشست اضطراری نمی‌دهد

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهر که قیمت نفت تا چه حدی پایین بیاید ایران به اوپک پیشنهاد برگزاری نشست می‌دهد؛ تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به اوپک پیشنهاد دهیم زیرا در محدودیت هستیم اما سایر کشورها زودتر از ما پیشنهاد خود را به اوپک ارائه خواهند داد.

طرفدار قیمت بالای نفت هستیم

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوال دیگر مهر که آیا از قیمت نفت ۹۹ دلاری و زیر ۱۰۰ دلاری رضایت دارید؟ اظهار داشت: قیمت نفت خام هر چه بالاتر باشد بهتر است.

زنگنه در پاسخ به این که آیا در نشست آینده اوپک مساله کاهش عرضه نفت خام در بازار مطرح می‌شود؟ بیان کرد: نمی‌توان از هم اکنون برای چند ماه آینده صحبت و پیش بینی کرد.

به گزارش مهر، قیمت نفت در طول ۲ ماه گذشته تاکنون ۱۵ دلار کاهش داشته و در معاملات روز سه شنبه به آستانه تحمل اوپک یعنی ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

بر این اساس قیمت نفت برنت دریای شمال متاثر از نگرانی ها در مورد کند شدن روند رشد اقتصادی در آمریکا و چین و فزونی عرضه، برای اولین بار در ۱۴ ماه گذشته به زیر ۱۰۰ دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز کاهش یافت.

رشد اقتصادی ضعیف در کنار فزونی عرضه قیمت نفت را از بالای ۱۱۵ دلار در ماه ژوئن که بالاترین رقم در طی امسال بود، به زیر ۱۰۰ دلار کاهش داده است و ضمن پیچیده تر کردن تلاش های بانک های مرکزی جهان برای مقابله با نرخ پایین تورم، بر کشورهای تولید کننده نفت فشار مالی وارد کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت روز گذشته با یک دلار کاهش به ۹۹ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات دیروز تا رقم ۹۹ دلار و ۳۶ سنت که پایین ترین رقم از اول می ۲۰۱۳ تاکنون بود، کاهش یافت. در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۱۰۰ دلار و ۸ سنت معامله می شود.

قیمت جهانی نفت اکنون به آستانه تحمل اوپک رسیده است. اعضای اوپک ۱۰۰ دلار برای قیمت جهانی نفت را کم ترین قیمت مورد انتظار خود برای نفت می دانند.

به عقیده تحلیلگران در صورت ادامه روند نزولی قیمت نفت، احتمال تشکیل نشست فوق العاده اوپک برای بررسی تحولات بازار نفت و تصمیم گیری در مورد کاهش تولید تقویت خواهد شد.
واکنش رسمی ایران به سقوط قیمت نفت 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  افزایش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart واکنش نوری مالکی به بازداشت تعدادی از اعضای حشد شعبی
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان